Sol Ayağım - EĞİTİM PINARI

Sol Ayağım



Sol Ayagim,Christy Brown
Sol Ayağım

On altı bölümden oluşmakta olan ve Christy Brown’un hayatından kesitler sunmakta olan  Sol Ayağım isimli kitap, otobiyografi kitabı olmasına rağmen çok motive edici  kişisel gelişim kitapları arasında da yerini almıştır. Yazarın gerçek hayat hikayesini anlatan eserde yazarın hayatta karşılaştığı zorluklar ve zorluklara karşı verdiği mücadeleler anlatılmaktadır. Bu mücadeleler eseri fazlasıyla değerli kılmaktadır.

Yazar, beyin felci ile doğmuş, sol ayağından başka organını kullanamıyordu, doktorlar onun fazla yaşayamayacağını söylemişlerdi. Ancak annesi doktorların ne dediğine bakmaksızın oğlunun fiziksel ve zihinsel gelişimi için mücadelesini sürdürdü.

Yazar uzunca bir süre vücudunu hareket ettiremeden sadece çevresini gözlemleyerek yaşantısını sürdürdü. Ancak bir gün ödev yapan ablasına özendi. Tebeşiri alarak sol ayağı ile bir şeyler yapmaya çalıştı. Bu olay tüm aile fertleri arasında şok etkisi yarattı. Çünkü Christy’de iyileşme belirtileri belirmeye başlamıştı. Annesi bundan sonra oğlu ile daha fazla ilgilenmeye başladı ve ilk olarak ona sol ayağı ile A harfini yazmayı öğretti.

Daha sonra yazar sol ayağı ile tüm alfabeyi yazmayı öğrendi. Bu mücadelesinde en büyük destekçisi annesiydi. Artık Christy’nin kendine güveni gelmeye başlamıştı., sol ayağı ile bir şeyler yazıp çizmekte idi. Christy daha sonra yeni şeyler öğrenmeye gayret etti. Nihayet öğrendikleri ile yeni kelimeler yazmaya başladı. İlk yazdığı kelime ise ‘’anne’’ oldu.

Sonraki günlerde Christy Brown,  sayısız sosyal ve sanatsal faaliyetler ile ilgilendi. Yazar yaşadıklarını kitaplaştırma kararı verdi ve kendi biyografisini yazdı. Kitap yazma konusunda doktorundan yardım aldı. Yazar kitabını annesine itaf etmiştir.

Hem fiziksel hem de ruhsal olarak sıkıntısı olmayan pek çok insanın toplumsal hayatta mazeretlerin gölgesine sığınarak sorumluluklardan kaçmaya çalıştığı bir dönemde Sol Ayağım isimli kitap bana göre mazeretleri tamamen ortadan kaldırabilecek türden bir kitaptır.
Görseller:dr.com.tr

Sol Ayağım Sol Ayağım Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 10, 2020 Rating: 5

35 yorum:

  1. en etkilendiğim kitaplardan biridir severek okudum ikinci devam kitabını sevemedim pek ama ilki çok güzeldi emeğinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size bu güzel yorumlardan dolayı çok teşekkür ederim. Sevgilerle.:))

      Sil
  2. Kitabın konusu çok güzel, mutlaka herkesin okuması lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda size sonuna kadar katılıyorum, çok teşekkürler.:)

      Sil
  3. şahane bir mücadele örneğiymiş sahiden.Annelerin çocukları üzerinde muazzam bir etkisi olduğu aşikar.Böylesi bir özveriyi anneden başkası veremez gibi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size sonuna kadar katılıyorum, çok teşekkürler.

      Sil
  4. Geçtiğimiz aylarda okudum, oldukça etkileyici bir kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok etkileyici bir kitaptır. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Filmi var mı gerçekten de?

      Sil
    2. evet filmi de nefis :)

      Sil
    3. Çok sağ ol. Teknik anlamdaki katkıların çok iyi oluyor. İyi ki, varsın. Sevgilerle.:)

      Sil
  6. Çok etkilendiğim ve çok sevdiğim bir kitaptir

    YanıtlaSil
  7. Kitap tanıtımı için teşekkürler hocam bu ara yine sıkıntı yok değil mi pcnizde çok sık göremiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın ilginizden dolayı çok teşekkürler Engin Bey, Pc'de sıkıntı yok ama başkaca beklenmeyen bazı şeyler benim bu ara blogumdan uzak kalmama sebebiyet verdi.Sevgilerle:))

      Sil
  8. Okudum okutuyorum, herkesin okuması gerek sol ayağım kitabını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de herkesin okuması gerekir bu kitabı. Çok teşekkürler Duo Diyet.:)

      Sil
  9. Listemde bu kitap da, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kısa tanıtım size fikir verdi ise ne mutlu bana.Çok teşekkürler.

      Sil
  10. Çok küçükken okumuştum,çok ağladığımı hatırlıyorum.. Çok güzeldir. Hatırlattığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size nostalji yaptırabildiysem ne mutlu bana.:)

      Sil
  11. Hayat mücadelesi bu olsa gerek. Sol ayağım adlı kitap gercekten etkiliyici bir konuya sahip okuduğum kadarı ile. Burada annesinin azmini ve ancak evlada gösterilecek özverisini göz ardi etmemek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelerin yeri doldurulamaz.:)

      Sil
    2. Yaşamın zorluklarını anlatması sebebi ile Sol Ayağım romanının eğitim açısından değerlendirilmesinin faydalı olacağını düşündüm.

      Sil
  12. Çok güzel bir tanıtım. Tebrikler.

    YanıtlaSil
  13. Ortaokulda okuyup çok etkilendiğim bir kitaptı hala hatırlarım neler olduğunu. Kesinlikle herkes okumalı.

    YanıtlaSil
  14. Oğlumun okuduğu ama benim halen okuyamadığım kitap.

    YanıtlaSil
  15. Ne dokunaklı ve anlamlı bir romanmış, çok teşekkürler. Almalıyım bu kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kısa tanıtımı beğenmeniz beni çok mutlu etti.:)

      Sil
  16. Geçen yıllarda öğrencilerimle birlikte okumuştuk bu kitabı. Etkileyiciydi. Son paragrafta yazdığınız gibi bazen çok küçük bahanelerin arkasına sığınıp yapmamız gereken ve yapmak istediğimiz şeyleri erteliyoruz. Kitabı okuyunca üzüldüğüm küçük şeyler çok anlamsız gelmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz çok güzel ve yapıcı, çok teşekkürler Şule Uzundere.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.