Huzur(Kitap Tanıtımı) - EĞİTİM PINARI

Huzur(Kitap Tanıtımı)


Huzur(Kitap Tanıtımı), Ahmet Hamdi Tanpınar
Huzur(Kitap Tanıtımı)

Bu yazımda ünlü yazar Ahmet Hamdi Tanpınar'ın ‘’Huzur’’ isimli romanı hakkında kısa bir tanıtım yapmaya çalışacağım.

Aslına bakarsanız eser diğer Tanzimat Dönemi eserlerinden çok farklı bir eser sayılmaz. Romanın kurgusu genel hatları ile aynıdır. Eserdeki hakim tema; Doğu ve Batı çatışması ve bu çatışma arasında kalan bireylerin bocalamalarıdır. 

Eserimizin başkahramanı Mümtaz şehit çocuğu bir delikanlıdır. Mümtaz'ın babası Rumlar tarafından şehit edilmiştir. Mümtaz’ın annesi de babasının ölümünden kısa bir zaman sonra ölünce Mümtaz kimsesiz kalmıştır.

Eser'in bundan sonraki bölümünde çoğunlukla Mümtaz'ın yaşadığı hayat mücadelesi ve gönül ilişkilerini okuyacağız. Eserde Mümtaz bir arkadaşının eşiyle düşük yoğunluklu bir ilişki yaşadığını düşünmektedir. Bu ilişkiden aradığını bulamayan Mümtaz daha sonraları ise vapurda kocasından ayrılan bir bayan görür ve bu bayanla zorlu ve tutkulu bir aşk yaşar.

Öyle sanıyorum ki, Ahmet Hamdi Tanpınar'ın ‘’Huzur’’ isimli romanı hakkındaki bu kısa tanıtım eser hakkında bir bilgi vermiştir. Bundan dolayı olay örgüsünü daha fazla didiklemek istemedim.

 Görseller:kitapyurdu.com



Huzur(Kitap Tanıtımı) Huzur(Kitap Tanıtımı) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 16, 2021 Rating: 5

18 yorum:

  1. Kısa kısa tanıtımlarınızı hemen tanıdım :) galiba çok oldu uğramayalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Hamdi Tanpınar'ın ‘’Huzur’’ isimli romanı hakkında yapmış olduğunuz bu kibar yorum için çok teşekkürler:)

      Sil
  2. Beni çok yoran kitaplardan biriydi.Bilmiyorum belki de o anda ki ruh halim etkili olmuştur ama bir "Saatleri Ayarlama Enstitüsü" kadar beğenmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruh halinizle ilgili olabilme fikri bana da çok mantıklı geldi. Ben de iyi saatte olmadığım zamanlarda okuduğum kitaplardan fazla zevk almam. Bu güzel yorum için çok teşekkürler Camgüzeli:)

      Sil
  3. Çokkkkk değerli bir yazarımızın çok değerli bir eserini hatta bana göre baş yapıtını tanıtmışsınız Fatih Bey. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Yıldız Hanım. Sizin yorumunuz da çok güzel ve anlamlı, çok teşekkürler.:)

      Sil
  4. Zor bir kitaptir okumak ve anlamak kolay değildir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konudaki değerlendirmenize katılırım. Çok teşekkürler Sevkoz:)

      Sil
  5. okumak için aldığımda orta sondaydım, pek tabii okuyamamıştım sonra da bir türlü denk getiremedim doğru zamanı :D Bu yıl okuyayım artık kitaplıkta çürümeden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve değerlendirmeler için çok teşekkürler Mrs Soda.:)

      Sil
  6. Tanıtımınız için çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve değerlendirmeler için çok teşekkür ederim:)

      Sil
  7. Ahmet Hamdi Tanpınar uzun süredir okumak istediğim bir yazar. Açıkçası hiç bir kitabını okumadım. Ama epeydir niyetliyim. Yazarın huzur kitabını daha önce duymamıştım hiç. Yazarı okumaya bir yerlerden başlayacağım inşallah. Bu güzel tanıtım için teşekkür ederim. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler Meczup Yazar.:)

      Sil
  8. tanpınar yaniiiii e tabi olcak o kadar :) beş şehir, saatleri ayarlama şeysi :) bir huzur almaya geldik kalamıştan :)

    YanıtlaSil
  9. Ahmet Hamdi Tanpınar'a bu kitapla başladığıma pişmanım. Yazar kitabın isminde ironi yapmış olmalı, tam bir huzursuzluk romanıydı ve hiç sevmemiştim. Hep keşke 'Saatleri Ayarlama Enstitüsü'nden başlasaydım diye düşünürüm. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel değerlendirmeydi, teşekkürler Gül Akça:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.