Başkası Olma… - EĞİTİM PINARI

Başkası Olma…


Baskasi olma deneme, otantik yasam
Başkası Olma…


Başlığa göz gezdiren okuyucularım bir zamanlar çok popüler olan şarkıyı hatırlayabilirler. Aslına bakarsanız şarkının başlığının vermiş olduğu mesaj da çok yerinde fakat şarkının devamı iyi gelmemiş; şarkının devamında kendin ol fikri bağlamından uzaklaştırılmış ve farklı bir anlama büründürülmüş. Esasen kendisi olan kişi içinden gelen sese kulak veren kişidir.

Başlığa uyumlu olarak bu yazımda otantik yaşamdan bahsetmek istiyorum. Dikkatli bir gözlem yapacak olursak günlük hayatta almış olduğumuz kararların pek çoğunu içimizden geldiği gibi değil; başkalarının bizim hakkımızdaki düşüncelerine göre alıyoruz. Oysa nitelikli ve verimli bir yaşam sürdürebilmek için kararlarımızı içimizden geldiği şekilde alabilmeliyiz. Fakat bunu yaparken toplumda geçerli manevi dinamikleri de gözden ırak etmemeliyiz.

Ülkelerin anayasaları olduğu gibi insanların da anayasaları vardır aslında. Yani yaşadığımız olaylara karşı nasıl davranacağımız ile ilgili davranış kalıplarıdır bunlar. İnsanların çoğunluğu kendi anayasalarını yazamazlar. Pek çok insanın anayasanı başkaları yazar.

Bizim anayasamızı bizim yerimize anne/babamız veya öğretmenlerimiz ya da yakın çevremizdeki insanlar yazarlar. Kimi zaman da başımıza gelen olumlu veya olumsuz olaylar da bu anayasanın yazılmasına katkı sağlar. Küçük yaşlarda olumsuz bir olay yaşayan ve bu konuda travma geçiren bir insan belki hayatının sonuna kadar başına olumsuz olayların geleceğini düşünebilir ve bu düşüncenin etkisinde kararlar alabilir.

Örnek olarak bir insan aşağıdaki gibi bir anayasa oluşturmuş olsun:
** Sabah kalktığımda mutlu kalkarım.
** Ailemdeki herkesle iyi geçinirim.
** Başta sağlığım olmak üzere sahip olduğum şeylere şükrederim.
** Gün içinde yaşayacağım tüm problemlerin üstesinden geleceğime inanırım.
** İlişkide olduğum bütün insanlarla iyi ilişkiler kuracağıma inanırım.
** Endişe duyduğum ve korktuğum her şey için Allah’a sığınarak huzur bulurum.
** Her konuda iyimser düşünürüm.

Bu liste sayfalar dolusu uzatılabilir. Çünkü liste kişinin isteklerine ve ruhsal durumuna göre değişkenlik gösterecektir. Benim yukarıda sıralamaya gayret gösterdiğim maddeler örnek teşkil etmesi için sıralanmıştır ve genelde kişiler arası ilişkileri kapsamaktadır.

Düşünün ki, bir kişi yaşaması muhtemel olaylarla ilgili böyle bir liste hazırlıyor ve daha güne yeni başlarken listesini defalarca okuyarak/hatırlayarak kendi kendine bu şekilde telkinde bululuyor. Yani kendi anayasasını icra etmeye çalışıyor. Günün ilk dakikalarında böyle bir iç konuşma yapan bir insan daha bilinçli olacak ve başka türlü telkinlerin etkisinde de kalmayacaktır.

Bu sebeple hayatımızın her alanında bizi başarıya götürecek bir anayasa hazırlamalı ve bu anayasayı her gün tekrar ederek kendi kendimizi iyiliklere, güzelliklere ve başarıya programlamalıyız.

Görseller:girisimturkiye.com

Başkası Olma… Başkası Olma… Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 02, 2019 Rating: 5

52 yorum:

  1. İyi düşünelim iyi olsun😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu fikir işin özeti aslında. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Güzel telkinler, hergün tekrar etmeyi başarabilsek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl önemli olan her gün tekrarlayabilmek. Biz bunu yapamazsak zihnimiz başka şeylerle meşgul olacaktır. Teşekkürler.

      Sil
  3. Evet ,kesinlikle o şarkı aklıma geldi:)
    Yazının devamını çok beğendim, kesinlikle katılıyorum.Küçükken her sabah okulda Andımız'ı okurduk/bu da aklıma geldi/Dediğiniz gibi her sabah kendimize bunun gibi telkinler yapmalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yerlerden çağrışım yapmışsınız, çok teşekkürler.

      Sil
  4. Günümüzde bence en önemli konu kendin olmak. Emeğinize sağlık güzel yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti.

      Sil
  5. Yasalar tetikleyicidir ama ille de gerekli midir aslında doğal olan için, emin olamadım. Güzel istekler neticede ama en yalın hale ulaşmaya çalışmak yeterli bence. Çok da kasmadan ;)

    YanıtlaSil
  6. İnsanın aklına cidden şarkı geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir şarkı ile çağrışım yaptırmak yazının cazibesini artırabilir belki. Teşekkürler.

