Vadideki Zambak - EĞİTİM PINARI

Vadideki Zambak



Vadideki Zambak,Honore de Balzac
Vadideki Zambak


Bu yazımda
Honore de Balzac’ın ‘Vadideki Zambak’ isimli eseri hakkında kısa bir tanıtım yapmaya gayret edeceğim. Felix, aristokrat bir ailenin çocuğudur. Baskıcı bir aile ortamında yetişmiş olduğundan zayıf kişilikli bir gençtir. Fransa’da yüksek öğrenimini tamamlayarak ailesinin yanına döner.

Delikanlı katıldığı bir baloda bir kadınla tanışır. Bu kadının adı Henriette’dir. Henriette’nin kocası huysuz ve inatçı bir adamdır. Henriette, kocasının yanında çok mutsuzdur. Her şeye rağmen kocasına bağlıdır. Felix, Henriette’in güzelliğinden o kadar çok etkilenir ki ona ‘Vadideki Zambak’ adını verir.

Felix, Henriette’den çok hoşlanmaktadır ancak Henriette’nin sağlam kişiliği Felix'in duygularını açmasına fırsat vermez. Bu durumda Felix onunla sadece arkadaşlık etmekle yetinir.

Aslında Bayan Henriette de yaşça kendisinden küçük olan Felix sevmektedir. Felix’e güvenerek ona tüm sırlarını açar. Henriette Felix’e bir mektup verir. O mektupta ona olan aşkını itiraf etmektedir. Ancak bu durumu açıkça ifade edemediği için ona olan sevgisini bir anne sevgisi olarak lanse eder.

Henriette’in kocası ağır bir hastalığa yakalanır. Bu vesile ile Henriette ve Felix sık sık görüşmeye başlarlar, aralarındaki ilişki daha da derinleşir. Bu arada Felix'in Paris'e gitmesi gerekmiştir.

Paris'te bir kadınla tanışan Felix, bu kadının güzelliğine tutulur. Bu olayı öğrenen Kontes Henriette, üzüntüsünden yataklara düşer
Henriette’in hastalandığını öğrenen Felix Tours’a gelir ancak iş işten geçmiştir.

Ölmek üzere olduğuna anlayan Henriette, Felix’e olan duygularını itiraf eder. Kızıyla evlenmesini vasiyet eder ancak kızı annesinin ölümüne sebep olan bir insanla evlenmek istemez. Daha sonra Felix, Paris'e döner. Orada tüm yaşadıklarını unutmaya çalışır.

Honore de Balzac’ın ‘Vadideki Zambak’ isimli eserinde kişilerin  manevi dinamikler ve duyguları arasındaki amansız mücadelelerini bariz bir şekilde görmek mümkündür.
 Görseller:dr.com.tr


Vadideki Zambak Vadideki Zambak Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 27, 2020 Rating: 5

25 yorum:

  1. Honore de Balzac’ın ‘Vadideki Zambak’ isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Çok çok önceden okumuştum lise yıllarımda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vadideki Zambak eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Güzel bir eser. Eskiden okuduğumu hatırladım. Emeğinize sağlık Fatih Bey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Benim de çok okumak isteyip bir türlü okuyamadıklarımdan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda vakit bulup okuyabilirsiniz.

      Sil
  5. Vadideki Zambak benim için çok özel bir kitaptır . Ortaokul yıllarında her kitapçıda arayıp da bulamamıştım kitabı. Yıllar sonra ise kitaplığımdaki baş köşeyi ayırdım kendisine:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap hakkında bir yorum ve değerlendirmeler için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Okumayı istediğim kitaplardan teşekkürler yazınız için 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Size faydalı olmak çok güzel bir duygudur.

      Sil
  7. En sevdiklerimden biridir. Çok uzun yıllar önce okumuştum, şu yaşımda tekrar okumak istiyorum aslında.
    Sağlıkla kalın!

    YanıtlaSil
  8. Çok merak ettiğim kitaplardan, tanıtımınız çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  9. Henüz okuma fırsatım olmadı ama merak ettiğim bir kitap. Tanıtım için de teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. Kitabı uzun zaman önce almıştım ama hala okuyamadım :)

    YanıtlaSil
  11. balzak ve tolstoy. en sevdiğim ikili. bu roman da nefis tabii :)

    YanıtlaSil
  12. Okumak için almıştım ama kendi evimde kaldı virüs bitince okuyacağım inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bu salgın en kısa zamanda biter de normal hayatımıza dönebiliriz.

      Sil
  13. ÖSS ye LGS ye gireceğim hangi kitapları okumalıyım diye soruyor öğrenciler..
    İşte güzel bir kitap Vadideki zambak ..akıcı dili,,olay örgüsü ile harika bir kitap..
    İnceleme için editöre teşekkur ederiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size bu güzel değerlendirmeler için teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.