Bir Öğretmen Soruyor - EĞİTİM PINARI

Bir Öğretmen Soruyor




Bir ogretmen soruyor, ogretmen, ogrenci, deneme
Bir Öğretmen Soruyor

Sınıfa yeni giren bir öğretmen öğrencilerine neler sorar? Aslında sorular her öğretmene göre farklılıklar gösteriyor olsa da günümüzde sorular klasiktir;
** Annen/baban ne iş yapıyor?
** Nerelisin?
** Kaç kardeşin var?
** Nerede kalıyorsun?
Oysa bu sorulardan daha ziyade bir öğretmen yeni girdiği bir sınıfa yukarıdaki sorulara ilave olarak şunları da sormalıdır:

Bir Öğretmen Soruyor
** Okulu seviyor musun?
** Dersler hakkında ne düşünüyorsun?
** Sevdiğin derslere nasıl çalışıyorsun?
** Sevmediğin veya anlayamadığın dersler hakkında neler yapman gerektiğini biliyor musun?
** Okulda bir problem yaşıyor musun?
** Okulda bir problem yaşadığında neler yapman gerektiğini biliyor musun?
** Bu okuldan ne bekliyorsun, okulu bitirdiğinde okul sana ne katmış olacak?
** Okulu bitirdiğinde nasıl bir insan olacaksın?
** ileriye dönük bir hedefin var mı?
** Bu hedefine ulaşmak için neler yapman gerektiğini biliyor musun?
** Verimli ders çalışma yöntemlerini biliyor musun?
** İleride ulaşmak istediğin meslekle ilgili hayaller kuruyor musun?
** Seni diğer arkadaşlarından ayıracak bir özelliğin var mı?
** Başkalarından bir adım ileride olmak için bir çaba içinde misin?
** Bahsettiğin konuda bir arzun varsa bunu nasıl yapacağını veya kimden yardım alacağını biliyor musun?
** Kendi kendine öğrenme yöntem ve tekniklerini biliyor musun?
** Kaza eseri ıssız bir adaya düşsen ve yanında interneti olan akıllı telefonundan başka bir şey olmasa neler yapardın, ihtiyaçlarını giderme konusunda akıllı telefonunu nasıl kullanırdın?

Bir öğretmen soruyor başlığı ile öğrencilerimizin nitelikli bir eğitim yapmaları ve kendi kendine öğrenme yöntemlerini keşfetmeleri için bazı sorular hazırladım. Amacım; bu konuda sadece küçük bir farkındalık oluşturabilmekti. Bu soruları sadece rehberlik öğretmenlerinin sormasını beklemeden her öğretmen öğrencilerine sormalıdır. Okuyucularımdan akıllarına gelen başka soruları yorumlara yazarak bana katkı sağlamalarını beklerim.
 Görseller:onedio.com



Bir Öğretmen Soruyor Bir Öğretmen Soruyor Reviewed by EĞİTİM PINARI on Kasım 02, 2019 Rating: 5

35 yorum:

  1. İlk klasik sorular haricinde, öğrencisini daha iyi tanıyabilmek adına başkaca soru soranını ne gördüm ne duydum Fatih bey. Tabi şimdi Rehberlik öğretmenleri bu açığı kapatıyorlar ama sınıf öğretmenlerinin sizin yazdığınız soruları sorarak, öğrencileriyle ayrıntılı bir iletişim kurması ne iyi olur. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vermiş olduğunuz fikirler çok güzel. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Verimli ders çalışma yöntemlerini biliyor musun 👍🏻⭐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çok bu soruyu beğenmişe benziyorsunuz galiba. Teşekkürler.

      Sil
  3. Oldum olası ilk soruları sevmem. Aslında dediğiniz gibi sorular sorulsa daha iyi. Öğretmen sormasına rağmen ne kadarını aklında tutabiliyor acaba? Benim anne-babamın mesleğini sırf sormuş olmak için sormamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de dediğiniz gibi öğretmenler bazı soruları sırf sormuş olmak yani iletişimi başlatmak amacı ile soruyor olabilirler. Teşekkürler.

      Sil
  4. Biz danışmanlar da doğru soruyu sormayı çok önemseriz.Çocuk yetiştiren öğretmenlerin de doğru soru sorması çok önemli.
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz gibi doğru soruları sormak çok önemli fakat ondan daha önemli olanı ise; bu soruların içini doldurabilecek faaliyetler yapabilmektir. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Ikinci gruptaki sorular sanki daha sonra yavaş yavaş sorulabilir gibi geldi bana ilk gün pek doğru yanıtlar gelmez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, bu sorular eğitim öğretim yılına yayılmalı ve soruların gerektirdiği faaliyetler de yapılmaya çalışılmalıdır. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. ben şu ara çocukların ne izlediklerini öğrenmek isterdim, ne izliyorsun ordaki hangi karakter sence ilgi çekici neden
    kendilerini izledikleriyle özdeşleştirdiklerini düşünüyorum çocukların naçizane fikrimce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten yazının sonunda okuyucularımdan akıllarına gelen soruları yazarak bana katkı sağlamalarını istemiştim. Sorulardan birisi de, ''Ne izliyorsunuz ve izlediklerinizden nasıl etkileniyorsunuz?'' olabilir.Yorumlarınız ve katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Ortaokulda ücretli öğretmenlik yaptığım dönemde, ilk derse girdiğimde öğrencilerden "Öğretmenim anne babamızın ne iş yaptığını, nereli olduğumuzu anlatmayacak mıyız?" tepkisi alıyordum:) O kadar alışmışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde bu sorular klasik sorular olduğundan olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Güzel sorular ...Aynı zamanda bu sorular öğrencinin kendini sorgulamasına ve öz eleştiri yapmasına olanak veriyor.
    Teşekkürler öğretmenim
    Eğitim konusunda Bildiğim EN İYİ rehbersiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yorumlar bunlar Sibel Hanım. Çok kibarsınız. Güzel yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  9. Çok teşekkürler, bu güzel yorumlardan dolayı.

