Fahim Bey ve Biz - EĞİTİM PINARI

Fahim Bey ve Biz





Fahim Bey ve Biz, Abdulhak Sinasi Hisar
Fahim Bey ve Biz


Bu yazımda Abdülhak Şinasi Hisar’ın Fahim Bey ve Biz isimli eseri hakkında kısa bir tanıtım yapmak istiyorum. Yazar eserde her ne kadar kahramanımızın başarısız teşebbüslerine dikkat çekmeye çalışmış olsa da ben Fahim Bey’in teşebbüslerini girişimcilik ve hayal gücünü sistemli çalıştırma adına anlamlı bulmaktayım.

Fahim Bey, Bursa esnaflarından hatırı sayılır bir ailenin oğludur. İyimser ve girişimci bir insandır. Yeni işler yapmak amacı ile çok çeşitli teşebbüslerde bulunur ancak bu teşebbüslerinin çoğunda başarısız olur.

Bir dönem Londra elçiliğine katip olur. Bu iş Fahim Bey’in gözüne öyle büyük görünür ki; uzunca bir dönem insanlara caka satmaktan kendini alıkoyamaz.

Meşrutiyetin ilanından sonra ülkede özel teşebbüs modası baş göstermiştir. Fahim Bey’de bu modaya uymuş; dış işlerindeki görevinden ayrılarak pamuk işine girmiştir. Ancak iş hayatına atılmak için gerekli sermayeyi ve kendisine kefil olacak esnaf bulamayınca bu isteği başlamadan son bulmuştur.

Fahim Bey’in bundan sonraki hayatı hep iş planlamak ve nasıl bir hayat geçireceğini düşünmekle geçer. Planladığı işi başarması halinde kazanacağı servet, para ve bunun sonucunda yaşayacağı mutluluğu düşünür. Kendisini genel müdür koltuğunda hayal eder. Hayali olarak bazı iş yerlerine teklif mektupları, gelen mektuplara cevaplar yazar. Mahalle halkı Fahim Bey’in adını deliye çıkarırlar. Fahim Bey’in hayatı gerçekleşmesi mümkün olmayan bu tip hayallerle geçip gider.

Fahim Bey ve Biz romanında Abdülhak Şinasi Hisar bizleri hayaller ve gerçekler arasında bir gezintiye çıkarmıştır. Gayet akıcı güzel bir kitaptır. Kahramanımız hayallerine kavuşmamış olsa bile kitap girişimcilik adına güzel fikirler barındırmaktadır.
 Görseller:tr.wikipeida.org


Fahim Bey ve Biz Fahim Bey ve Biz Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 20, 2020 Rating: 5

12 yorum:

  1. Çok güzel bir tanıtım olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdülhak Şinasi Hisar’ın Fahim Bey ve Biz isimli eseri hakkındaki değerlendirmeler için çok teşekkürler uzmanamatör.:)

      Sil
  2. Daha önce duymamıştım. Listeme aldım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fahim Bey ve Biz isimli eseri hakkındaki değerlendirmeler için çok teşekkürler Beyda Hanım.:)

      Sil
  3. güzel bir yeni baskısını bulup okuyum bunu :)

    YanıtlaSil
  4. fahim bey en azından hayallerinin peşinde gitmiş ve yapmadım dememiş başarılı olamasa da yeni duyduğum bir kitap tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişinin hayallerinin peşinden gitmesi çok önemlidir. Abdülhak Şinasi Hisar’ın Fahim Bey ve Biz isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  5. İlgimi çekti konusu, listeme ekledim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Abdülhak Şinasi Hisar’ın Fahim Bey ve Biz isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  6. Abdülhak Şinasi Hisar’ın Fahim Bey ve Biz okumadıklarımdan :(
    Tanıtım için teşekkürler Fatih Bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.