Öğrenmeyi Kolaylaştıran Yöntemler - EĞİTİM PINARI

Öğrenmeyi Kolaylaştıran Yöntemler



Ogrenmeyi kolaylastiran yontemler, egitim ogretim
Öğrenmeyi Kolaylaştıran Yöntemler


Öğrenme hayatımızın bir parçasıdır. Sürekli olarak bir şeyler öğrenmekteyiz. Özellikle öğrenme eylemini sistemli bir şekilde yapan kişiler yani her yaştaki öğrenciler için bazı yöntemler vardır ki, öğrenmeyi ciddi anlamda kolaylaştırır.
Bu yazımda sizler için öğrenmeyi kolaylaştıran yöntemleri sıralamaya çalıştım.

Öğrenmeyi Kolaylaştıran Yöntemler

** Öğrenme hedeflerini tanımak: Öğrenme eylemini ne amaçla yaptığımız ve bu eylem sonrası hangi kazanımları elde edeceğimizi belirlemek öğrenmeyi kolaylaştırır.

** Daha çok duyu organınızı devreye sokmak: Öğrenmede ne kadar duyu organını işin içine sokarsak o oranda verim elde etmiş oluruz.

** Anlam zinciri oluşturmak: Öğrendiklerimiz arasında anlamlı ilişkiler varsa öğrenme daha kolay olur.

** Merak ve ilgi uyandırmak: Öğrenme faaliyetlerine merak uyandırabilirsek daha anlamlı ve verimli bir öğrenme elde etmiş oluruz.

** Kavramların açıklanması: Öğrenme faaliyetlerini yaparken daha önceden bilinmeyen kavramların açıklanması öğrenmeyi kolaylaştırır.

** Yeni bir konu öğrenilirken farklı çağrışımlar kullanılması: Öğrenmede farklı çağrışımlar kullanmak öğrenmeyi kolaylaştırır.

** Yeni bilgiyi eskilerle irtibatlandırma: Bilgiler arasında bağ kurmak hem öğrenmeyi kolaylaştırır hem de bilgilerin daha kalıcı olmasını sağlar.

** Öğrenmekten haz almak ve başarı duygusu: Yapılan işlerden zevk almak daima verim artışına neden olmuştur. Öğrenme faaliyetlerini de zevkli hale getirmek öğrenmeyi kolaylaştırır.

** Tekrar: Öğrendiğimiz bilgileri düzenli aralıklarla tekrar etmek bilgilerin pekişmesini sağladığı gibi öğrenme faaliyetlerini de kolaylaştırmaktadır.

Bu yazımda öğrenmeyi kolaylaştıran yöntemler üzerinde durmaya çalıştım aslına bakılırsa öğrenmeyi kolaylaştıran yöntemler benim burada anlatmaya çalıştığım yöntemlerden kat be kat fazladır. Ben daha ziyade uygulanabilirliği yüksek maddeleri sıralamaya gayret ettim. Derlediğim bilgilerin okuyucularıma faydalı olmasını ümit ediyorum.
 Görseller:dereceokullari.com


Öğrenmeyi Kolaylaştıran Yöntemler Öğrenmeyi Kolaylaştıran Yöntemler Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 15, 2019 Rating: 5

26 yorum:

  1. En çok kullandığım yöntem

    Yeni bir konu öğrenilirken farklı çağrışımlar kullanılması

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, öğrenmede farklı çağrışımlar kullanmak etkili bir yöntemdir. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Tekrar etmek çok önemli, geçici hafızadan kalıcı hafızaya bilgilerin aktarımı için

    YanıtlaSil
  3. hımm ögrenmeyii kolaylastıaan yöntemlee güzeemiş,bi de ögrenddiikleimizi unutmasak ne güzee oluudu..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrendiklerimizi neden unuttuğumuza dair yazıları ve öğrendiklerimizi unutmamak için yapılması gerekenleri de blogumda bulabilirsiniz Ertuğrul Bey. Teşekkürler.

