Okul Aile İşbirliği Geliştirme - EĞİTİM PINARI

Okul Aile İşbirliği Geliştirme



Okul Aile İsbirligi Gelistirme, egitim ogretim
Okul Aile İşbirliği Geliştirme


Okul aile işbirliği geliştirme
konusu çok önem verilmesi gereken konulardandır. Son yıllarda yapılan araştırmalar velilerin okula doğrudan katılım sağlamasının okullardaki akademik başarıyı ciddi oranda artırdığını göstermektedir.

Eğitim öğretim faaliyetlerinin sac ayaklarından birisi öğretmen, birisi okul ise bir diğeri de velilerdir. Ancak dünyanın neredeyse bütün ülkelerinde eğitim öğretimde veli ayağı görmezden gelinmekte veya eğitim öğretim sürecine gerektiği gibi dahil edilememektedir. Oysa eğitim öğretimde maksimum başarıyı yakalayabilmek için tüm paydaşların bu sürecin içine gerektiği gibi dahil edilmesi gerekmektedir.

Eğitim öğretimde birlikteliği sağlayabilmek öğrenme ve öğretme sürecine velilerin dahil edilmesinden geçmektedir. Velilerin olmadığı bir eğitim öğretim süreci topal bir süreçtir ve böyle durumlarda başarı elde etmek mümkün değildir. Velilerimizin eğitim faaliyetlerine dahil edilmesi hem çocuklarına olumlu ve doğru katkı sağlamaları adına elzem hem de öğrencilerin öğrendikleri bilgileri aralıklı tekrarlar yoluyla hafızalarına kaydetmeleri anlamında çok gereklidir.

Öğrenci velileri, kendilerinin okula finansal destek sağlayacak bir kaynak olarak görülmediği; çocuklarının her türlü sosyal ve sportif gelişimlerinde önemli birer paydaş oldukları konusunda okul idaresine güvenmelidir. Okul idareleri de öğrenci velilerini potansiyel birer kaynak olarak görmeyi bırakmalı ve bu konuda velilere güven telkin etmelidir. Okul idareleri velilerden finansal bir katkı bekleseler de bu beklentinin gönüllülük esasına göre olduğunu unutmamalıdır.

Öğrenciler açısından okul aile arasındaki sağlıklı iletişim kontrol edici bir etki görecektir. Ailesi ve öğretmenlerinin sürekli olarak iletişim halinde olduğunu bilen öğrenci daha sağlıklı davranışlar sergileyecektir. Çünkü öğrenci yapacağı olası anormal davranışın ailesine yansıyacağını bilmektedir. Bu yönü ile okul aile ilişkilerindeki sağlıklı iletişim okullardaki disiplin sorunlarını da azaltmaktadır.

Okul Çevre İlişkileri Nasıl Artırılabilir?
1-  Aileleri, evde öğrenmeyi destekleyen ve eğitsel açıdan değeri olan davranışları sürdürmeye teşvik etmek,
2-  Öğretmen-veli ilişkilerini destekleyen sosyal ve sportif faaliyetler düzenlemek.
3- Velilere ev ziyaretleri yapmak
4-  Okulun işleyişi ile alakalı olarak velilerin fikirlerini almak; onlara değer verildiğini göstermek

Veliler yani aileler çocuklarının gelişimi için neler yapabilir?
1. Ev ödevi zamanını günlük olarak planlama
2. Birlikte okuma yapma
3. TV’yi verimli kullanma
4. Okul yönetimi ile temas halinde olma
5.  Gerektiğinde övgü ve teşviklerini sunma
6. Özellikle ortaokul çağındaki çocuklarıyla bol bol konuşma

Bu yazımda okul aile işbirliği geliştirme konusu üzerinde durmaya çalıştım. Gerçekten de bu konunun çok önemli bir konu olduğunu düşünmekteyim. Eğitim öğretimde özlenen başarıyı yakalayabilmek için tüm eğitimcilerimizin bu konu üzerine gerektiği gibi odaklanmalarının milli ve manevi bir sorumluluk olduğunu düşünmekteyim.
Görseller:gulistancocuk.com.tr

Okul Aile İşbirliği Geliştirme Okul Aile İşbirliği Geliştirme Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 25, 2019 Rating: 5

34 yorum:

  1. Kesinlikle her satırına katılıyorum oğlum. Bu işbirliği her konuda öğrencinin lehine bir durumdur ve elzemdir. Evde edinecekleri şeyler de ayrıdır. İyi rol model ebeveynler, bir de okulla ilişkilerini sürdürürlerse çocukların yararına çok güzel bir sonuç elde ederler bence. Emeğine sağlık oğlum, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikirleriniz çok yerinde ve isabetli. Katkılarınızdan dolayı çok teşekkürler anne sevgilerle:)

