Cezmi(Kitap Tanıtımı) - EĞİTİM PINARI

Cezmi(Kitap Tanıtımı)




Cezmi, Namik Kemal, Kitap Tanitimi
Cezmi(Kitap Tanıtımı)


Namık Kemal
'in Cezmi isimli eseri İranlılarla yapılan bir savaşta yer alan vatansever bir gencin başından geçen olayları anlatmaktadır. Cezmi romanı edebiyatımızda ilk tarihi roman olarak kabul edilmektedir. Eser, Türk Edebiyatında ilklerden olması sebebi ile çok kapsamlı bir tanıtımı hak etse de ben kısa bir özet geçerek kitap hakkında bilgi vermek amacındayım. Zira okuyucuların çok uzun ve akademik makaleleri okumaktan sıkıldıklarını düşünüyorum. Bundan dolayı da beni takip eden arkadaşlarımdan anlayış beklemekteyim.

Kitabımızın başkahramanı Cezmi, şair ruhlu ve spor ile yakından ilgilenen bir gençtir. Cezmi Kırım şehzadesi Adil Giray ile yakın arkadaştır.

Adil Giray, bir baskında yakalanarak İran şahının karşısına getirilir. Çok yakışıklı bir genç olan Adil Giray’a İran şahının karısı Şehriyar Aşık olur. Adil Giray ise Şahin kız kardeşi Perihan'a aşık olmuştur. Şehriyar durumu öğrenince Perihan ve Adil Giray'ı öldürmek için planlar yapar.

Cezmi, Adil Giray'ın esir düştüğünü öğrendikten sonra onu kurtarmak için çeşitli çalışmalar yapar. Uzun uğraşlar sonunda Adil Giray'ın bulunduğu yere ulaşır. Daha sonra bu iki genç İran Sarayı'ndan kaçmak ve İran Şahını devirip yerine geçmek için çalışmalar yaparlar.

Şehriyar, planladığı gibi Perihan ve Adil Giray’ı askerlerine öldürtür. Cezmi, çok sevdiği arkadaşına vefa borcunu ödemek için onu sevgilisiyle birlikte aynı mezara defnettikten sonra İran'dan kaçarak kendi vatanına döner.

Namık Kemal, Cezmi isimli eserinde hem tarihi olayları anlatmış. Hem de eserine gönül ilişkisi katarak eseri daha gizemli bir hale getirmiştir. Eser tarihi roman olma özelliği taşısa da; Cezmi romanının eğitim açısından değerlendirilmesinin çok faydalı olacağını düşünmekteyim.
 Görseller:dr.com.tr

Cezmi(Kitap Tanıtımı) Cezmi(Kitap Tanıtımı) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 12, 2020 Rating: 5

18 yorum:

  1. Namık Kemal'in Cezmi isimli kitap öneriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Namık Kemal'in Cezmi isimli kitabının özeti umarım size bir fikir vermiştir. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Namık Kemal eserlerinde akılda kalıcı unsurlari ve tarihi öğeleri oldukça fazla kullanan bir yazar... Vatan yahut silistre hala aklimda olan bir kitap 😊 teşekkürler paylaşım için 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vatan Yahut Silistre de çok önemli bir eser olmakla birlikte Namık Kemal'in Cezmi isimli kitabı da hatırı sayılır eserler arasındadır bence. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Kitaplığımda mevcut bir kitap en kısa sürede okumayı amaçlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bahsettiğiniz gibi en kısa zamanda okuyabilirsiniz. Çok teşekkürler.:)

      Sil
  4. Bu tür romanlar daha akılda kalıcı oluyor. Yani aşk vs. arasında o dönemin tarihini öğreniyor olmak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, gerçekten de aşk- romantizm kitapların olmazsa olmazları arasındandır. Namık Kemal, Cezmi isimli eserinde de aynı durumu görmekteyiz.:)

      Sil
  5. Okulda hocalarımızın önerdiği bir kitaptı.
    Teşekkür ederiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım Namık Kemal, Cezmi isimli eseri hakkındaki kısa tanıtımım size az da olsa bir fikir vermiştir. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. biraz karmaşık amaaa çok güzeldi hıhım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız; biraz karmaşık. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  7. Namık Kemal'in Cezmi adlı kitabını hatırlatmanız iyi oldu. En kısa zamanda edinmeye çalışacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Namık Kemal'in Cezmi adlı kitabı hakkındaki değerlendirmeleriniz için çok teşekkürler Hanife Hanım.:)

      Sil
  8. Kitap tanıtımlarınızı başarılı buluyorum Fatih bey. Uzatmadan kısa ve öz anlatımlarla faydalı oluyorsunuz bize. Çok teşekkürler. Bu romanı duymuştum ama henüz okumadım. Sağolasınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, İstiridye Avcısı:) aslında kısa özetlerin google nazarında hiçbir anlamı olmadığını biliyorum. Ancak yazıyı fazla uzatmak okuyucuları sıktığı için böyle yapmamın daha doğru olacağını düşünüyorum. Özetleri başarılı bulmanız beni çok mutlu etti.Çok teşekkürler.:)

      Sil
  9. Tarihi kitapları okumayı çok sevsem de, Namık Kemal'in Cezmi adlı eseri maalesef okumadıklarım arasında. Umarım okuma fırsatı bulurum. Tanıtım için teşekkürler Fatih Bey. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Deniz Hanım, umarım Namık Kemal'in Cezmi adlı eserini en kısa zamanda okuma imkanı bulabilirsiniz.Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.