Havalı Kelimeler - EĞİTİM PINARI

Havalı Kelimeler




Havali Kelimeler, Turkcede en cok kullanılan kelimeler
Havalı Kelimeler


Bu yazımda günlük hayatımızda sıkça kullanmakta olduğumuz havalı kelimelerden bazılarını sizler için derledim. Bazı kelimelerin gerçek anlamının dışında veya yan anlamda kullanıldığını görmekteyiz.

Konjonktür: Durumun ortaya çıkardığı sonuç
Tahayyül: Hayal etme
Pragmatik: Faydacı durum
Egzajere etmek: Abartmak
Sarkastik: Alaycı, ironik
Abandone: Bunalmak, sıkıntıya düşmek
Burjuva: Köylü ve işçi sınıfına dahil olmayan kesim
Stagflasyon: İşsizliğin ve enflasyonun aynı anda olması
Kapitalizm: Sermaye sahiplerinin yönetime egemen olması
Emperyalizm: Bir milletin başka bir milleti sömürmesi
Portföy: Sahip olunan varlıkların yatırım sonucu oluşturduğu toplam değer
Perspektif: Bakış açısı
Deklare etmek: Açıklamak, bildirmek
Empoze etmek: Bir fikri birisine zorla benimsetmek
Spesifik: Yalnız bir türe özgü olan
Sofistike: Çok karmaşık olan
Entelektüel: Bazı alanlarda özel öğrenim gören kimse
İmge: Hayal
Komplike: Karmaşık, zor
İçselleştirmek: Bir tutumun kişilik özelliği olacak ölçüde özümlenmesi
Minval: Biçim, yol, tarz
İrrite: Rahatsız etmek
Görseller:Milliyet.cım.tr

Havalı Kelimeler Havalı Kelimeler Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ağustos 03, 2020 Rating: 5

11 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmeniz çok güzel. Teşekkürler Su'nun Harikalar Diyarı.:)

      Sil
  2. Evet, bahsettiğiniz durum bazı insanlar için oldukça itici olabiliyor. Yorum ziyaret ve değerlendirmeler için çok teşekkürler İlkay:)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş kelime açıklamaları. Ben bazılarını bilmiyordum mesela.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğendiğiniz için çok teşekkürler.:)

      Sil
  4. kelime açıklamaları çok faydalı olmuş teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel.:)

      Sil
  5. Bilmediğim bir kaç kelime çıktı gerçi bildiklerimi de günlük hayatta çokta kullanmadığımı fark ettim emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Bu tip kelimeleri pek kullanmam. "Abartmak" gibi az ve öz bir kelime varken "Egzajere etmek" ??? :) Sanırım siz de buna dikkat çekmek istediniz, anlamlı bir post olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında benim yapmaya çalıştığım teknik anlamda bir değerlendirme yapmaktı. Konunun sosyolojik boyutu birazcık benim ilgi alanımı aşmaktadır. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.