Sefiller - EĞİTİM PINARI

Sefiller




Victor Hugo
Sefiller

Bu yazımda sizlere tanıtmak istediğim eser; ünlü yazar Victor Hugo'nun Sefiller isimli romanıdır. Gerçi bu eseri neredeyse hepimiz bir şekilde biliyoruz veya eser hakkında az veya çok malumat sahibiyiz ama yine de işim gereği kısa da olsa bir tanıtım yapmak istiyorum.

Eserimizin başkahramanı Jan valjan, küçük yaşta anne ve babasını kaybedince ablası ile kalmak zorunda kalır. İlerleyen zamanlarda eniştesi ölünce ablası ve ablasının çocuklarına da bakmak durumunda kalmıştır.

Jan valjan, bir gün ekmek parası bulamayınca fırından ekmek çalar. Hırsızlıktan yakalanan delikanlı hapse atılır. 

Uzun süre hapiste kalan delikanlı cezasını çektikten sonra serbest kalmıştır. Ancak hapisten çıktıktan sonra da başka türlü zorluklar yaşar; hapisten çıktıktan sonra kimse ona iş vermek istemez.

Delikanlının durumuna acıyan kasaba piskoposu Jan valjan’ı yanına alır fakat Jan valjan piskoposun yaptığı bu iyiliğe onun yemek takımlarını çalarak karşılık vermiştir.

Polisler delikanlıyı yakalar. Delikanlı tam hapse girecekken kasaba piskoposu ona yine bir babalık yapar ve yemek takımlarını delikanlının çalmadığını kendisinin ona hediye olarak verdiğini söyler

Hayatı zorluklar içinde geçen delikanlı yıllar sonra Kuzey Fransa'da mücevherat üreticisi olarak zengin bir insan olmuştur. Hatta yöre halkının güvenini kazanan genç adam belediye başkanı bile seçilmiştir.

Victor Hugo'nun Sefiller isimli romanında insanların karşılaştığı zorluklar ne kadar zorlu olsa da azimle ve yılmadan çalışan her insanın eninde sonunda başarıyı yakalayacağı vurgulanmaya çalışılmıştır.

Görseller:idefix.com



Sefiller Sefiller Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 29, 2020 Rating: 5

10 yorum:

  1. ortaokuldayken kütüphaneden alıp okumuştum ne zamandır da tekrar okumak istiyordum hatırlamış oldum şimdi tanıtımınızla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Victor Hugo'nun Sefiller isimli romanı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler sessizgemi:)

      Sil
  2. Okunması gereken kitaplardan kesinlikle ama okumanın yaşı var sanırım okunan yaşa göre algı değişen kitaplardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu konuda size katılıyorum. Victor Hugo'nun Sefiller isimli romanına değerli yorumlarınızı bırakarak bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler uzmanamatör.

      Sil
  3. Çocukluğumda TRT de filmini izlemiştik çok etkilendiğimi hatırlıyorum,üzerine çok Sefiller çekildi ama hiçbiri çocukluğumda ki etkiyi bırakmadı üstümde.Ben Bordosiyah yayınlarının beş ciltlik serisini aldım onu okuyacsğım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel değerlendirmeler için çok teşekkürler Su:)

      Sil
  4. Eevet ilk kez okuduğum bir kitaba rastladım güzel bir hikayesi vardı güzel bir öneri olmuş sefiller teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Victor Hugo'nun Sefiller isimli romanına yapmış olduğunuz güzel değerlendirme için çok teşekkürler Hürpost.

      Sil
  5. Kitabından daha çok üzmüştü beni filmi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel değerlendirmeler için çok teşekkürler Wednesday.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.