Budala - EĞİTİM PINARI

Budala



Budala romani, Dostoyevski
Budala


Rus Edebiyatının şaheserlerinden birisi de Dostoyevski’nin  Budala isimli eseridir. Yazar bu eserinde sevgi ve dostluk kavramlarını sorgulamıştır.

Eserimizin başkahramanı Prens Mişkin, sara hastası bir insandır. Prensin hastalığı ileri derecede bir rahatsızlıktır. Prens zaman zaman sara nöbetleri geçirmektedir. Sara nöbetlerinden sonra kendine gelmekte zorlanmakta ve budala bir şekilde dolaşmaktadır.

Prens Nastasya isminde bir kızla tanışır ve onunla evlenmek ister. Prensin köydeki yoksul bir kızla evlenmek istemesi köy ahalisi tarafından yadırganmıştır.

Nastasya prensin teklifini kabul etmeyerek Rogojin adında biriyle evlenir. Nastasya, Rogojin ile evliliğinde aradığını bulamaz ve Prens Mişkin’e kaçar. Ancak prens ile de fazla yapamaz ve ondan da ayrılır.

Aglea ile tanışan prens onunla nişanlanmaya karar vermiştir. Böylelikle prens Mişkin, Ganya’nın sevdiği kadını ikinci kez elinden almıştır. Aglea ile nişanlanan Prens Mişkin daha sonra bu nişandan vazgeçerek tekrar Nastasya ile birlikte olmaya karar verir ancak bir taraftan da Aglea’yı da sevdiğini düşünmektedir.

Bu defa da Rogojin Nastasya’yı prensin elinden alır. Mişkin Rogojin’e sesini bile çıkaramaz. Rogojin, Nastasya’yı Peterbursg’a götürmüş ve orada öldürmüştür. Nastasya’nın ölüm haberini alan Prens Mişkin duyduğu bu haberle tekrar rahatsızlanır; prens adeta budala gibi olmuştur. Tedavi için tekrar bir kliniğe gönderilir. Dostoyevski’nin Budala isimli eserinde yazar kendi hayatını anlattığına dair görüşler de vardır.
Görseller:dr.com.tr


Budala Budala Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 03, 2020 Rating: 5

20 yorum:

  1. Yazı başında bahsettiğiniz gibi,Budala tam bir şaheser. İkinci defa okuyacaklarımdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de eser tam bir klasik. Çok teşekkürler.

      Sil
    2. Çok önemli bir klasik olduğundan Budala romanının eğitim açısından değerlendirilmesinin faydalı olacağını düşündüm.

      Sil
  2. Benim de listeme aldığım ve okumam gereken bir kitap teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir eser olmuştur.

      Sil
  3. Lise bitene dek okuması zorunlu kitaplar listesinde olmalı.

    YanıtlaSil
  4. Kimin eli kimin cebinde karmaşık ilişkiler yumağıymış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de çok karmaşık olaylar var kitapta.Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Ben de sanırım Üniversite de okumuştum aklımda olanlardan ama bakalım ne zaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde bu kısa tanıtım size faydalı olabilir.

      Sil
  6. Yazardan en son Kumarbaz'ı okudum, enfesti. Dostoyevski sanırım hiç pişman etmiyor. Bu kitabı da var okumak istediklerim arasında yalnız kitaplığımdaki baskının çevirisini beğenmemiş hemen bırakmıştım. Kaliteli bir çeviri alır almaz okuyacağım. Tanıtım için teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olmak çok güzel bir duygudur.

      Sil
  7. Arkadaşlarla ortak okuma yapmıştık. Bazen isimler ve konular o kadar karışmıştı ki hep beraber çözmeye çalışıyorduk. Çok sevmiştim ama iyi ki okudum dediğim kitaplardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de olay örgüsü ve kahraman isimleri başlangıçta biraz kafaları karıştırıyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Okunması gereken muhteşem bir eser, teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Rus edebiyatı benim favorimdir her zaman. Ve elbette Dostoyevski, dünyanın en klasik, mükemmel eserlerinin yazarıdır. Budala mutlaka okunmalı. Teşekkürler bilgi verdiğiniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de değerli görüşlerinize katılıyorum. Bundan dolayı Budala romanının eğitim açısından incelenmesinin faydalı olacağını düşünmekteyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. Gerçekten de Dostoyevski’nin Budala isimli eserinde çok farklı bir yaşam tarzı mevcuttur.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.