Ankara - EĞİTİM PINARI

Ankara




Ankara romani, Yakup Kadri Karaosmanoglu
Ankara 


Yakup Kadri Karaosmanoğlu
, Ankara isimli eserinde Milli Mücadele dönemini her yönü ile anlatmaya çalışmıştır. İstanbul hanımefendisi olan Selma Hanım, Nazif Bey ile evlenince eşinin görevi gereği Ankara’ya taşınmak zorunda kalır. Selma Hanım, Ankara’da aradığını bulamamış ve çok sıkılmıştır.

Bir gün Nazif Bey, Selma Hanım’ı eski bir arkadaşı olan Murat Bey ile tanıştırır; Selma Hanım, sosyal çevresini genişlettikçe Ankara’nın sıkıcı havasından bir parça olsun kurtulmaya başlamıştır.

Selma Hanım ve eşi Nazif Bey, zaman zaman Murat Beyler’e oturmaya giderler; arkadaş oturmalarında genelde konuşmalar vatan millet temalı olur. Selma Hanım, beylerin konuşmalarından çok etkilenir hatta kendisinin bile cepheye gitmek istediğini söyler. Eşi Nazif Bey'in milli duygularının yetersiz olmasından dolayı devamlı olarak eşi ile tartışmalar yaşamaktadır.

Selma Hanım, eşinden ayrılmış, milli duygularından dolayı hayranlık duyduğu Hakkı Bey ile evlenmiştir. Ancak evlendikten sonra vatan millet sevdalısı Hakkı Bey gitmiş; onun yerine zevke sefaya düşkün, günlerini balo ve eğlence ortamlarında geçiren bir Hakkı Bey gelmiştir.

Hakkı Bey ile eskisi gibi anlaşamayan Selma Hanım, Hakkı Bey’in kendisini aldattığını da öğrenince Hakkı Bey’den ayrılarak yeni tanıştığı Neşet Sabit ile arkadaş olmuş ve en sonunda da evlenmiştir. Bundan sonra Selma Hanım ve Neşet Sabit Anadolu’nun çeşitli bölgelerini gezmişler, çeşitli ortamlara katılmışlar, gittikleri yerlerde Cumhuriyetin kazanımlarını anlatmışlardır.

Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Ankara isimli eserinde insanların toplumsal olaylar hakkındaki duyarlılıklarının farklı olduğunu; kimileri vatan için canını verirken kimilerinin de zevk, sefa içinde hayatlarını sürdürdüklerini gözler önüne sermeye çalışmıştır.

Görseller:idefix.com


Ankara Ankara Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 10, 2020 Rating: 5

24 yorum:

  1. Yakup Kadri'nin Yaban'ı ve Ankara'sı toplumsal sorunlara farklı bakış açısıyla bakmayı sağlayan eserler. Okunmalılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda ben de size katılmaktayım. Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun eserlerinin toplumsal olaylara değinmesinden dolayı bu eserlerin özellikle de Ankara romanının eğitim açısından incelenmesinin faydalı olacağını düşünmekteyim.

      Sil
  2. 2020 de sadece Yaşar Kemal okuyacağım yerli yazarlardan 2021 için listeme alabilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok isabetli bir karar almışsınız, çok teşekkürler. Yakup Kadri'yi de listeye almanız çok güzel olmuş Sevkoz Hanım.:)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Ankara romanı gerçekten de okunması gereken eserler arasındadır. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Çok yerinde, düşündürücü eleştiriler içeriyor kitap, özellikle modernleşme düşüncesinin yanlış anlaşılması konusunda.. Bana çok şey katan kitaplardan biridir. Kiralık Konak ve Yaban ile birlikte çok sevdiğim Yakup Kadri eserlerindendir. Tekrar okumakta fayda var aslında. Teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerli fikirlerinize sonuna kadar katılıyorum Gözde Hanım. Ben de Ankara romanının eğitim açısından değerlendirilmesinin çok faydalı olacağını düşünmekteyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Okumak istediklerim arasında. İnşallah okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde bu kısa tanıtım size küçükte olsa bir fikir vermiştir. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Son cümleniz...halen öyle değil mi? Konu geçerliliğini hep sürdürecek sanırım. Güzel kitapmış, tanıtım için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilme düşüncesi çok güzel. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Yabanı okuyup bitirdiğimde Ankara'yı da okuyacağım demiştim ancak halen okuma fırsatı bulamadım. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, vakit bulduğunuzda okumanız temennisi ile. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Ankara romanı bence de memleketten önemli manzaralar barındırıyor. Okunması gereken kitaplar arasındaki yerini hak ediyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Yaban'ı okumuştum bu kitabı da okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Ankara isimli eseri da Yaban romanı kadar harika bence.Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Bir kaç eserini okumuştum ama ankara eserini okumak kısmet olmadı ama bu güzel anlatımdan sonra okuruz inşallah teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kısa tanıtımın size fikir vermiş olması beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Bu eserini okumadım Yakup Kadri'nin.Halbuki ortaokulda hocalarımız çoğu eserini okutmuştu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun eserlerinin çoğunu okuduysanız Ankara romanı da size pek yabancı gelmemiştir. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Yazarın Kiralık Konak ve Yaban'ını okumuştum, Ankara'sını da okurum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum ve değerli katkılar için çok teşekkürler Kağıt Salıncak.:))

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.