Pozitif Eğitim Yaklaşımı - EĞİTİM PINARI

Pozitif Eğitim Yaklaşımı


Pozitif Eğitim Yaklaşımı
Pozitif Eğitim Yaklaşımı

Pozitif eğitim, hem geleneksel akademik becerilerin hem de iyi oluşa (mutluluğa) yönelik becerilerin öğretildiği bir eğitim yaklaşımıdır. Pozitif eğitim anlayışında öğrencilerin güçlü olması ve olumlu özellikleri geliştirmesi, uyum sağlayıcı en iyi mekanizmalarının, onu güçlü ve dayanıklı kılan, karakterini güçlendiren özelliklerinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır.

Pozitif eğitim, öğrencilerin akademik başarılarını artırmanın yanı sıra, onların duygusal, sosyal ve psikolojik iyi oluşlarını da desteklemeyi hedefler. Bu yaklaşım, öğrencilerin güçlü yönlerini ve olumlu özelliklerini keşfetmelerine, zorluklar karşısında dirençli olmalarını sağlayan beceriler geliştirmelerine ve anlamlı ilişkiler kurabilmelerine yardımcı olur.

Pozitif eğitim yaklaşımının temel ilkeleri şunlardır:

Öğrencilerin güçlü yönlerini ve olumlu özelliklerini keşfetmelerine odaklanma: Pozitif eğitim, öğrencilerin yeteneklerini ve potansiyellerini keşfetmelerine yardımcı olur. Bu, öğrencilerin özgüvenlerini artırmaya ve başarıya ulaşmak için gerekli motivasyonu bulmalarına yardımcı olur.

Öğrencilerin zorluklar karşısında dirençli olmalarını sağlayan beceriler geliştirmelerine odaklanma: Pozitif eğitim, öğrencilerin zorluklar karşısında başa çıkma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu, öğrencilerin stresi yönetmelerine, duygularını kontrol etmelerine ve olumsuz düşünceleri olumlu düşüncelerle değiştirmelerine yardımcı olur.

Öğrencilerin anlamlı ilişkiler kurabilmelerine odaklanma: Pozitif eğitim, öğrencilerin anlamlı ilişkiler kurabilmelerine yardımcı olur. Bu, öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmelerine, başkalarıyla empati kurabilmelerine ve destek ağları oluşturmalarına yardımcı olur.

Pozitif eğitim yaklaşımının uygulandığı okullarda, aşağıdaki uygulamalara yer verilir:

Güçlü yönler eğitimi: Öğrencilerin güçlü yönlerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olacak etkinlikler ve programlar düzenlenir.

Pozitif disiplin: Öğrencilerin olumlu davranışları desteklenirken, olumsuz davranışları azaltmaya yönelik yaklaşımlar kullanılır.

Yaratıcı problem çözme: Öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak etkinlikler ve programlar düzenlenir.

Duygusal zeka eğitimi: Öğrencilerin duygularını anlamalarına ve yönetmelerine yardımcı olacak etkinlikler ve programlar düzenlenir.

Sosyal beceri eğitimi: Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak etkinlikler ve programlar düzenlenir.

Pozitif eğitim yaklaşımının, öğrencilerin akademik başarılarını, sosyal ve psikolojik iyi oluşlarını ve yaşam doyumlarını artırmada etkili olduğu araştırmalarla gösterilmiştir. Görseller:pexels.com.tr, Kaynak:Google Bard

Pozitif Eğitim Yaklaşımı Pozitif Eğitim Yaklaşımı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 24, 2023 Rating: 5

6 yorum:

  1. Duygusal zeka eğitimini bilmiyordum. Belki özel okullarda bu program olabilir. Devlet okullarında olacağını sanmıyorum. Gerçi çocuklarım okullarını bitireli uzun yıllar oldu. Şimdi var mıdır bu eğitim, tam bilmiyorum.
    Eğitim konusundaki bu paylaşım için teşekkür ediyorum size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de bu sistemin daha ziyade özel okullarda uygulanabilir olduğu fikrine sıcak bakıyorum. Çok teşekkürler Nazlı Hanım:)

      Sil
  2. Korku ve aşırı disiplin kültürü özgüveni düşürebilir, fazla ılımlı olmak da gereksiz rahatlık yaratabilir. Karşıdakine saygını kaybetmeden sevgiyle yaklaşmak mutlaka kişiye iyi gelir ve ilerletir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz gibi her yöntemde belirli bir ölçü gözetmek gerekir. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler Senay:)

      Sil
  3. eveet öğretmenler de hep pozitif olsunlaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu bu aslında teşekkürler arkadaşım:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.