Eğitimde Başarı Nasıl Sağlanır - EĞİTİM PINARI

Eğitimde Başarı Nasıl Sağlanır


Eğitimde Başarı
Eğitimde Başarı Nasıl Sağlanır

Eğitimde başarı, öğretmenlerin asıl işleri olan öğretme işine odaklanmalarını sağlayacak düzenlemelerle sağlanabilir.

Bu bağlamda, öğretmenlerin sırtındaki iş yükünün azaltılması, eğitimde başarının sağlanmasında önemli bir adım olacaktır. Öğretmenler, ders anlatmanın yanı sıra; toplantı tutanakları, anketler, öğrenci görüşmeleri, öğrenci hakkındaki bilgilerin sisteme girilmesi, belirli günler ve haftalar ile ilgili etkinlikler, yarışmalar vb. gibi diğer işlerle de uğraşmak zorunda kalmaktadır. Bu durum, öğretmenlerin ders anlatma işlerini zorlaştırmaktadır.

Öğretmenlerin sırtındaki yükü azaltmak için, okullarda Bilişim Teknolojileri Formatör öğretmenleri gibi bir Eğitim Formatör Öğretmeni görevlendirilmesi faydalı olabilir. Bu öğretmenler, öğretmenlerin ders anlatma dışındaki işlerini üstlenecek ve öğretmenleri dışarıdan gözlemleyerek eğitim öğretimdeki eksiklikleri tespit edebileceklerdir.

Bu uygulama, öğretmenleri kırtasiye işlerle uğraşmaktan kurtaracağı için öğretmenlerin öğretme işlerine yoğunlaşmalarının önünü açacaktır. Bu durum ise eğitimde başarının sağlanmasına katkı sağlayacaktır.(Yaklaşık dört önceki makalemi yapay zekaya tekrar yazdırdım.)

Görseller:pexels.com.tr, Kaynak: Google Bard

Eğitimde Başarı Nasıl Sağlanır Eğitimde Başarı Nasıl Sağlanır Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 07, 2023 Rating: 5

10 yorum:

  1. Maalesef eğitim sistemleri çağın gerisinde kaldı. Bu Avrupa'da da böyle. İşte Finlandiya iyi durumda ama orada da çok az çocuk var. Ben şu anda çocuklarımın aldığı eğitimi çağın gerisinde buluyorum. Dijital çağda taş devri eğitimi ile devam ediliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler Derya Hanım:)

      Sil
  2. Yararlı bir yazı, teşekkürler. Ancak birkaç nokta eğitimin her kademesinde çalışmış emekli bir Rehber Öğretmen olarak düşündürdü beni. Öğretmenlerle işbirliği, yardımlaşma, paylaşımlar sağlanması öğretmeni rahatlatacaktır mutlaka. Ama bir eğitsel çalışmada, yarışmalarda, sosyal etkinliklerde öğrencilerini gözleyemeyen, yeteneklerini fark edemeyen ne çok bilgiden yoksun kacaktır.
    Ekip çalışmaları, sağlıklı bir iş bölümü ve uyun değerlendirmelerle amacına ulaşır sanırım.
    Verimli çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret ve değerlendirmeler için çok teşekkürler Makbule Hanım, bahsettiğiniz konuların önemini göz ardı etmiyorum. Benim yazım sadece eğitimin bir boyutuna odaklanmış bir deneme yazısıdır. Doğru olabileceği gibi yanlış veya eksik olma ihtimali de olabilir. O yüzden yazılarıma yorum yapmanızı ve değerli fikirlerinizle katkı sağlamanızı çok önemsiyorum.

      Sil
    2. Yazmanız, görüş belirtmeniz çok önemli. Yaşadıkça, deneyimleriniz arttıkça , paylaştıkça çok daha farklı fikirleriniz de olacak elbette. Hayat boyu hangimizin eksikleri olmadı ki ? Önemli olan farkındalığınız, daha iyiye ulaşma çabalarınız . Kendinizi yetiştirme gayretiniz, iyi niyetiniz, mütevazi kişiliğiniz öyle belirgin ki.
      Kutluyor, başarılar diliyorum.

      Sil
    3. Kendini geliştirme çabasına vurgu yapmanız çok güzel bir tespit; iltifatlarınız ise çok gurur verici. Çok teşekkürler Makbule Hanım. İyi ki, varsınız:)

      Sil
  3. Çok güzel ve isabetli tespitler olmuş bir öğretmen olarak çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler:)

      Sil
  4. yapay zeka sever oldun sen yaniiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapay zeka bir parça kolaya kaçmak gibi de düşünülebilir. Daha önce bir araştırma yazısı hazırlayabilmek için onlarca Web sayfası okumak zorunda kalıyordum. Şimdi ise yapay zeka bu işi benim yerime yapıyor ve bana dakikalar içinde bir metin hazırlıyor. Bu çok güzel bir şey. Benim yapmaya çalıştığım; hem yapay zekadan rantabl yararlanma yollarını keşfetmek hem de yapay zekanın kullanım kolaylığı olduğunu insanlara duyurmak olabilir. Tabii ki yapay zekanın verdiği bilgileri kendi tecrübelerimle harmanlamayı da unutmuyorum:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.