      Sil
  2. Veli ve öğretmen dayanışması kaçınılmaz . Çocuğun okul ve sosyal gelişimindeki en önemli olan şeylerden biridir okul aile işbirliği .
    Bu arada mimlendiniz sevgili Fatih bey bloğuma beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bu değerli katkılardan dolayı. Mim yazımı da en kısa zamanda hazırlamaya çalışacağım. Sevgilerle:)

      Sil
  3. Bence de velilerin katılımı çok önemli özellikle öğrencinin başarısı olarak ilk dönüşümü alınıyor zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum Emine Hanım, yorum ve ziyaret için çok teşekkürler:)

      Sil
  4. Çok doğru. Eğitimin olmazsa olmazı aile işbirliği.

    YanıtlaSil
  5. Paydaşlar içinde en pasifleri maalesef anne ve babalar onların bakış açısı değişmeden değişmeyecek gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de söylediğiniz gibi. Çok teşekkürler Sibel Hanım.:)

      Sil
  6. Bu konuda MEB de çalışma yapıyor sanırım. Okul idarecilerine seminerler veriyor, okul aile işbirliği konusunda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru bu konuyu MEB'de çok önemsemektedir. Çok teşekkürler Arif Bey:)

      Sil
  7. Aile sıcaklığı bulmalı çocuk okulda da, özellikle anasınıfı ve ilkokul.. Öğretmen büyük misyon yüklenmeli, teşekkürler Fatih Bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yerinde tespitler için teşekkürler Fatoş Hanım.:)

      Sil
  8. Katılıyorum, çok güzel bir yazı olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorum için çok teşekkürler Derya Hanım:)

      Sil
  9. Veli takıldığında öğretmenler de daha ilgili oluyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Velinin çocukları ile ilgili olması öğretmenlere de olumlu anlamda motivasyon kaynağıdır. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. Eğitim ailede başlar yalnız birçok aile çocuğunu okula göndermeyle sorumluluktan çıktığını düşünüyor. Bunu aşılamak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de ülkemizde bütün sorumluluğu okula yüklemek isteyen veli sayısı az değildir. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Eğitimin sac ayaklarından birisi öğretmen, birisi okul ise bir diğeri de velilerdir. Bu tabiri ben de çok kullanırım ve destekliyorum. Aile de işin içindeyse, hem öğrenci gelişir, hem okula katkıda bulunur hem de öğretmeni motive eder. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazımı yorumlarla desteklemeniz çok güzel. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Çok bilgim olmadığı bir konuydu, öğrendiklerim için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  13. Bu konuyla ilgili MEB in seminerleri var. Bütün öğretmenler alacaklar. Hatta ben aldım.
    Çocuğun başarısı ve mutluluğu için okul ile aile işbirliği çok önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  14. harika bir yazı olmuş Fatih Bey önerileriniz ilgili yerlerin dikkatini çeker umarım elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkılar için çok teşekkürler. Umarım yazı faydalı olur.

      Sil
  15. Okul aile birliği konusunda bir veli olarak elimden gelen gayreti gösteriyorum. Çocuklara faydası olduğunu da düşünüyorum. Sonuçta idareciler, öğretmenler bizim en değerli varlıklarımız çocuklarımız için uğraş verirken bizde elimizden geleni yapmalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de ailelerin katkısı çok önemlidir. Çok teşekkürler.

      Sil
  16. Ben bu konuda biraz farklı düşünüyorum veliler evde çocukları için huzur/güven/sevgi/takip ortamını oluştursunlar yeterli, ödev/eğitim/öğretim öğretmenlerin işi. Bizim zamanımızda öyleydi hiç sorun olmadan da okuduk ve çok erken yaşlarda da ayaklarımızın üzerinde durmayı öğrendik. şimdiki ebeveynler çocuklarına iyilik yapıyorum diye onların adına her şeyi yapıyorlar, öğretmenlerde (sözüm meclisten dışarı) yüklerinin bir kısmını velilere aktarıyorlar ve 30 yaşında hala çocuk bireyler doluşmaya başladı etrafa. Çocuğun büyümesine kendi kararlarını almasına izin verilmiyor. dengede bir sorun var. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı düşünmenizde bence bir sakınca yok Gül Hanım, zaten farklı düşünmeliyiz ki, farklı çözümler bulalım. Veli bakış açısı ile baktığımızda sizin fikirleriniz çok doğru; ancak eğitimci perspektifinden bakarsak olay biraz daha farklılaşıyor. En doğrusu fikirlerimizi ortak bir potada harmanlamak ve çocuklarımız için en doğru olan çözüm yollarını bulmaktır. Çok teşekkürler.

      Sil
  17. ah ah eveeet önce aileleri bi eğitmeli hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, bence işe ailelerden başlamak gerekir.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.