Eğitimde Başarı Nasıl Sağlanacak? - EĞİTİM PINARI

Eğitimde Başarı Nasıl Sağlanacak?



Egitimde Basari Nasil Saglanacak?, egitimde basari saglama
Eğitimde Başarı Nasıl Sağlanacak?
Eğitimde başarı nasıl sağlanacak? Sorusunun çok çeşitli cevabı olabilir ve eğitimde başarı sağlama yöntemleri de çok fazla olabilir. Ancak ben bu sorunun cevaplarından sadece birisinin üzerinde durmak istiyorum. Çünkü konuyu fazla dağıtmak akademik bir çalışma gerektirir. Bu da benim ilgi alanımın dışındadır.

Eğitim Öğretim konusu önemli bir konudur ve bu konuda özlediğimiz ve beklediğimiz başarıyı yakalayamadığımız da kesindir. Dünyanın diğer pek çok ülkesinde olduğu gibi bizim ülkemizde de eğitim öğretimin temel öznesi öğretmenlerdir. Bu sebeple eğitimde başarı nasıl sağlanacak? Sorusunun cevabını ararken ilk olarak aklımıza öğretmenlerin gelmesi çok doğaldır.

Yıllardan beri eğitimde başarı sağlamak için öğretmen kalitesinin artırılması ve öğretmen yetiştirmenin önemine dikkat çekiyoruz ve öğretmen kalitesinin artırılması için mevcut öğretmenlerimizin de hizmet içi eğitimler yolu ile eğitilmesi üzerinde duruyoruz. Bu yerinde  uygulamalar yapılmaya çalışılırken gözden kaçırmamamız gereken önemli bazı hususlar da vardır.

Bana göre eğitimde başarı sağlayamamamızın en önemli nedeni; öğretmenlerden beklentinin çok yüksek olmasıdır. Öğretmenler çok fazla iş ve işlemlerle uğraşmak durumunda kaldıklarından asıl işleri olan öğretme işine gerektiği gibi odaklanmaları mümkün olmamaktadır.

Öğretmenler öğretme işine ilave olarak; toplantı tutanakları, anketler, öğrenci görüşmeleri, öğrenci hakkındaki bilgilerin sisteme girilmesi, belirli günler ve haftalar ile ilgili etkinlikler, yarışmalar vb.. gibi diğer işleri yapmak zorunda kalmaktadırlar. Bu durum öğretmenlerin ders anlatma işlerini zorlaştırmaktadır. Gerçi bu işlerin bir kısmı işin doğası gereği öğretmenlerin ilgi alanında olan işlerdir ancak bazıları da öğretme fiili ile hiç ilgisi olmayan şeylerdir.

Öğretmenlerin sırtındaki yükü azaltmak ve asıl işleri olan öğretme işlerine yoğunlaşabilmeleri için okullarda Bilişim Teknolojileri Formatör öğretmenleri gibi bir Eğitim Formatör Öğretmeni  görevlendirilmesi faydalı olabilir.

Öğretmenlerle iletişim halinde bulunan bu Eğitim Formatör Öğretmenleri hem bahsettiğimiz ders anlatma dışındaki işleri öğretmenler adına yapacak hem de öğretmenleri dışarıdan gözlemleyerek eğitim öğretimdeki eksiklikleri tespit edebilecek ve bu anlamda öğretmenlere yardımcı olabileceklerdir.

Böyle bir uygulama öğretmenlerimizi kırtasiye işlerle uğraşmaktan kurtaracağı için öğretmenlerin öğretme işlerine yoğunlaşmalarının önünü açacaktır. Bu durum ise eğitimde başarı nasıl sağlanacak? sorusuna cevap olabilir.
Görseller:unsplash.com



Eğitimde Başarı Nasıl Sağlanacak? Eğitimde Başarı Nasıl Sağlanacak? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 28, 2019 Rating: 5

52 yorum:

  1. Arkadaşım aday öğretmen dir. Zanedersin nufusta bir memurdur . Doldurduğu belgelerin hadi hesabı yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konu üzerinde ön yargısız bir şekilde kafa yormak faydalı olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Eğitim Formatör Öğretmenleri, eğitimde başarı oranına yüksek derecede katkı sağlayacağına inanıyorum. Güzel bir fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bu fikir gerçekten faydalı olur. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Formatör öğretmenliği ilk kez duydum Fatih Bey, açıkçası diğer evrak işlerini de pek bilmiyordum öğretmenlerin. Mutlaka eksikleri vardır öğretmenlerimizin. Son yıllar da yaşadığımız bir çok üzücü olayları da hatırlıyoruzdur hepimiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerli yorum ve katkılarınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Asıl işe odaklanılması gerektiği bilincinin uyanması ve hayata geçmesi dileğiyle...