    YanıtlaSil
  10. ivit güzel sorulaar :) son yazımın konusu ilgini çekebilir. bence sen de yaz bu konuda. daha önce ağaç ev sohbetlerine katılmadın ama bu defakine katıl benceee :) bu hafta içinde istediğin zaman yazabilirsiiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bahsettiğiniz etkinliklere katılmayı istemiyor değilim. Ancak ben bu aralar biraz gündemin gerisinde kaldım. yetişemedim size. Teklif için teşekkür ederim. Hazırlayabilirsem katılmayı düşünürüm. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Her yazınıza yorum atamıyorum ama gerçekten öğretmenler için harika bir blogunuz var. Bu yazıyı ise ekstra sevdiğimi belirteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumlardan dolayı çok teşekkür ederim Gonca Hanım. O halde blogumu öğretmen arkadaşlarınıza tavsiye etmenizi sizden rica ediyorum.

      Sil
  12. Bu soruların bir kısmını ankette hazır etmiştim ama aklıma gelmeyen diğerlerini de yazacağım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin ankette mevcut olan ancak burada olmayan sorulardan da yorumlara ekleyebilirsiniz Hatice Hanım. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. ilk sorular için başlık 'kesinlikle sorulmaması gerekenler ' olmalı.

    2. olarak ta eğer branş dersi ise bu ders için benden beklediğini sorardım bu senenin sonunda bu derste neyi biliyor/öğrenmiş olmak istersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Branş dersleri için '' Yıl sonunda bu dersten neyi öğrenmek isterdiniz?'' sorusunu da yazımıza ekleyebiliriz. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Hem öğretmenler hem de öğrenciler için oldukça verimli içerikler üretiyorsunuz, kaleminize yüreğinize sağlık. Öğretmenler diğer insanlardan her zaman bir adım önde olmalı, daha yaratıcı, üretken fikirlere sahip olmalı, değil mi? Nihayetinde insan yetiştiren, dolayısıyla toplumu şekilendiren en önemli mesleklerden biri (hatta en önemlisi) bu. Ne diyor Mustafa Kemal, " Öğretmenler, yeni nesil sizin eseriniz olacaktır." Ne mutlu bu sözü gerçek manada idrak eden sizin gibi değerli eğitimcilere :) Yukarıda bahsettiğiniz sorular ve daha fazlasının sorulması için sanırım eğitim anlayışının monologdan çıkarılıp diyaloğa dönüşmesi gerekiyor. Hepimiz biliyoruz ki, okullardaki eğitim diyalogdan epey uzak (öğretmen konuşur, öğrenci dinler...)Elbette önce dinlemek şart ama sadece dinlemek değil...

    Değerli paylaşımınız için çok teşekkürler Fatih Bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben de size böyle güzel yorumlarla bana katkı sağladığımız için çok teşekkür ederim Deniz Hanım sevgilerle.

      Sil
  15. ayol bunu daha yeni okuduk yaa. yazılar mı karışıyoooo :) ay en eski yazılarını bariii yeniden yayınla yaniiii yeni yazı yazamadığın zaman yanii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıları yazıya sıkıştığımdan dolayı yayına almadım. 'Öğretmenler Günü'nün Kasım Ayında olması sebebi ile meslekle alakalı yazmış olduğum yazıların çoğunluğunu manşete taşıdım. Amacım: Öğretmenlik mesleği hakkında küçükte olsa bir farkındalık oluşturabilmekti. Çok teşekkürler.

      Sil
  16. Tahminim sizde öğretmensiniz ,bence öğrencileriniz çok şanslı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarla bana katkı sağlamanızdan dolayı çok teşekkürler.

      Sil
  17. Öğretmenlerin annen- baban ne iş yapıyor sorusunu hiç doğru bulmuyorum. Ya da böyle direk ailevi- kişisel soruları.. İlk etapta biraz özgüven kırıcı ve kutuplaştırıcı olabiliyor çocuklar arasında. Daha faydalı olabileceği bir sürü soru varken bana biraz art niyetli geliyor bu soru.Öğrenince ne oluyor onu da anlamadım. Okul hakkında yazıda da belirttiğiniz gibi çok mühim sorular var. Yine çok bilgilendirici bir yazı olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel değerlendirmeler ve ziyaret için çok teşekkürler Aybüke Hanım:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.