İyi Öğretmenin Özellikleri - EĞİTİM PINARI

İyi Öğretmenin Özellikleri


iyi ogretmen, kotu oretmen, fark yaratan ogretmen
İyi Öğretmenin Özellikleri

Eğitim öğretimin kalitesini artırmak için yapılan çalışmaların neredeyse tamamında ibrelerin öğretmenlere ve öğretmen kalitesine çevrildiğine şahit olmaktayız. Gerçekten de eğitimde özlenen başarıyı yakalayabilmek için nitelikli öğretmenlere çok ihtiyaç vardır. Bundan dolayı da iyi öğretmen tanımına tekrar göz atmakta ve iyi öğretmenin özelliklerine kafa yormakta fayda vardır.

Aslına bakarsanız iyi öğretmen, kötü öğretmen diye bir tanımlama hiç de hoş bir tanımlama değildir. Bana göre tüm öğretmenlerimiz iyi ve eli öpülesidir. Ben halk arasında böyle bir niteleme olduğu için böyle bir başlık atmak zorunda kaldım. Ancak siz isterseniz iyi öğretmenin özellikleri yerine fark yaratan öğretmenlerin özellikleri de diye düşünebilirsiniz.

İyi Öğretmenin Özellikleri

-         İyi öğretmenin iletişim becerileri yüksektir. İyi öğretmen tanımlamasını hak eden bir öğretmenin iletişim becerileri gelişmiştir. İyi öğretmen gerek mesai arkadaşları ile gerek okul idaresi ile gerekse de öğrenci velileri ile iyi iletişim kurmayı bilir. İyi öğretmen iletişiminin merkezine insanlarla güzel bir şekilde diyalog kurma amacını yerleştirir. İlişkilerdeki temel mantığı kazan kazan yaklaşımıdır.

-         İyi öğretmen iyimser bir insandır. İyi öğretmen hayata daima iyimser bir bakış açısı ile bakar. Karşılaştığı problemleri büyütmek yerine her probleme bir şekilde çözüm bulunacağına inanır. İyi öğretmenin kitabında karamsarlık yoktur.

-         İyi öğretmen esprili bir insandır. İyi öğretmen gerektiğinde espri yaparak bulunduğu ortama coşku katmayı çok iyi bilir. İyi öğretmen eğitim öğretim için gerekli ortamların da pozitif ortamlar olduğunun farkındadır.

-         İyi öğretmen alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. İyi öğretmen mazeretlerin arkasına sığınmaz, alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. Aynı zamanda teknolojik aletleri çok iyi kullanır. İyi öğretmen, ‘’bir işi bir insan yapıyorsa; ben de yapabilirim’’ diye düşünür.

-         İyi öğretmen sevgi dolu öğretmendir. İyi öğretmen gerek öğrencilerini gerek mesai arkadaşlarını ve gerekse de öğrenci velilerini seven ve sevgisini birlikte olduğu insanlara hissettiren öğretmendir.

-         İyi öğretmen öğrencileri hakkında bilgi sahibidir. İyi öğretmen eğitim öğretimin sadece sınıftan ibaret olmadığını bilir ve öğrencileri hakkında her türlü bilgiyi en ince ayrıntısına kadar araştırır. Ailevi problemleri olan öğrencilere gerektiğinde rehberlik yapar.

-         İyi öğretmen ileriye dönük bir vizyon sahibidir. İyi öğretmen günlük hayatın koşuşturmaları altında ezilmez. İleriye dönük bir vizyon belirler ve vizyonu doğrultusunda çalışmalarına şekil vermeye çalışır.

-         İyi öğretmen fedakar bir insandır. Bizim kültürümüzde öğretmenlik mesleği ile fedakarlık kelimesi özdeşleşmiş gibidir. Baştan beri öğretmenlerimizin fedakar insanlar olduğuna inanır ve böyle bekleriz. Bu beklenti boş bir beklenti de değildir. Öğretmenlik mesleği özü itibari ile fedakarlık mesleğidir ve de öyle olmalıdır. Fedakarlık kavramını yaşantısının merkezine koymayan bir öğretmenin başarılı olması biraz zor gözükmektedir.

