Aeden - EĞİTİM PINARI

Aeden




Aeden romani, Akilah Azra Kohen
Aeden


Akilah Azra Kohen
’in Aeden isimli eseri toplumsal olayları değişik açılardan irdeleyerek bu olaylara farklı bakış açıları geliştirme fikrini vurgulayan bir eserdir. Eserden kısaca bahsedecek olursak: Henüz keşfedilmemiş bir gezegen olan Aeden’den iki genç Dünya’ya gelirler ve Dünya’daki olay ve olgulara farklı bir gözle bakarak anlamlandırmaya çalışırlar.

Numi ve Sonje ismindeki iki gencin Dünya’da yaşamış oldukları olaylar ve sonrasında edindikleri tecrübeler anlatılmaktadır. Gençler büyük bir merakla geldikleri Dünya’nın kendi gezegenlerinden çok farklı bir yer olduğunu gördüklerinde biraz afallamışlar ancak olumsuzluklara takılıp kalmadan farklı bir perspektiften bakma becerisini de gösterebilmişlerdir.

Numi ve Sonje Dünya’da çeşitli maceralara atılırlar. Kendi gezegenleri ile mukayese ettiklerinde Dünya’nın çok farklı ve olumsuzluklarla dolu bir gezegen olduğunu görürler. Dünya’da adaletsizlikler, bencillik gibi olumsuz pek çok davranış vardır.

Oysa gençlerin yaşamlarında edindikleri bazı erdemler ve değerler mevcuttur. Bu ilkeleri Dünya’da gördükleri ile mukayese etme imkanı da bulurlar. Kitaptan bazı önemli tespitler:

Bilgiye, güce ve aydınlığa sahip olmayan insanın insanlığı keşfetmesi mümkün değildir.
Kendini anlamayan insanın insanlığa faydası olmaz.
Mükemmelliği tetikleyen şey eksiklik duygusudur. Bu duygu senin hem engelleyicin hem de motivasyon kaynağın olabilir.
Gizli potansiyeline ulaşmanda en önemli güçtür. Eksiklik duygusunu kendini sabote etmek için değil; motivasyonunu artırmada bir araç olarak kullanmalısın.

Akilah Azra Kohen’in Aeden isimli kitabı insanlara zihin jimnastiği yaptırabilecek bir eserdir. Bir anlamda ütopik bir dünya ile Dünya'mızı mukayese ederek, Dünya'daki yanlışlıkları anlatmaya çalışmıştır denilebilir.
Görseller:dr.com.tr

Aeden Aeden Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 24, 2020 Rating: 5

24 yorum:

  1. Çok merak ettiğim bir kitap Aeden, çok ta bahsini duymuştum. Güzel özetlemişsiniz fikir vermesi açısından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sizde çok güzel yorumlamışsınız bana motivasyon olması açısından.:)

      Sil
  2. Çok ilgimi çekti, okunacaklar listeme ekledim. Tanıtım için teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.:)

      Sil
  3. "Eksiklik duygusunu kendini sabote etmek için değil; motivasyonunu artırmada bir araç olarak kullanmalısın". Benim de kitapta en beğendiğim alıntılardan biri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlar için çok teşekkürler Kadriye Hanım.:)

      Sil
  4. Kaç kez başladım ben de bu kitaba ama bir türlü ilerleyemedim. Neden bilemiyorum, daha sonra bir kez daha başlamalıyım sanırım🤔Tanıtım için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.:)

      Sil
  5. Yazın çalıştığım yerdeki abla okuyordu bu kitabı çok merak etmiştim. İndirime düşmesini bekliyorum almak için gerçekten ilgi çekici :)

    YanıtlaSil
  6. Kitabı merak etmekle birlikte okuyup okumama konusunda kararsız kalmıştım. Bu yazı iyi oldu. Teşekkürler tanıtım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.:)

      Sil
  7. Azra Kohen, hem okumayı hem dinlemeyi sevdiğim tek modern Türk kadın yazar psikolog. Kohen gibi üretken ve soru sordurtabilen insanlar çoğalmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  8. annem de okuyordu yazarla henüz tanışmadım

    YanıtlaSil
  9. Dünyaya farklı bir gözden bakmak.. Aslında yanlışları, hataları, eksikleri, fazlaları görmek için faydası olabilir. Böyle bir beyin cimlastiği ve etkileyici bir konu olduğu için kitap ilgimi çekti. Not aldım. Teşekkürler bilgilendirme için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.:)

      Sil
  10. Entelektüel birikimlerinizi benimle paylaşarak bana katkı sağlamanız çok güzeldi. Çok teşekkürler Deniz Hanım.:)

    YanıtlaSil
  11. Bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Yazarın seveni de nefret edeni de çok. Ben henüz bir kitabını okumadığım için yorum yapamayacağım. Yazarın Fi serisi ilgimi çekiyor. O seriyi okumak istiyorum. Eğer seversem diğer kitaplarıyla devam ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarlar hakkında çeşitli duygular beslemek yerine eserlerini objektif olarak okumak bana göre en doğrusudur. Çok teşekkürler yorum için.

      Sil
  13. Aeden kitabını okumadım henüz. Anlattığınızdan yola çıkarak etkileyici geldi konusu bana. Ütopik kurguları severim. Tavsiyeniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Akilah Azra Kohen’in Aeden isimli kitabının özetini beğenmeniz çok hoşuma gitti. Teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.