Gülnihal - EĞİTİM PINARI

Gülnihal



Gülnihal, Namik Kemal
Gülnihal


Namık Kemal
’in Gülnihal isimli eserinde iktidar mücadelesi ve entrikalarla dolu bir kurgu okuyacağız. Rumeli’de sancak beyi olan Kaplan Paşa,acımasız bir insandır. Acımasızlığı ile yöre halkını canından bezdirmiştir.

Kaplan Bey’in amcasının oğlu olan Muhtar Bey ise çok karakterli güzel bir insandır. Bu iki genç paşa da İsmet ismindeki kızı sevmektedir. Bu sebeple amca çocukları arasında acımasız bir rekabet vardır.

Kaplan Bey,  Muhtar Bey’i zindana attırmıştır. İsmet’in dadısı Gülnihal ise sırf Muhtar Bey’i kurtarmak için İsmet’in Kaplan Bey ile nişanlanmaya razı olduğunu söyleyerek kendince planlar kurmaktadır.

Gülnihal,yörenin tanınmış insanlarından Zülfikar Ağa’yı kendisi ile evleneceğini vadederek Muhtar Bey’i kurtarması için ikna etmiştir. Zülfikar Ağa, Muhtar Bey’i hapisten kurtarır. Muhtar Bey Kaplan Bey’i idam ettirerek onun yerine geçmeyi planlamaktadır.

İsmet, Kaplan Bey ile evliliğe razı olmayınca Kaplan Bey Gülnihal’i bıçaklar. Bu olayı gören Zülfikar Ağa ise Kaplan Bey’i öldürür. Muhtar Bey, İsmet ile evlenerek muradına erer ve sancak beyi olarak hayatını devam ettirir.

Namık Kemal’in Gülnihal isimli romanında iyilerin kazandığı; kötülerin ise kaybettiği bir senaryo görmekteyiz. Eser bu yönü ile Türk Filmi tadında bir romandır.
Görseller:dr.com.tr

Gülnihal Gülnihal Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 03, 2020 Rating: 5

27 yorum:

  1. Kötüler layıkını bulmuş,iyi olmuş...

    YanıtlaSil
  2. Senaryosu kafamı karıştırdı ama sizin son cümledeki ifadenizi görmeden önce "tam da Türk filmi gibi" demiştim içimden. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olay örgüsü gerçekten de Türk Filmlerini çağrıştırıyor.

      Sil
  3. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Siz de çok güzel eserlere dikkat çekiyorsunuz, kaleminize emeğinize sağlık.. Özellikle Deep, SevKoz ve sizin gibi değerli eserleri tanıtan arkadaşlara imreniyor, takdir ediyor ve bu yıl önerilerinizden bolca faydalanmayı umut ediyorum 🙏🤗

    YanıtlaSil
  5. bi aklımda olsun bu da, namık kemal ilgimi çekmese de. gerçi, cezmi yi daha yeni okudum, o iyiydi :)

    YanıtlaSil
  6. İyiler kazansın, kötüler kaybetsin hep.:)

    YanıtlaSil
  7. Kötülerin kaybettiği her şeyi severim :)

    YanıtlaSil
  8. kötüler hep kaybetse ne güzel olur

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Fatih Bey. Yine çok uzun zamandır yoktuk. Yorumlarınıza dönüş yapamadım. Yeni yıl dilekleriniz için teşekkür ederim. Ben de size güzel bir yeni yıl dilerim. Gülnihal yine edebiyatımızın klasiklerinden bir tanesi. Okumayanlar okusun diyelim. Teşekkürler verdiğiniz bilgilere 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülhan Hanım, önemli olan sizin yorumlara karşılık verip vermemeniz değildir. Önemli olan sizi blog daha fazla görebilmektir. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. O kadar kitap ve o kadar yazar okudum. Ancak Namık Kemal'in hatırladığım kadarıyla hiçbir kitabını okumadım. Benim için utanç aslında. Bu yazıdan sonra listeye alıyorum hemen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel değerlendirmeler için çok teşekkürler Mehmet Bey.

      Sil
  11. benim de okumadığım bir eser :)
    yorumunuz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  12. Aslında Gülnihal Namık Kemalin bir Tiyatro eseridir..Kitabı okumamıştım ama bazı yorumları okumuştum eserin zulme ve zâlim kimselere karşı mücadele etme ve intikam alma düşüncesini işlediği söylenir..Eserin çıktığı dönemlerde bazı olaylar olduğu için tiyatro sahnesi yapılamamış mesela ozamanlar,sonraları ele alınmış sanmıyosam..Bilgiler için elinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teknik katkılar için çok teşekkürler Ertuğrul Bey.

      Sil
  13. Namık Kemalin Vatan yahut Silistre'den sonraki 2. tiyatro eseri galiba. Kısa özet için teşekkürler, okumamıştım, bakalım inş. okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  14. Türk yazarlar için ayrı bir sipariş sepeti hazırlıyorum sayenizde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi yazarlarımızı göz ardı etmemeliyiz bence de.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.