Sürgün(Kitap Tanıtımı) - EĞİTİM PINARI

Sürgün(Kitap Tanıtımı)

Sürgün(Kitap Tanıtımı), Refik Halit Karay
Sürgün(Kitap Tanıtımı)

                                                         

Bu yazımda ünlü yazar Refik Halit Karay’ın Sürgün romanı hakkında bir tanıtım yapmaya çalışacağım.

Eserimizin başkahramanı siyasi görüşlerinden dolayı Beyrut’a Sürgün edilen bir yüzbaşıdır. Bu delikanlının adı Hilmi’dir. Eserimizin ismi de vurgulanmak istenen temadan esinlenmiştir diyebiliriz.

Hilmi, Beyrut’ta başta ekonomik zorluklar olmak üzere sayısız zorluklar çekmiştir. Ailesini İstanbul’da bırakmak zorunda kalan delikanlı çok üzülmektedir. Ailesiyle ancak mektuplaşmak suretiyle görüşebilmektedir.

Genç adam sürgünde daha önceden tanıştığı bazı arkadaşlarını görür. Hatta bir arkadaşı ile kola satmaya bile başlamıştır. Hilmi’nin arkadaşı iş bulmak amacı ile Halep’e gider ve Hilmi’yi de kendi yanına davet eder. Hilmi, arkadaşının davetine icabet ederek Halep’e gitmiştir. Ancak Hilmi Halep’te karşılaştığı şeylerden pek hoşnut olmaz. Çünkü Hilmi, Halep’te kendi kızının kötü yola düştüğünü görecektir.

Refik Halit Karay’ın Sürgün romanı çok akıcı bir eserdir. Eserde aile dramlarının işlenmesi ve zaman zaman da romantizme başvurulması zevkli bir okuma imkanı sunmaktadır.

 Görseller:kitapyurdu.com



Sürgün(Kitap Tanıtımı) Sürgün(Kitap Tanıtımı) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 22, 2021 Rating: 5

15 yorum:

  1. Hilmi için çok kötü olmuş. Tanıtım yazılarınıı çok iyi yapıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum, ziyaret ve Refik Halit Karay’ın Sürgün romanı hakkında yapmış olduğunuz bu güzel değerlendirme için çok teşekkürler Sanat Penceresinden:)

      Sil
  2. karay, bu bizim hayatımız adlı romanını okuyup hayran kalmıştım. bütün kitaplarını okuycam. bunun da konusu ne güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Refik Halit Karay’ın Sürgün romanı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler sevgili arkadaşım:)

      Sil
  3. Çok teşekkür ederiz bu güzel tanıtım ve hatırlatma için 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size bu güzel yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim Yıldız Hanım.:)

      Sil
  4. okumak istediğim bir kitaptı :) konusu güzel cidden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Refik Halit Karay’ın Sürgün romanı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler sevgili Arsel'in Okyanusu:)

      Sil
  5. Güzel bir konuya sahip bir kitapmış.Okumak için not aldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Refik Halit Karay’ın Sürgün romanı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirme için çok teşekkürler

      Sil
  6. Tanıtım için teşekkürler. Güzel bir kitaba benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim:)

      Sil
  7. Refik Halit Karay’ın Sürgün romanı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirme için çok teşekkürler müfred:)

    YanıtlaSil
  8. klasikleşmiş kitaplar daima iyidir. Her zaman bişeyler katar :) Tanıtım için teşekkürler gayet ilgi çekicii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum, ziyaret ve değerlendirmeler için çok teşekkürler Esra Hanım.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.