Anayurt Oteli - EĞİTİM PINARI

Anayurt Oteli




Anayurt Oteli, Yusuf Atılgan
Anayurt Oteli


Türk romancılığında modern anlatımın en iyi örneklerini veren Yusuf Atılgan, Anayurt Oteli isimli eserinde psikolojik yabancılaşma ve yalnızlık temalarını çok güzel bir şekilde işlemiştir.

Eserde ailesinin tek çocuğu olan Zebercet isminde bir gencin hayatı anlatılmaktadır. Zebercet babasından kalma bir oteli işletmektedir.

Zebercet, asosyal bir insan olduğundan insanlarla iletişim kuramaz. Tek başına karşılaştığı sıkıntılarının üstesinden gelmekte zorlanmaktadır.

Zebercet’in otelinde genç ve güzel bir kadın kalmıştır. Kadın öyle güzel bir kadındır ki, Zebercet günlerce bu kadını düşünerek vaktini geçirir. Sonraki günlerde Zebercet her gün o kadına hazırlık yapar ve kadının gelmesini bekler. Ancak beklediği kadın bir türlü gelmez.

Otelde Zeynep isminde çok güzel bir temizlikçi kadın çalışmaktadır. Zeynep, köyde çok acılar çekmiş; ilk kocası bakire olmadığı gerekçesiyle boşamış daha sonra ikinci evliliğini yapan Zeynep ikinci kocasından da aradığını bulamayarak ayrılmıştır.

Zebercet, Zeynep’le zorla birlikte olur; daha sonra da kadını öldürerek saklar. Kadının akrabaları merak edip Zeynep’i sorduklarında onları sürekli olarak geçiştirir. Zebercet’in psikolojisi günden güne bozulmaya başlar.

Sonraki günlerde Zebercet yaşamış olduğu hayatı sorgulamaya başlar. Yaptıkları ile hayatını mahvettiğini düşünmektedir. Artık yaşamasının bir anlamı kalmadığını düşünen Zebercet çareyi kendini öldürüp bu anlamsız hayatı sonlandırmakta bulur. Zebercet, Zeynep’i öldürdüğü odada kendini asarak hayatına son verir. Yusuf Atılgan’ın Anayurt Oteli isimli eseri yaşamı sorgulayan eserler arasındadır.
 Görseller:nadirkitap.com



Anayurt Oteli Anayurt Oteli Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 14, 2020 Rating: 5

37 yorum:

  1. Listemdeki kitaplardan. İnşallah sırası gelecek. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf Atılgan’ın Anayurt Oteli isimli eseri bana göre de listenin en başına eklenmesi gereken eserler arasındadır. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Anayurt otelini film olarak seyretmiştim Fatih bey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf Atılgan’ın Anayurt Oteli isimli eserinin filmi yapılmış mı? doğrusu pek bilgim yok. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Çok etkileyici. Sanki izlediğimi hatırlıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de izlemiş olabilirsiniz, çünkü bir arkadaş kitabın filminin de yapıldığından bahsetmişti. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Yusuf Atılgan, edebiyatımızda gerçek anlamda modern romanın en iyi temsilcilerinden sayılır. Anayurt Oteli güzel bir eser. Aylak Adam'ı da tavsiye ederim. Teşekkürler verdiğiniz bu güzel bilgilere. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkılarınız çok yerinde; Yusuf Atılgan’ın Aylak Adam isimli eserini daha önceden blogumda tanıtmıştım. Çok teşekkürler.

      Sil
    2. Okumak istediklerimden anayurt oteli

      Sil
    3. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Sevkoz hanım.:)

      Sil
  5. Yorum için çok teşekkürler İlkay hanım.:)

    YanıtlaSil
  6. Yusuf Atılganın anlatımına ve dili çok güzeldir. Aylak Adamı'nı okumuştum . Anayurt otelini okumadım. Ama konu oldukça güncel geldi. :) Teşekkürler faydalı paylaşımınız ve anlatımınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf Atılgan’ın Aylak Adam isimli eserini daha önceden blogumda tanıtmışım. Anayurt Oteli de onun kadar güzel bir eser bence.Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Çok güzel bir kitaptı. İlgiyle okumuştum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf Atılgan’ın Anayurt Oteli isimli eseri bence de çok güzel bir eserdir. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Ne yalan söyleyim kitabı okumadım ama ömer kavurun yaptığı bir filmi vardı sanırım onu izledim teşekkürler hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, doğrusu Yusuf Atılgan’ın Anayurt Oteli isimli eserinin filmi olduğunu daha önceden bilmiyordum. Bilgilendirme için çok teşekkürler.

      Sil
  9. en sevmediğim yerli roman. bunaldım okurken. kasvetli karamsar amaniiin. zebercet aman aman :)

    YanıtlaSil
  10. filmi de aynı şekilde bunalımlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de eser biraz sıkıcı bir eser. Bu konuda size katılırım. Çok teşekkürler.:)

      Sil
  11. Dediğin gibi psikolojisi insanı etkileyen vurucu bir kitap. Filmi de öyle, sarsıyo insanı biraz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok etkileyici. Değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  12. Nazilli benim doğup büyüdüğüm kasabaya çok yakın. Anayurt oteli de Nazilli'de. O sebep bu eseri ne zaman duysam memleketim gelir aklıma. Sağolasınız Fatih bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf Atılgan’ın Anayurt Oteli isimli eseri ile size memleket gezintisi yaptırabildiysem ne mutlu bana sevgili İstiridye Avcısı. Çok teşekkürler yorum ve ziyaret için.:)

      Sil
  13. Klasik kitap... :)
    ve film :)
    Ben de beklerim blog'uma, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkür ederim, aslında bu ara blog arkadaşlarımı biraz ihmal ettiğimin farkındayım; en kısa zamanda sizi iade-i ziyarete geleceğim sevgili Mert Bey. Çok teşekkürler.:)

      Sil
  14. Yusuf Atılgan okumak istediklerimden :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana göre de Yusuf Atılgan okunması gereken bir yazardır. Çok teşekkürler Kağıt Salıncak:)

      Sil
  15. Anayurt Oteli filmini izleyenlere kitabını da okumalarını öneririm. Kitabı okurken o ruh hali çok daha iyi hissediliyor. Sıkıcı bir eser olarak düşünülse de, aslında konu itibariyle boğan, karanlık bir kitap. Belki de Yusuf Atılgan'ın hissettirmek istediği tam da buydu!
    Değerli paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, belki de bahsettiğiniz gibi yazar kasvetli bir hava oluşturmayı amaçlamış olabilir. Değerli yorumlar için çok teşekkürler Deniz Hanım.:)

      Sil
  16. Çok merak ediyorum bu kitabı, bir ben kaldım herhalde okumayan, çevremde herkes okudu. Çok teşekkürler paylaşım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bu kısa tanıtımın sizlere faydalı olmasını ümit ediyorum.:)

      Sil
  17. Zebercet ismi de ne bileyim :(( Korkutucu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Zebercet ismi pek alışık olmadığımız bir isim. Teşekkürler.

      Sil
  18. Aylak Adam ı okuyorum şu an buna da sıra gelecek inşallah, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf Atılgan’ın Anayurt Oteli isimli eserini de en kısa zamanda okumanızı tavsiye ederim Gizem Hanım, teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.