Yaban(Kitap Tanıtımı) - EĞİTİM PINARI

Yaban(Kitap Tanıtımı)

 

Yaban, Yakup Kadri Karaosmanoğlu
Yaban(Kitap Tanıtımı)

Bu yazımda ünlü yazar, Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Yaban isimli eseri hakkında kısa bir tanıtım yapmayı düşünüyorum. Bu eseri tanımayan insan yok gibidir ancak ben yine de siteme bir eser kazandırmak adına kısa bir tanıtım yapacağım. Eser tanıtımlarımı  adet olduğu üzere yine kısa tutmak istiyorum.

Aslına bakarsanız bu eser kısa bir tanıtım yazısıyla geçiştirilemeyecek kadar karmaşık bir eserdir. Çünkü eserin olay örgüsü ve kahramanları çok zengindir. Her şeye rağmen ben yine kısa bir değinme yapmayı düşünüyorum. Eserden kısaca bahsedecek olursak;

Kitabımızın başkahramanı savaşta bir kolunu kaybettiği için ordudan ayrılmak zorunda kalan bir askerdir. Kahramanımız askerden bir arkadaşının köyüne gelerek orada yaşamayı ve köylülere Milli Mücadele’yi anlatmayı düşünmektedir. Ancak genç adam köyde şoklar yaşamıştır.

Köylüler bu adama yabancı gözüyle bakmışlar ve ‘’Yaban’ adını vermişlerdir. Genç adam köylülerin Milli Mücadele’yi desteklemek yerine Milli Mücadele’nin karşısında olduklarını anlayınca çok üzülür.

Köyde sayısız sıkıntılar çeken kahramanımız bir kıza aşık olur ve kızı babasından istetir. Kızın babası yabancı bir insana kızını veremeyeceğini söylemiştir. Kahramanımız bu olay karşısında da çok üzülür; kahramana göre bu köyde kalma nedeni kalmamıştır. Zaten genç adamın sevdiği kızı da başka birisi almıştır.

Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Yaban isimli eseri kısaca Milli Mücadele yıllarını ve kırsal kesimdeki insanların cehaletini anlatmaya gayret etmiştir. Bana göre eser çok akıcı bir eserdir. Kısa bir bilgilendirme yapmaya çalıştım. Umarım okuyucularıma az da olsa bir fikir vermişimdir.

Görseller: hangisoru.com


Yaban(Kitap Tanıtımı) Yaban(Kitap Tanıtımı) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 09, 2021 Rating: 5

12 yorum:

  1. Fatih bey, bende bu kitabı okumuş ve çok etkilenmiştim...Güzel yorumunuz için teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve değerlendirmeler için çok teşekkür ediyorum.:)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Yaban isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler Büşra Hanım.)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Eseri okunabilir bulmanız ve yorum için çok teşekkürler.:)

      Sil
  4. Sanki lisede 11 yıl önce okumuştum hissi oluştu ama tam net hatırlayamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bu tanıtım bilgilerinizi tazelemenize yardımcı olabilir. Teşekkürler.:)

      Sil
  5. Okumayı çok istediğim bir kitap ama okurken sıkılacağım düşüncesi ile okumuyorum. Yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Yaban isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz bu güzel değerlendirme için çok teşekkürler arkadaşım.:)

      Sil
  6. Yıllar önce okumuştum. Yazarla ve kitapla ilgili sert eleştiriler olsa da şimdi okusam yine severim diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Kalemucu:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.