İyi öğretmenin özellikleri saymakla bitmez. Bu yazımda iyi öğretmenin özelliklerinden bazılarını sıralamaya gayret gösterdim. Maksadım eğitim öğretimde sıçrama yaptırabilecek öğretmenlerin hayata bakış açıları hakkında bir fikir vermekti. Eğitim öğretimimize bir katkısının olmasını ümit ediyorum.

Not: Yolu bir şekilde bloğuma düşmüş olan sevgili okuyucularım; lütfen bloğumdaki diğer yazılarımı da okuyarak değerli yorumlarınızla bana katkı sağlayınız.
Görseller: Google görseller


İyi Öğretmenin Özellikleri İyi Öğretmenin Özellikleri Reviewed by EĞİTİM PINARI on Kasım 03, 2019 Rating: 5

14 yorum:

  1. Mükemmel bir yazı elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Elimizden geldiğince iyi öğretmen olmaya çalışıyoruz inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana göre önemli olan niyettir Hatice Hanım. Gerisini Rabb'im rahmeti ile tamamlayacaktır. Yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.:))

      Sil
  3. Kendi öğrencilik yıllarımda da, şimdi birebir gözlemlediğim kızımın okul yaşamında da, öğretmenin yerinin önemini gördüm görüyorum. İyi ilişkiler kurup, olumlu bakan, sevecen ve eğlenceli öğretmenlerin derslerine daha bir koşarak giriyor kızım. Üstelik o öğretmenin dersi de en başarılı olduğu yada en gayret ettiği ders oluyor. Bilgilendirme için teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrencilerin öğretmenlerini sevmeleri çok önemli. Değerli yorumlar için çok teşekkürler.

      Sil
  4. Şuan ki durumda öğretmen olmak çok zor. Öğrenciler ayrı kafada Allah sabır versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de zorlukları olduğuna ben de katılıyorum ancak öğretmenlik mesleği çok kutsal bir meslektir. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  5. Bende bunlarin hicbiri yok???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde belki bu saydıklarımızın dışında çok güzel özellikler olabilir. Yorumunuz için çok teşekkürler.

      Sil
  6. "Fark yaratan öğretmen" tabiri kulağa daha hoş geliyor :) İyi öğretmende olması gereken özellikler hakkında en doğru, en etkili maddeleri seçmişsiniz. Maddelerden biri fedakarlık üzerine. Aslında öğretmenlik başlı başına fedakarlık değil mi? Zor bir mesleğe bir ömür adamak... Toplumu şekillendirmek gibi büyük bir sorumluluk almak... Bu öyle herkesin harcı değil. Gönül vermek esas olan...
    Yine eğitime dair harika bir içerik hazırlamışsınız Fatih Bey, çok teşekkürler. Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fedakarlık konusuna dikkat çekmeniz çok anlamlı Deniz hanım, çünkü bana göre de öğretmeni farklı kılan fedakar olmasıdır. Bu güzel yorumdan ötürü çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Görsel Sanatar Öğretmenliğinde 3. Sınıftayım.Çocukkken hep kendimi öğretmenlerin yerinde hayal ederdim.İnşallah bana da nasip olur.

    Gençlerin içinde çalışmak, bence bir ayrıcalıktır, çünkü belli zamandan sonra insanların duygu ve düşünceleri kalıplaşıp, hep aynı tas aynı hamam gidiyorlar...

    Cumhurbaşkanı olmasaydım, öğretmen olmak isterdim./Atatürk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu ile ilgili yazılara göz atmanız ve en başta benim sitemi ziyaret etmeniz iyi öğretmen adayı olduğunuzu ispat ediyor, ziyaret ve değerlendirmeler için çok teşekkürler sevgili ziyaretçim:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.