İçimdeki Çocuk - EĞİTİM PINARI

İçimdeki Çocuk




icimdeki cocuk deneme yazisi
İçimdeki Çocuk


Eşek kadar oldum ama içimdeki çocuk bir türlü büyümedi; zaman zaman muziplikler yapmak istiyor. Ev araba gibi şeyler alıp satma sürecinde internetteki ilanları dikkatli bir şekilde inceliyorum. Şu an itibariyle herhangi bir alım satım durumun olmadığı halde yine de zaman zaman ilanlara göz atmak alışkanlık haline geldi. Şimdilerde bir şey alıp satmak için değil de ilânlardaki garipliklere göz atmak için giriyorum.

İnsanlar ilan açıklamalarına çok ilginç şeyler yazıyor. Mesela birisi aracına garaj arabası yazmış ama aracın kilometresi neredeyse 200 bini bulmuş. Bu kişiye ‘’kardeşim bu araç bu kadar kilometreyi garajda mı yaptı?’’ yazasım geliyor ancak tepkilerden çekindiğim için yazamıyorum.

Başka bir ilanda araç hurdaya dönmüş, adam açıklamasına yazmış; dosta gider. Evet, dosta gider ancak olsa olsa ‘dost kazığı’ olarak gider.

Geçenlerde bir bayan aracını satmak için ilan vermiş; aracın değerini atıyorum 30 bin lira yerine 30 lira yazmış. İçimdeki çocuk beni gıdıkladı. Hocam size en fazla iki basamaklı sayılara mı öğrettiler, bir öğretmen rakamları böyle mi yazar? Diye yazdım. Aslında biliyorum ki, öğretmen bunu küçük bir dikkatsizlik sonucu yazmış. Bu anlamda en doğru yazım şeklini öğretmenlerin yazacağını biliyorum.

Öğretmen, ‘’Aslında 30 bin lira yazmıştım ama sistem görmemiş bu şekilde çıkmış, aracı alırsanız çok memnun kalırsınız.’’ Yazdı. Ben de cevap olarak; ‘’Hocam araçtan çok memnun kalırsınız diyorsunuz siz niye memnun kalmadınız da aracı satılığa çıkardınız? Yazdım. İçimdeki çocuk bunun gibi çok şeyler fısıldadı ancak öğretmen sabrımı zorlama diye beni fırçalayınca lafı daha fazla uzatamadım.



İçimdeki Çocuk İçimdeki Çocuk Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 21, 2020 Rating: 5

16 yorum:

  1. Çirkinliklerle dolu şu dünyada, temiz kalmamıza yardımcı olacak o içimizdeki çocuğa sahip çıkalım bence :)
    Sabah sabah yüzümde tebessümler oluşturan bir yazı okudum. Yüreğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda size sonuna kadar katılıyorum Deniz Hanım. Gerçekten de içimizdeki çocuğa sahip çıkmamız gerekiyor. Yazım sgülsiziümsettiyse ne mutlu bana. Çok teşekkür ederim yorum ve ziyaret için.

      Sil
  2. eveet aklımıza gelen her espiriki yapsak arkadaşımız kalmaaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahsettiğiniz gibi, eleştiri ve espri yaparken de dikkatli olmak gerekir. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Şu sıralar bizde araba alacağız ve bende sürekli ilan bakıyorum. Dediğin gibi açıklamalar bazen o kadar komik ki artık alakasız ilanlara bile bakıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bana destek olmanız çok güzel Bolahenkli. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. 'dost kazığı' esprisi iyiymiş :D

    YanıtlaSil
  5. içinizdeki çocuğun hep canlı aktif kalması ne güzel :) daim olsun..

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş ya 😄👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti.

      Sil
  7. Son örneğe kadar iyiydi, güldüm. Fakat öğretmenin o hatayı yapmayacağı belli. O biraz fazla kaçmış bence:)

    YanıtlaSil
  8. son yazımı kaçırmaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son yazınız beni çok mutlu etti. Arkadaşlarımızın bir tanesinin daha kitap çıkarması gerçekten çok güzel bir şey, bu konuda beni bilgilendirdiğiniz için size de kucak dolusu sevgilerimi sunuyorum.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.