Matematik Dersindeki Başarısızlığın Sebepleri - EĞİTİM PINARI

Matematik Dersindeki Başarısızlığın Sebepleri

 

Matematik Korkusu
 Matematik Dersindeki Başarısızlığın Sebepleri

Matematik, bilimin ve teknolojinin temelini oluşturan bir derstir. Bu nedenle, öğrencilerin matematikte başarılı olması, onların akademik ve mesleki başarıları için de önemlidir. Ancak, Türkiye'de yapılan araştırmalar, öğrencilerin matematik dersinde başarısız olduğunu göstermektedir. Bu başarısızlığın nedenleri, öğrencilerin bireysel özelliklerinden eğitim sistemine kadar birçok faktörden kaynaklanmaktadır.

Türk öğrencilerin matematik dersinde başarısız olmalarının nedenleri şu şekilde sıralanabilir:

Temel eksiklikler: Matematik, bir üst yapı dersidir. Bir üst yapı dersinde başarılı olmak için altyapının sağlam olması gerekir. Türk öğrencilerin matematikte başarısız olmalarının en önemli nedenlerinden biri temel eksiklikleridir.

Somut öğretim eksikliği: Matematik, soyut bir derstir. Soyut kavramları somutlaştırmak için materyal ve aktivitelere ihtiyaç vardır. Türk eğitim sisteminde matematik öğretiminde somut öğretime yeterince yer verilmemektedir.

Yanlış öğretme yöntemleri: Matematik öğretiminde öğrenci merkezli ve aktif öğrenme yöntemlerine yeterince yer verilmemektedir. Geleneksel yöntemlerle yapılan matematik öğretimi, öğrencilerin matematikten soğumasına ve başarısız olmasına neden olmaktadır.

Pisa testi baskısı: Pisa testi, Türkiye'de eğitim sisteminin başarısının ölçülmesinde kullanılan bir testtir. Pisa testi baskısı, matematik öğretiminde ezberciliğe ve yüzeysel öğrenmeye neden olmaktadır.

Öğretmen yetersizliği: Matematik öğretmenlerinin yeterliliği, öğrencilerin matematik başarısında önemli bir faktördür. Türkiye'de matematik öğretmenlerinin yeterliliği konusunda sorunlar bulunmaktadır.

Aile desteği eksikliği: Ailenin eğitime katkısı, öğrencilerin başarısında önemli bir rol oynamaktadır. Türk ailelerinin matematik eğitimi konusunda yeterli desteği sağlamadığı görülmektedir.

Öğrenci motivasyonu eksikliği: Matematik, zor bir ders olarak görülmektedir. Bu nedenle, öğrencilerin matematikte başarılı olmak için yeterli motivasyona sahip olması gerekmektedir. Türk öğrencilerin matematikte motivasyon eksikliği bulunmaktadır.

Matematik korkusu: Matematik, bazı öğrenciler tarafından korkulan bir ders olarak görülmektedir. Matematik korkusu, öğrencilerin matematikte başarılı olmasını engellemektedir.

Eğitim sisteminde sorunlar: Türkiye'nin eğitim sistemi, birçok açıdan sorunlar içermektedir. Bu sorunlar, matematik eğitimini de olumsuz etkilemektedir.

Sosyoekonomik koşullar: Sosyoekonomik koşullar, öğrencilerin eğitim başarısında önemli bir rol oynamaktadır. Türkiye'de sosyoekonomik koşullar, öğrencilerin matematik başarısında olumsuz bir etkiye sahiptir.

Bu nedenlerin giderilmesi için eğitim sisteminde ve eğitim anlayışında köklü değişiklikler yapılması gerekmektedir.

Görseller:pexels.com.tr, Kaynak: Google Bard


Matematik Dersindeki Başarısızlığın Sebepleri  Matematik Dersindeki Başarısızlığın Sebepleri Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 20, 2023 Rating: 5

4 yorum:

  1. Merhabalar.
    Matematik aslında ilgi duyduğum bir alan dalı olup, yukarıda sıraladığınız nedenlerden dolayı bir türlü ben de matematik dersinde başarılı bir öğrenci olamadım. Çok sevdiğim ve ilgi duyduğum matematik ders ya da alanda bir türlü istediğim bir noktaya gelemedim. Hala çocukların matematik ders kitaplarını inceler ve işlemleri çözmeye çalışırım.

    Ben bir öğretmen ya da akademisyen değilim ama, bildiğim kadarıyla Türkçe ve matematik derslerine gereken önem verilmeli ve gösterilmeli. Bu iki ders olmazsa, öğretim de olmaz.
    Bu güzel ve yararlı paylaşımlarınız için size çok teşekkür ederim. Emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Matematik ve Türkçenin olmazsa olmaz dersler olduğuna ben de yürekten katılmaktayım Recep Bey, Bu güzel ve kibar yorum için çok teşekkürler:)

      Sil
  2. mat ve ingilizce en çok zorlandıkları dersler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsunuz, belirli bir mantığı ve sistematiği olan dersler bir bütünlük içinde kavranamazsa öğrencileri zorluyor. Matematik ve İngilizce sözel derslere benzemez:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.