Öğrenmenin Taosu - EĞİTİM PINARI

Öğrenmenin Taosu


Ogrenmenin Taosu kitabi, Greta K. Nagel, kitap tanitimi
Öğrenmenin Taosu


Greta K. Nagel
’in Öğrenmenin Taosu isimli kitabını yıllar önce okumuştum. Geçenlerde kitaplarımı incelerken kitaba tekrardan göz atma imkanım oldu. Kitapta birçok öğrenme ilkesi mevcuttu. Kitaptaki öğrenme ilkelerinden önemli olanlarını tekrardan gündeme getirmenin ve bloguma taşımanın faydalı olacağını düşündüm ve bu sebeple kitaptan sizler için kısa da olsa bir derleme yaptım.
                                        Öğrenmenin Taosu
1-   Uygulama öğrenmenin üremesine yol açar.
2-   Yokluk kendi içinde fırsatlar barındırır. Yokluğu yarara dönüştür.
3-   Başkalarına güven ki; onlar da sana güvensin.
4-   Zaman ayır, dikkatle izle ve anlayışlı ol.
5-   Başkalarını yola getirmeden önce kendini yola getir.
6-   Orta yolu izle; bilmenin kalbi orta yolu izlemektir.
7-   Sükunet mükemmellikten daha önemlidir.
8-   Memnuniyetten memnun ol.
9-   Aydınlanma küçük olana değer vermekten gelir.
10-                     Tutumlu ol; erdem biriktir.
11-                     Kendini altta tutarak diğerlerini üste alırsın.
12-                     Düzensizlik baş göstermeden işleri düzene koy.
13-                     Bilmediğin zaman bilmediğini söyle.
14-                     Yetki kazanmak için yumuşak ve nazik ol.
15-                     Esnek olanlar üstündürler.
16-                     Yanlışlara odaklanırsan fırsatı kaçırırsın.
17-                     Hoşnut ol ve evinde huzur bul.
Greta K. Nagel’in Öğrenmenin Taosu isimli kitabından sizler için sıralamaya çalıştığım öğrenme ilkelerini bunlardı. Kitap her ne kadar öğrenme ilkelerinden bahsediyor olsa da aslında ilkelerin insan ilişkileri ve toplumsal hayatta da geçerli ilkeler olduğunu görmekteyiz. Bu sebeple kitaptaki ilkeler her anlamda faydalı olacaktır diye düşünmekteyim.

Görseller:google görseller
Öğrenmenin Taosu Öğrenmenin Taosu Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 06, 2019 Rating: 5

21 yorum:

  1. Uygulama en başta ...
    Bizim sistem ise t e o r i k
    Harika kitap okumaliyim

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir yazı olmuş teşekkürler,kitabı daha önce duymamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Kitap tanıtımının size faydalı olmasını dilerim. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Faydalı .teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı bulmanız çok güzel. Teşekkür ederim.

      Sil
  4. '' Aydınlanma küçük olana değer vermekten gelir.''

    O kadar doğru ki, yine bilgilendirici ve harika bir yazı emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yazılarımın size faydalı olması beni çok mutlu etmektedir. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Öğretmenin Taosu kitabını daha önceden duyduğumu hatırlıyorum. Ama unutmuşum sanırım. Okumak lazım. Teşekkürler bilgi için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Kitap tanıtımlarım size faydalı oldu ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Tutumlu ol,erdem biriktir ne güzel bir ifade. Her biri kulağa küpe olacak cinsten sözler. Teşekkürler tanıtım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Çok faydalı sözler var kitapta. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Çok faydalı bilgiler içeren bir kitap. Tanıtım için teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Kitabı faydalı bulmanıza sevindim. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. kesinlikle öğrenme ilkelerinin yanı sıra insan ilişkileri ve toplumsal hayatta ışık tutan ilkeler.. Hayat dersi gibi.

    YanıtlaSil
  10. iyimiş aklımda olsuun :) tao ve zen çok severim yaa :)

    YanıtlaSil
  11. faydalı bilgileriniz için çok teşekkür ederim eğitim pınarı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.