Dişi Kurdun Rüyaları - EĞİTİM PINARI

Dişi Kurdun Rüyaları





Disi Kurdun Ruyalari, Cengiz Aytmatov
Dişi Kurdun Rüyaları

Kırgız yazar Cengiz Aytmatov’un önemli eserlerinden birisi de Dişi Kurdun Rüyaları isimli eseridir. Eser genel hatları ile insanların doğaya verdiği zararı anlatmaya çalışmaktadır.

Eserimizin başkahramanları bir çift kurttur. Kurtlar yavrularını büyütmeye çalışırlar ancak bu arada insanların ne derece acımasız ve çevreye karşı duyarsız olduklarını da anlamış olurlar.

Kurtların hayatı yuvalarının ağzını bir helikopterin kapatması ile kabusa dönmüştür. Bir şekilde yuvalarından ayrılabilen kurtlar; yavrularını dış dünya ile tanıştırmaya çalışırlar. Ancak dış dünyayı iyi tanımayan yavrular av hayvanlarının altında ezilerek ölürler.

Daha sonra bir göl kenarını yuva edinen kurtlar tekrar yavru yaparak burada büyütmeye çalışırlar fakat bu defa da burada maden aramaya gelen jeologlar kurtların yavrularını alırlar. Jeologların amacı; yavruları hayvanat bahçesine satarak para kazanmaktır.

Kurtlar, bir müddet yavrularını kaçıran insanların peşlerinde dolaşırlar. Durumdan rahatsız olan kişiler kurtlardan birisini vurarak öldürür. Diğer kurt ise kaçarak kurtulmayı başarmıştır.

Cengiz Aytmatov’un Dişi Kurdun Rüyaları isimli eserinde olaylar bu minvalde sürüp gitmektedir. Özetle insanların kendi çıkarları uğruna doğaya verdikleri zarar ana tema olarak işlenmeye çalışılmıştır.
 Görseller:dr.com.tr


Dişi Kurdun Rüyaları Dişi Kurdun Rüyaları Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 10, 2020 Rating: 5

12 yorum:

  1. İki kitabını okudum yazarın,ağla ağla ağla mahvoldum 🤭 sanırım daha okumsm☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cengiz Aytmatov’un Dişi Kurdun Rüyaları isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkür ederim Su. Gerçekten de yazarın eserleri çok dokunaklı. Bu konuda ben de size katılıyorum.:)

      Sil
  2. sevdiğim bir yazar. yayınevinin kapak tasarımı beni öldürüyor bu arada :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dişi Kurdun Rüyaları isimli eser hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkür ederim rosa.:)

      Sil
  3. ooo aferiin hatırladın blogunuuu hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de bu aralar blogumdam çok uzak kaldım ama bundan sonra daha çok ilgi göstermeye çalışacağım sevgili blog arkadaşım deeptone.:)

      Sil
  4. Çocuklara hayvan sevgisini aşılayacak güzel bir roman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cengiz Aytmatov’un Dişi Kurdun Rüyaları isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkür ederim K.Tyrha.:)

      Sil
  5. Cengiz Aytmatov daha önce hiç okumadım ama listemde kitapları var artık okusam iyi olacak. Bu kitabının konusu da çok dikkat çekici listeme aldım. Teşekkürler (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel bir duygu Küçük Dünya.:)

      Sil
  6. Uzun zamanıdır okumak istediğim bir yazar👍😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Yıldız Hanım:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.