Bahçeme Gelin - EĞİTİM PINARI

Bahçeme Gelin


Bahceme Gelin, bahceme gelin siiri, fatihpinarca, fatih pınar
Bahçeme Gelin




Kendi bahçemi kendim kaza kaza;
Bir gün canım çıkacak dostlar.
Naçar bir başıma oflaya oflaya;
Bir gün canım çıkacak dostlar.

Geldiyseniz bahçeme; buyurun gelin.
Bahçeye gelince dostlar, hakkıyla gezin.
Siz bana gelirseniz ben de size gelirim bilin.
Yalnızlıktan yoruldum; canım çıkacak dostlar.

Görseller: Google görseller

Bahçeme Gelin Bahçeme Gelin Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 27, 2019 Rating: 5

36 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Teşekkürler, asıl güzel, güzellikleri gören ve takdir edendir.

      Sil
  2. Bahçe işleri biraz zor olsa da toprağın, bitkinin enerjisi rahatlatır insanı. Çocukluğumun geçtiği evimizde küçücük bir bahçemiz vardı. Bütün vaktimiz orada geçerdi. Güzel günlerdi. Şimdi taaa nerelere gittim ben.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nostalji ne güzel şeydir değil mi? geçmişi hatırlamak bile mutlu eder insanı. Çok teşekkürler yorum için.

      Sil
  3. Bahçe kelimesinin yerine BLOG kelimesini koyarak şiiri bir daha okumayı öneririm herkese:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir dediğin herkesin farklı anlamlar çıkardığı edebi bir türdür. Ben böyle bir şeyi hiç düşünememiştim. Ancak böyle pratik zekalı insanları görünce onlara çok öykünüyorum. Gülümseten insanları Allah da her daim gülümsetsin ne diyeyim. Aklıma başka bir şey gelmiyor.

      Sil
  4. Bir başınıza da olsa oflama yakışmaz bize, af deyiverin olup bitsin.. Ben toprağa hasretim İstanbul'da memlekete gidince börtü böcekten kaçan doğaya yabaniyim.. Hem şair oldunuz ve çok güzelde bloğunuz var. Güzel meşguliyetler bunlar selametle ve dua ile kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Emine Hanım, güzel tavsiyeler için. Bu iç sıkıntılarımın blogla bir ilgisi yok köyde bahçede çalışırken bu dizeler içimden geçiverdiydi. Blogu gerçekten beğeniyorsanız, bir kaç değerlendirmede bulunabilirseniz sevinirim. Belki bahçede çektiğim sıkıntılarımı da unuturum.

      Sil
  5. Tv dizilerinde gördüğümüz o küçük makası ile ağaç budayan dayılara çok özenirim. Onları hatırlattı teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, sizin gönlünüzde gizli bir güzelliğe kapı aralayabildimse ne mutlu bana. Pastoral şiirden çok iyi anlıyorsunuz, bunu da vurgulamak isterim.

      Sil
  6. güzel yazılmış kaleminize sağlık sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ben de sizlere sevgi ve saygılarımı sunarım.

      Sil
  7. şiir çok güzel olmuş,elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ertuğrul Bey, blogumu ziyaret etmenizin şerefine size bir dörtlükle cevap vermek istiyorum. Dörtlüğüm gerçekten de dört dörtlük.
      Güzel bakanda güzelleşir her şey; inan ki öyle
      Güzel gör, güzel bak, güzel güzel söyle.
      Güzelliklerden bihaber insanlar var.
      Beyhude geçiyor ömürleri inan ki. beyhude.

      Sil
  8. Ne yalan söyleyeyim, Duo Diyet in yaptığı yorum gibi benim de aklıma blog ziyareti geldi. Bu ayrı konu ama, şehir hayatında çocuklarımın oynayabileceği, toprağı kazıp bir şeyler yapabileceği küçük de olsa bir bahçeye sahip olamamak üzücü. Yılın az bir günü memlekette görmek imkanı bulduğum babamın tek başına uğraştığı bahçe geldi aklıma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşlarım, ben bahçeden bahsederken neden hala aklınıza başka şeyler geliyor anlayamadım. Galiba bu durumu algıda seçicilik ile açıklayabilirim. Bir de arkadaşlarımda hedeflere çok güzel odaklanma olduğunu görüyorum ve başarılar diliyorum.

      Sil
  9. Bahcede calismayi cok severim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum ancak yalnız çalışmak beni çok zorluyor. Eskiden ne güzel geleneklerimiz vardı, İmece gibi. Değil mi? Çok teşekkür ederim. Bahçede çalışmayı sevmenizi çok sevdim.:)

      Sil
  10. bahçe yalnız olmaz bir can gerek yanına çok güzel vermişsiniz bu duyguyu dilinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok güzel söylediniz. Yalnızlık Allah'a mahsus. Nasıl olsa kabirde tek başıma uzun uzun yatacağım, hiç olmazsa bu dünyada bari yalnız kalmasaydım. Çok teşekkürler yorum için.

      Sil
  11. Bahçem olsun istiyorum
    Böceklerden korkuyorum
    Her yeri kapatan sıkı bir kıyafet giysem
    Eksem biçsem doyasıya.
    :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde yaklaşma-kaçınma sendromu var. Bence bahçe işlerinden vazgeçin, daha zahmetsiz bir uğraş bulun derim. saygılarımla.

      Sil
    2. Çok da zahmetli sayılmaz her yaz babaannemin tarlasındayım. :D Ama yaz sıcağında o kadar giyinmek resmen kilo verdiyor. :D

      Sil
    3. Çok güzel, zaten kilo vermek neredeyse her insanın amaçları arasında yer almaktadır. Teşekkürler.

      Sil
  12. Başlığı gördüğümde bahçe tanıtımı zannettim:)güzel bir paylaşım olmuş...

    YanıtlaSil
  13. Herkesin kendine ait bir bahçesi olması gerek diye düşünürüm hep..
    Şiir de çok güzel olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, gerçekten çok doğru düşünüyorsunuz. Şiirle ilgili değerlendirme için de teşekkür ederim.

      Sil
  14. Ne güzel bir şiir böyle. Küçük bir bahçede uğraşmak çok iyi aslında. Hobi gibi bir şey. Ama büyük bağ, bahce işleri dedinizmi gerçekten güç kuvvet isteyen çok yorucu bir iş. Çocukluğumda çok yaptım bağ bahçe işlerini. Memlekette olsaydık şimdi,bahçe işinden hiç boş vakit olmazdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bu güzel katkınızdan dolayı.

      Sil
  15. Bahçeleri çok severim. Ve şu zamanda bahçesi olan ender kişilerden biriyim galiba. Herkesin bir bahçesi olmalı diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu size. Ben de imkanlar ölçüsünde herkesin bahçesinin olmasının faydalı olacağını düşünmekteyim. Çok teşekkürler Gülhan Hanım.:)

      Sil
  16. Elinize sağlık, çok güzel ve anlamlı bir şiir olmuş. Bir tohum ekip mahsul elde edebilmek büyük motivasyon kaynağır. Tabii siz tohumları ekerken arkanızdan birilerinin sulaması yalnızlığa birebir olurdu herhalde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrikler Aksa.:) 2019 yılının en zeki kızı sensin. Anlayışından dolayı çok teşekkürler.

      Sil
  17. bahçesi olan şanslı yaa :)

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.