      Sil
  7. anyasaa. kimseyi dinleme kendi bildiğini yap :)

    YanıtlaSil
  8. çok ilginç bir konudan bahsetmişsiniz keyifle okudum elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti.

      Sil
  9. kararlar verilirken kolay da uygulama zor

    YanıtlaSil
  10. Mesela her sabah şükretme seansı yapabiliriz, sahip olduğumuz her şey için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahip olduğumuz şeyler için şükretme fikri bence de çok güzel bir fikirdir. Teşekkürler Kadriye Hanım.

      Sil
  11. Başlığı oku okumaz şarkıyı söylemeye başlamıştım...sonra ilk cümleyi okudum..sesli güldüm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi gülümsetebildimse ne mutlu bana Sevda Hanım.

      Sil
  12. Başkası olma kendin ol.... evet harika bir söz
    Güzel bir değerlendirme olmuş kalemine sağlık editör.
    İnsan kişiliği ile yaşadıkça mutlu olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok doğru söylüyorsunuz Sibel Hanım, insan kişiliğine, ruhuna uygun yaşadıkça mutlu olabiliyor. Bu güzel yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. Başkası olarak yaşarsak nasıl özgür olabiliriz ki...Kendi anayasamızı oluşturmalıyız dediğiniz gibi. Başkalarının önerileri tabi ki dikkate alınmalı ama nihai kararı bizim anayasamıza uygun şekilde kendimiz almalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında benim tam olarak anlatmaya çalıştığım konu, mahalle baskısı değildi. Öğrenilmiş kalıplarla yaşamaya çalışmak kendi cevherimizin ortaya çıkmasını engelliyor. Bundan dolayı kendi doğrularımızı bulmalı ve buna göre yaşamaya çalışmalıyız. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  14. Maddelere dökmek olsun veya düsturumuz olsun farketmez güzel hazırlamışsınız :) Kendin olduğunda hayat çok daha güzel her bakımdan. Ayrıca o parçayı da çok severim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli katkılarınız için çok teşekkürler.

      Sil
  15. Başlık aynen de o şarkıyı düşündürdü bana da , nasıl da işlemiş bilinçaltımıza. Kendin olmak hayatı yaşamanın en doğru yolu bence, yoksa yalandan ibaret olur herşey. Mutlu olamazsın, mutluymuş gibi yaparsın ancak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum Derya Hanım, çok teşekkürler.

      Sil
  16. Ben çoğu döngüyü kırdım.Keyfe keder çalışıyor ve çok şükür güzel bir hayat yaşıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki siz bu alanda eğitim aldığınız için döngüyü kırmış olabilirsiniz Yurdagül Hanım, ancak hayatındaki yersiz döngüleri kıramayan öyle çok insan var ki, asıl bu insanlara yardımcı olmak gerekir diye düşünmekteyim. Çok teşekkürler değerli yorumunuz için.

      Sil
    2. Ben de zaten elimden geldiğince projelere katılıyor ve gönüllü seminerler veriyor,yazıyor,videolara çekiyorum.Dilerim faydalı olabilirim.Sevgilerimle...

      Sil
    3. Ne mutlu size çok teşekkür ederim sevgilerle.

      Sil
  17. bazen teknikler lafta kalıyor maalesef :) ama uygulanmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de en zor olanı teknikleri uygulamaktır. Çok teşekkürler.

      Sil
  18. her güne mutlu uyanmaya çalışıyorum ben iyi geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her güne mutlu uyanmaya çalışmak ve bu konuda bilinçli bir çaba harcamak bence de çok önemli. Çok teşekkürler Lerzan Hanım.

      Sil
  19. Kendimizin anayasası güzel bir ifade olmuş 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli katkılarınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  20. Kendi anayasamız ne hoş bir fikir. İnsan kendinin mutluluk anayasasını bulmalı bence her şeyden önce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  21. Geçen ay bir kitap okumuştum the secret diye hep olumlu düşünün olumlu bakın evrene pozitif enerji gönderin diyordu. O kitap aklıma geldi bu arada çok güzel tavsiyeler teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, güzel yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  22. İnsanlar kendi olmaya çalışırken de saçma sapan kişiliklere bürünüyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bahsettiğiniz şekilde sapmalar da olmuyor değil ama benim kastetmeye çalıştığım; toplumun milli ve manevi değerlerini göz ardı etmeksizin kendi davranışlarımızı belirlemekti. Çok teşekkürler.

      Sil
    2. Aynen katılıyorum :)

      Sil
    3. Ben de size çok teşekkürler ediyorum.:)

      Sil
  23. Çok haklısınız. Kendimiz gibi yaşayamıyoruz aslında.. Anayasa fikri, gün boyu telkin etme gibi şeyler zamanla kendimiz gibi yaşama alışkanlığı oturtabilir aslında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  24. Önceden başka insanların fikirlerini çok önemserdim herkesin beni sevmesini çok isterdim ama bu üzülmeme cok sebep oldu. kendi anayasan tek seni mutlu etse de kimse seni sevmese de sen kendini seviyorsan çok da önemli değil diğerlerinin yasaları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de insanın kendisi olması çok önemli bence de. Bu güzel yorum için çok teşekkürler Küçük Dünya.:))

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.