Baba Evi - EĞİTİM PINARI

Baba Evi




Baba Evi romani, Orhan Kemal, kitap tanitimi
Baba Evi


Bu yazımda sizlere yine bir Orhan Kemal eseri olan Baba Evi romanı hakkında kısa bir tanıtım yapmak istiyorum. Eseri genel hatlarıyla incelediğimizde yazarın diğer eserlerinin çoğunda olduğu gibi fakirlik, çaresizlik, işsizlik ve yoksulluk gibi konuları işlemeye çalıştığını görüyoruz.


Eserimizin başkahramanı hukuk mezunu bir babadır.  Bu kişi Kurtuluş Savaşı'na gönüllü olarak katılmış daha sonra ise devletle sürtüşme yaşayınca ailesi ile birlikte memleketi terk etmek zorunda kalmıştır.

Gittiği memlekette çocukları ile birlikte bir iş kurarak yaşamayı planlayan baba, bir lokanta açarak işletmeye çalışır. Fakat işler istediği gibi gitmez ve aile geçim sıkıntı yaşamaya başlar. Başka memleketlerde yaşam mücadelesi vermeye çalışan baba ağır bir hastalığa yakalanınca çocuklarının kazandığı üç beş kuruşla geçinmek zorunda kalmıştır.

Yaşadığı sıkıntıları çocuklarına yansıtmaya başlayan baba, ailenin huzurunu bozmuştur. Babasından gördüğü baskılar sonucunda depresif hareketler sergileyen büyük çocuk çalıştığı iş yerinde sorunlar yaşayarak işten ayrılmak zorunda kalmıştır.

Ağabeyi işten ayrılınca bütün yük küçük kardeşin sırtına binmiştir. Ailenin yükünü kaldırmakta zorlanan küçük çocuk memlekete dönmeyi kafaya koymuştur. Baba ise başlangıçta küçük oğlunun memlekete dönmesini istemez. Ancak daha sonra çaresiz bu duruma razı olmuştur. Memlekete dönen küçük çocuk Adana'da çok mutludur.

Orhan Kemal, Baba Evi isimli eserinde o dönemin ekonomik ve sosyal zorluklarını vurgulamaya çalışmıştır.  



Baba Evi Baba Evi Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 12, 2020 Rating: 5

12 yorum:

  1. Fatih bey, Türk edebiyatının büyük ustaları arasında anılan yazar Orhan Kemal'in Baba evi romanını harika özetlemişsiniz tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Kemal, Baba Evi isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler ankarapostası.

      Sil
  2. Bu kitabı okudum diye hatırlıyorum ama emin değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bu vesile ile tekrardan göz atma fırsatınız olur Beyda Hanım. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Ben de bu kitabı okumayı düşünüyordum. güzel yorumunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kitap tanıtımı size faydalı olmuşsa ne mutlu bana. Çok teşekkürler kitaplıkkedisi.:)

      Sil
  4. Teşekkür ederiz bu kıymetli eseri tanıttığınız için Fatih Bey 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim Yıldız Hanım.:)

      Sil
  5. orhan kemal bi tane okudum daha pek alışamadım onaaa bu da aklımda olsuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Kemal, sizi pek sarmaz deeptone ama yine de bu kitaba bir şans verebilirsiniz belki.

      Sil
  6. Bayağı sıkıntı çekmişler baba evinde duygusal ve ekonomik sıkıntıların bol olduğu bir eseri benziyor baba evi tanıtım için teşekkürler hocam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve değerlendirmeleri için çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.