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir yazı olmuş kaleminize saglik..
    Şahsi fikrim eğitimde başarı birlik ve beraberlik ile olacak..Çocuğun eğitimini bir masaya benzeyelim.Bu masanın bir ayağı öğrenci bir ayağı öğretmen bi ayağı veli diğer ayağı ise okul program çevre...Bu ayaklardan bir sağlam değilse çocuğun eğitimi ayakta duramıyor.Tum ayaklar eğitimin içinde olursa bu iş olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz fikirler çok doğru fikirler. Benim bahsettiğim konu ise sizin değindiğiniz konulara ilave olarak öğretmenlerin gereksiz işlerle uğraşmaktan kurtarılmalarını kapsamaktadır. Yorum için çok teşekkürler Sibel Hanım.

      Sil
  6. ben eğitimde başarı sağlama yolunun çok iyi rehberlik öğretmenlerinden geçtiğine inaıyorum ilkokul 1, sınıftan itibaren haftada en az 2 saat rehberlik öğretmenleri ile birlikte olmalı çocuklar. çocukların eğilimlerini farklı bir gözle değerlendiren bir öğretmen sınıf öğretmenlerine bu konuda bilgi aktarımı yapmalı. hayatı ve hayali resim, müzik, edebiyat olan bir çocuğa haftada 4 saat türev integrali, kinetik enerjiyi, kimya formüllerini zorla öğretmek başarıyı getirmez. yada tam tersi matematiğe aşık bir çocuğa zorla divan edebiyatı öğretmek çok büyük haksızlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rehberlik işlerini iyi yapan ve çocuklarımızı uygun alanlara gerektiği gibi yönlendirebilen öğretmenler, eğitimin kalitesini ciddi oranda artıracaklardır. Tespitleriniz çok doğru. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Bütün öğretmenlerin sinr olduğu mesele para toplama meselesi öğrenciyle bu şekilde muhatap olmak mesleğin saygınlığına zarar veriyor ayrıca nöbet olayıda son derece yıpratıcı ve o gün yorgunluktan,stresten öğretmenler verimsiz oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Para toplama meselesi ve nöbet olayı da çok önemli konular. Katkılar için çok teşekkürler.

      Sil
    2. Öğretmeni öğrenciden para ister hale getirdiler...Katılıyorum..

      Sil
    3. Yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. bahsettiğiniz gibi bir formatörlere ihtiyaç olduğunu ben de düşünüyorum Fatih Bey, elinize sağlık, hem bilgilendirdiniz hem de düşünmeye sevk ettiniz bizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Çok harika fikirlerle arkadaşlar katkı yapıyor. Bu da beni mutlu ediyor. Saygılarımla.

      Sil
  9. Çok mantıklı bir fikir. Bu tarz uygulamalar hayata geçirilirse eğitimde yol kat edebileceğimize inanıyorum.
    Paylaşımınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Böyle uygulamaların yaygınlaşması dileği ile. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. Formatör öğretmenliği hakkında hiçbir fikrim yoktu. Sayenizde öğrenmiş oldum teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Eğitime anne babadan başlayalım daha öğretmene kadar çok yol var bence hatta ve hatta daha çocuk düşünülürken çiftleri eğitime almak lazım 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne baba eğitimi konusu çok ciddi bir konudur. Bu konuda ben de sizler gibi düşünmekteyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. öğrenci kelimesi hiç geçmemiş yazınızda !
    öğrenciye de çok bağlı öğretim kalitesinin artması bence
    herşeyi öğretmenlere yüklemek de yanlış
    eğitim sistemi tümden yenilenmeli
    öğrenciyi ezbere dayalı olmayan bir eğitim sistemi benimsenmeli
    sanat, kültür, beceri geliştirilmeli okullarda
    tarih veya kimya formulleri ezberleterek nereye kadar başarı yakalanabilir ki?
    10 yıl ingilizce dersi okuyup ingilizce derdini anlatamayan bir nesiliz biz
    ne yazık :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazımı biraz sınırlı tuttum. Öğrenci faktörü ve eğitim sistemindeki yenilikler de yazının kapsamına dahil edilebilir. Okuyucularımın yorumları bu anlamda bana katkı sağlamaktadır. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Bence de olabilir de, kim uygulamaya koyacak, kim yardım edecek, sistem nasıl işleyecek... Bir sürü soru. İnşallah olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu güzel temennilerinize katılıyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Eğitim sistemi o kadar bozuk ki, kime neye kızacağız şaşırdık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızmak yerine faydalı olabileceğini düşündüğümüz fikirler verebiliriz bence. Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Bana cehalete yatkınız gibi geliyor biraz.. Hepimiz suçluyuz açıkçası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim öğretimin kalitesinin artırılması konusunda herkese pay düşmektedir. Çok teşekkürler.

