Kırmızı Pazartesi - EĞİTİM PINARI

Kırmızı Pazartesi




Kirmizi Pazartesi,Gabriel Garcia Marquez
Kırmızı Pazartesi


Gabriel Garcia Marquez
in harika kitabı Kırmızı Pazartesi’ de birçok toplumun ortak dramı olan namus cinayetinden bahsedilmektedir.

Olayların geçtiği mahalleye yeni bir adam taşınır. Ne iş yaptığı bilinmeyen bu gizemli adam mahalle halkı tarafından çok sevilmektedir.  Her konuda bilgiye sahip olan bu adam ayrıca çok zengin bir insandır.

Bu gizemli adam bir gün meyhanede otururken evlenmek istediğini söyler. Adam sarhoş olduğu için mahalleli adamın söylediklerine aldırış etmez.  O sırada mahalleden geçmekte olan bir kadınla evlenmek istediğini söyler. Mahalleli ilk başta bu adama inanmasalar da, adam kızın ailesi ile görüşerek anlaşır. Şölen gibi bir düğün yapılır.

Düğün bitince kızın bakire olmadığı anlaşılır. Adam genç kızı kardeşlerinin evine götürür. Kızın kardeşleri bu işi kimin yaptığını sorarlar. Genç kız Santiago’nun adını verir. Bunun üzerine kızın kardeşleri Santiago’yu öldürmek için yola koyulurlar.

O gün kasabaya Psikopos gelecektir. Halk toplanarak Psikopos’u karşılamaya giderler. Kızın kardeşleri Santiago’nun da kalabalık arasında olacağını düşünerek oraya gelirler. Bu arada gördükleri herkese Santiago’yu öldüreceklerini söylerler. Kardeşler her ne kadar namuslarını temizlemek isteseler de yine de birilerinin kendilerini durdurmalarını istemektedirler.

Gençlerin niyetini herkesin duymasına rağmen; Santiago başına gelecekleri duymamıştır. Olayları öğrenen belediye başkanı gençlerin elindeki bıçakları alarak onları göndermiştir. Ancak gençler tekrar yeni bıçaklar edinerek Santiago’nun peşine düşmüşlerdir. Santiago’yu yakalayan gençler onu defalarca bıçaklayarak öldürmüşlerdir.

Gabriel Garcia Marquez, Kırmızı Pazartesi isimli kitabında manevi dinamiklerin toplumsal yaşama yansımalarını çok güzel bir şekilde işlemiştir.
 Görseller:dr.com.tr


Kırmızı Pazartesi Kırmızı Pazartesi Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 06, 2020 Rating: 5

35 yorum:

  1. Kütüphanemde duruyor, okuyacağım inşallah. Hatırlattığınız için teşekkürler Fatih Bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bu kısa tanıtım size faydalı olduysa ne mutlu bana Yıldız Hanım.

      Sil
  2. Beni Marquez'le tanıştıran kitaptır, o yüzden de yeri bende çoook ayrıdır. Iki kez okudum, ikinci okuyuşumda şaşırtıcı bir şekilde daha fazla etkilendim. Anlattığı hikâyenin vurucu olması bir yana, hikayeyi anlatış şekli muazzam... Etkisinden hala çıkamadığım çok nadide bir eserdir Kırmızı Pazartesi... Tanıtımınız için ayrıca teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size bu güzel değerlendirmeden dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Farklı konusu ile güzel bir esermiş.Toplumca okumaya çok ihtiyacımız var...inceleme için editöre teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, gerçekten de okumaya çok ihtiyacımız var. Çok teşekkürler.

      Sil
    2. Toplumsal mesajları fazlası ile işlemesi sebebi ile Kırmızı Pazartesi romanının eğitim açısından değerlendirilmesinin faydalı olacağını düşündüm.

      Sil
  4. Okumak istediğim bir kitap. Paylaşım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  5. Evet güzel bir kitap, daha önce okumuştum, hatırladım sayenizde:)

    YanıtlaSil
  6. Sınav kitabımızdı zorla okumuştum pek keyifli değildi tekrar okumayı düşüneceğim teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size değerlendirmeler için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. filmini de kaçırmaaa :)

    YanıtlaSil
  8. çok istiyordum okumayı ama gerek kalmadı sanırım artık :-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kısacık özetler kitabın yerini tutamaz, okumanızı öneririm.:))

      Sil
  9. Tanıtım için teşekkürler Fatih bey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtım faydalı oldu mu?

      Sil
    2. :) Bazıları özellikle ilgimi çekiyor, bazıları ki bu kitapta olduğu gibi; bilgi sahibi oluyorum :)

      Sil
    3. Size faydalı olabilmek ne güzel.:)

      Sil
  10. çok eskide kalmış okumuşluğum, teşekkürler hatırlamış oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size nostalji yaptırabildiysem ne mutlu bana.

      Sil
  11. Bu kitabı bir kaç yıl önce almış okumaya başlamış ve sıkılıp bırakmıştım. Şu an Oblomov okuyorum, bitirince yine elime alıp okuyacağım, sayenizde hatırladım kitaplıkta okumayı bekliyor :) Teşekkürler paylaşımınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de kitap okuyucuları biraz zorlamakta olan bir kitap. Değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  12. Güzel bir kitaptır bende okumuştum bu kitabı birde çok okumayan biri olarak yani öyle düşünmek gerek kırmızı pazartesi kitabı tanıtımı için teşekkürler hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size bu güzel değerlendirmeler için çok teşekkür ederim.:)

      Sil
  13. Bu kitabı okuduğumda resmen kanım donmuştu. Şimdi deep'ten öğrendim, filmi de varmış. İzlenmeli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu ben de filmi olduğunu duymamıştım. Gerçekten de izlenecek filmler arasındadır eminim. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Marquez'in bir kitabını okudum ama çok sevmedim, belki buna şans veririm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın kitabı genelde okuyuculara sıkıcı gelmektedir.:))

      Sil
  15. Okumak istediğim bir kitap. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size devamlı olarak yorumlarla bana destek olduğunuz için çok çok teşekkür ederim, sevgilerle:)

      Sil
  16. Gabriel Garcia Marquez sevdiğim yazarlardan. Zor bir kalemi var ama okudukça bağımlılık yapıyor :) Diğer eserleri gibi Kırmızı Pazartesi de okunması gerekenlerden biri...
    Yüreğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, genel olarak okuyucular yazarın üslubundan biraz şikayet ediyorlar. Ama yine de her halükarda okunması gereken kitaplar arasındadır diye düşünmekteyim. Çok teşekkürler Deniz Hanım, sevgilerle.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.