      Sil
  4. Çok güzel bir paylaşım teşekkürler 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, paylaşımı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Güzel önerilere yer vermişsiniz teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  6. merak ve ilgi uyandırmak en önemlisi. çocuklar sıkılgan. sadece oyun ile belki öğrenebiliyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenmeyi kolaylaştıran yöntemler arasında oyunu da eklemek gerek. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Öğrenmeyi kolaylaştıran çok önemli detaylar vermişsiniz teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. çok bilgilendirici bir yazı olmuş.Yeni birşeyler öğrenirken ben de yazarak öğrenme şeklini kullanıyorum yadığım şeyi daha rahat aklımda tutabiliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenmeyi kolaylaştıran yöntemler arasına yazarak öğrenmeyi de eklemek gerek. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Sanırım en çok tekrarı kullanıyoruz şu ara, ben yazarak öğrenenlerdendim ama merak ve ilgi uyandırmanın da çok önemli olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmak, merak, ilgi çok önemli. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. birde uygulamalı anlatım her konuda olmasada tabi teşekkür ederiz emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba bu yöntemler arasına yaparak yaşayarak öğrenme/uygulamayı da eklesek iyi olacak gibi. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Öğrenme konusunda meraklı bir yapım olmasının bu yaşıma kadar faydasını gördüm diyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenmede merak gerçekten de çok önemlidir. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. En önemli kolay öğrenme tekniklerini zaten sıralamışsınız, teşekkürler :) Ben de izninizle küçük bir katkıda bulunmak isterim. Öğrenmeyi kolaylaştıran yöntemler arasında kesinlikle bulunması gereken ve mutlaka bizim eğitim sistemimize de dahil edilmesi gereken önemli uygulamalardan biri de "tartışma (münazara)"dır. Tartışma yoluyla hem bakış açısı gelişir hem de iletişim becerileri gelişir. Dahası, bu yöntem öğrenmeyi kolaylaştırırken yaratıcı-eleştirel düşünme ve öğrenilen bilgiyi analiz etme fırsatı da sunar... diye düşünüyorum :)

    Tekrar teşekkür ederim değerli paylaşımınız için. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Xhayat. Öncelikle şunu vurgulamak isterim ki, benim yazılarım akademik birer makale değildir ve benim amacım da çok kapsamlı makaleler yazmak da değildir. Ben blogumu açarken kendime bir vizyon belirledim. O da yazılarım pratikte kullanılan eğitim ilkelerini kapsasın ve her eğitim seviyesinden insan kolayca anlayabilsin. bu yüzden yazıları özellikle çok kapsamlı yazmamaya gayret gösteriyorum. Belki de bu durum benim için bir dezavantajdır. Çünkü bu durum biraz da yazıların basit kalmasına sebep olabiliyor. Böyle bir bakış açısı bazen yazılarda vurgulanmak istenen konuların da atlanmasına sebep oluyor. Ancak bir yönü ile de okuyucularımın yorumlarla katkı yapması gibi hoş bir duruma da sebep oluyor. Mesela siz münazara yoluyla öğrenmeyi vurguladınız. Bazı okuyucularım deneme yanılma yolu ile öğrenmeden bahsettiler. Bunlar da bu işin güzellikleri galiba. Ha bir de belki günün birinde sizin sitenizdeki yazılar kadar güzel yazılar hazırlayabilirim.:) Çok teşekkürler, saygılarımla.

      Sil
    2. Bence yazılarınız gayet güzel, dolu dolu ve herkesin rahatlıkla anlayacağı bir üslupla yazılmış. Tam da olması gerektiği gibi. Siz zaten özet geçtiğinizi vurgulamışsınız ve bundan iyi özet de olamaz :) Kısa yazmak demek kötü yazmak anlamına gelmiyor. Zaten siz de biliyorsunuz ki, uzun yazılar pek okunmuyor bizim ülkemizde (okumayı sevmeyen bir toplumumuz var.) Bu nedenle kısa ve öz yazarak en doğrusunu yapıyor olabilirsiniz. Ziyaretçileriniz de akıllarına takılan bir soru ya da eksik gördükleri bir nokta varsa, daha geniş bilgi talep etme hakkına sahipler. Değil mi?

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.