      Sil
  16. Çok mantıklı fakat, yeni mezun öğretmenler bile iş bulamazken formatör öğretmenlere sıra gelmesi zor. Yani öğretmen olacak bir de yardımcısı olacak, bizim ülkemizde lüksten sayarlar bunu maalesef ki... Emeğinize sağlık,fikirleriniz çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuyu her açıdan değerlendirmek gerekir. Çok teşekkürler.

      Sil
  17. öğretmenler iyi bizde, eğitim sistemi berbat, sistem değişsin, herşey değişsin bizim ülkede :)

    YanıtlaSil
  18. bu konu üzerinde hassas davranıp durmanız çok güzel :) inşallah düzelecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim öğretim konusu çok önemli bir konu olduğundan üzerinde ciddi durmak gerekir. Çok teşekkürler.

      Sil
  19. Çok güzel bir konuyu kaleme almışsınız. Öğretmenlerimize o kadar çok iş yükü ekliyorlar ki onlar da ancak yetişebiliyorlar. Dediğiniz gibi bilişim teknoloji Öğretmenleri gibi destekleyici olsa çok iyi olurdu. Emeğinize Fikrinize sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim Bahar Hanım.

      Sil
  20. Keşke sadece öğretmenlerin iş yükünün azaltılmasıyla her şey düzelse. (buna ilave olarak şöyle diyebilirim. Öğretmenlik yurt dışında çok ciddi bir meslektir. Evrak işi de yapılır, veli görüşmesi de yapılır, her derse öğretmen de çalışır öyle gelir, sınavlar her yıl aynı olmaz, yeniden hazırlanır vs.)
    Mavianne`nin yorumuna katılıyorum. Eğitim bizde her yanıyla problem teşkil ediyor. Sınav sistemi, buna bağlı müfredatın hantallığı, ezberci eğitim....her şey temelden değişmeli. En önemlisi üniversitelerde öğretmen yetiştiren bölümlerin kalitesi, yeterliliği....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa bir yorumla neredeyse eğitim sistemimizin sorunlarını özetlemişsiniz. Katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  21. Bu açıdan değerlendirdiğimizde mantıklı bir öneri çünkü bende bir bilişim teknolojileri öğretmeni olarak meslektaşlarımın sadece bilgisayar öğretmekle sorumlu olmadığının farkında olmasını isterim. Ne yazık ki sistemde belirsizlikler var bilişim teknolojileri öğretmeni aslında okulun eli ayağı olmalı bu tarz eğitim faaliyetlerinde görev almalı bu sayede hem okul adına diğer öğretmenlere katkı sağlanacak hem de atamalarımızda ki problemler çözülecektir. Fakat bilişim teknolojileri öğretmeni sadece bilgisayar öğretmekle sorumlu ve ufak tefek okulun teknoloji alt yapısına bakan kişi konumunda devlette de mesleğimizin sınırları bu şekilde çizilidir. Bu sebeple bahsettiğiniz durum gerçekleşmiyor. Devlet okulun bu tarz düzenleme getirip öğretmen okullarında buna yönelik eğitim verilirse, herkesin menfaatine olacağını düşünüyorum.
    Yenilerde özel bir okul ile görüştüm muhtemelen atama beklemek yerine artık çalışmaya başlayacağım ve şartları bahsettiğiniz gibi konuştuk. Bilişim teknolojileri öğretmeni olarak özel okulda görevim tam olarak bunlar olacak derslerden arta kalan zamanımı bu şekilde dolduracağım, bu sayede mesleğimize olan saygı da, harcanan zamanda daha çok önem kazanacak. Teşekkürler fikirleriniz için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerli fikirlerle bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  22. Aslinda Aslinda tüm eğitim sisteminde kökten bir modernleßmeye ihtiyaç var 😊

    YanıtlaSil
  23. Öğretmenliğin angaryası gerçekten çok fazla. Oysaki, eğitimde başarı sağlanmasının ilk adımı öğretmenin refahının sağlanmasıdır; maddi, manevi, zihinsel, ruhsal vs. her anlamda rahat olmalı öğretmen. Yoksa dünyayı hep 100 yıl geriden takip etmeye devam ederiz...
    Değerli paylaşım için teşekkürler. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Deniz Hanım, tespitleriniz ve değerlendirmeleriniz o kadar yerinde ki, yorumlarınıza hayran oluyorum. Neredeyse her konu hakkında malumat sahibi olmanız da ayrı bir konu. Sevgilerle:)

      Sil
  24. galiba eğitimde başarıyı yakalayabilmemiz için 100-150 yıl beklememiz gerekli sanırım. İdealizm öldü, idealist çocuk ve gençler yok artık ne yazık ki! pek karamsar mı oldu ne? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitimde başarı sağlama konusunda ben de sizin gibi idealizmin önemli olduğunu düşünmekteyim. Karamsarlık ise lügatımızdan çıkarıp atmamız gereken faktörlerdendir. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Halil Bey.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.