Kara Kitap(Kitap Tanıtımı) - EĞİTİM PINARI

Kara Kitap(Kitap Tanıtımı)


Kara Kitap, Orhan Pamuk
Kara Kitap(Kitap Tanıtımı)

Bu yazımda Orhan Pamuk’un bir zamanlar çok okunan eserlerinden birisi olan Kara Kitap hakkında birkaç kelam etmek istiyorum. Yazarın Doğu Anadolu’daki genç kız intiharlarından bahseden Kar Romanını daha önceden buradan tanıtmıştım. Kara Kitap’ın anlattıklarına gelecek olursak;

Eserimizin başkahramanı genç bir avukat olan Galip isimli delikanlıdır. Galip, kuzeni ve çocukluk arkadaşı Rüya ile evlenir. Başlangıçta gençlerin evlilikleri çok iyi gitmektedir. Ancak bir zaman sonra mutlu çiftler evliliklerinin sıradanlaştığını düşünürler.

Galip, iş yerine gidip gelmekte; Rüya ise evde polisiye romanlar okumaktadır. Bir gün Galip eve geldiğinde karısı Rüya’nın evde olmadığını görür. Eşinin nerede olduğunu kestirmeye çalışan Galip, Rüya’nın erkek kardeşi Celal’in yanında olabileceğini tahmin etmekte zorlanmaz.

Galip, bu aşamadan sonra Celal gibi düşünerek, onun neyi nasıl yaptığını kestirmeye çalışır. Aslında Galip, bir nevi çocukluğunda hayran olduğu Celal’i modellemeye çalışmaktadır.

Galip, bir gün tesadüf eseri bir kalabalığa rastlamıştır. Olayı anlamaya çalıştığında; Bir kişinin Celal’e kurşun sıktığını, Celal’in öldüğünü ama aynı zamanda eşi Rüya’nın da seken bir kurşunla öldüğünü anlar. Galip, yaşadığı bunca üzücü olaydan sonra avukatlık mesleğine devam eder.

Ünlü yazar Orhan Pamuk’un Kara Kitap isimli eserini çok kısa bir şekilde özetledim. Eser de çok derin anlamlar bulan okuyucular da vardır. Mesela eserin tasavvufi bir alt yapısı olduğunu söyleyenler çıkmıştır. Eserimizdeki Galip karakterinin Şeyh Galip’ten, Celal karakterinin de Mevlana Celaleddin-i Rumi den esinlendiğini söyleyenler olmuştur. 

Görseller:kitapyurdu.com


Kara Kitap(Kitap Tanıtımı) Kara Kitap(Kitap Tanıtımı) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 29, 2021 Rating: 5

26 yorum:

  1. Değişik ve güzel bir romana benziyor..Merak ettim doğrusu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Pamuk’un Kara Kitap isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler kitaplıkkedisi:)

      Sil
  2. Güzel bir tanıtım yazısı olmuş. Merak ettim kitabı gerçekten. Emeğine sağlık başarılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum, ziyaret ve değerlendirmeler için çok teşekkürler Gamzeli Kız.:)

      Sil
  3. pamuk, cevdet bey dışındaki, romanlarını okuyamadım. havasına giremedim. bu romanı da bir elli sayfa okuyup bıraktım. pamuk un kurgu dışılarını çok seviyom ama kurgularında çok sıkılıyorum. ama masumiyet müzesine de çok gittim bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım, çok güzel yorumlar yapıyorsunuz. Daima beklerim:)

      Sil
  4. İlginç bir konusu var, teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim Özlem K.:)

      Sil
  5. Kitap ilginç gibi duruyor,çok teşekkürler tanıtım için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Pamuk’un Kara Kitap isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler Gülten Çapkın:)

      Sil
  6. İsmini çok duydum ama okumadım. Tanıtımdan bir şey diyemem. Okumam lazım. Umarım yine hüsrana uğratmaz bu kitabı da. Masumiyet Müzesi’ni yarıda bırakmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de yazarın kitapları insanı biraz zorluyor. Bu konuda sizi sonuna kadar katılmaktayım. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Orhan Pamuk'un okuduğum kitabını sevmemiştim, nedense hep uzak durdum bu yazardan. Bu kitabını da okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusunu isterseniz yazarın eserleri okuma zevki adına pek tavsiye edilebilir eserler değildir. Bundan dolayı sizi anlıyorum. Teşekkürler.

      Sil
  8. Başkası gibi düşündürerek, empati yönüyle de öne çıkan bir konusu var sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında başkası gibi düşünme amacı empati yapmak değil; eşinin yerini bulmaya çalışmaktı. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Yıllar önce okumaya başlayıp hala bitiremediğim kitaplardan biri. Evrenden gelen bu işarete bakacak olursak sanırım tamamlanmak istiyor. Teşekkürler Fatih Bey :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki böyle bir mesaj sizin için anlamlı olabilir. Çok teşekkürler Yıldız Hanım.:)

      Sil
  10. çok sevdiğim bir roman, burada görünce sevindim, elinize sağlık Fatih Bey:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.:)

      Sil
  11. Bu kitabı okuyamamıştım ben. Ender olarak yarım bırakırım ama maalesef bu kitapta onlardan. Organ Pamuk okuyamıyorum ben ama üzerinden seneler geçti.
    Belki yeniden deneyebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Oytunla hayat:)

      Sil
  12. Pamuk'un bu kitabını okumadım ama methini duydum, merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  13. Hiç Orhan Pamuk okumadım. Ama her zaman aklımda. Yine de güzel bir tanıtım yazısı oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Cevanşir.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.