Sefile - EĞİTİM PINARI

Sefile




Sefile romani, halit ziya ussakligil
Sefile

Bu yazımda yine klasik eserlerimizden birisi hakkında bilgilendirme yapmak istiyorum. Eserimizin ismi ‘’Sefile’’ kitabın yazarı ise Halit Ziya Uşaklıgil.
Halit Ziya Uşaklıgil, Sefile isimli romanında sefil bir yaşamı mı sembolize etmeye mi çalışmaktadır bilinmez ama eserin tamamını göz attığımızda böyle bir fikrin de yabana atılmayacak bir fikir olduğu düşünülebilir.

Eserimizin başkahramanı İhsan, birden fazla kadınla gönül ilişkisi yaşamakta olan bir gençtir. Yakın çevresinde bir kız ile evlenmek ister. Evlenmek istediği kadın İkbal isminde annesi ile birlikte fuhuş yapmakta olan bir genç kızdır.

İhsan'ın annesi oğlunun İkbal ile evlenmesini istemez. Çünkü İkbal ve annesinin neler yaptığını bilmektedir. İkbal ile evlenme ümidini yitiren İhsan, Mazlume isminde başka bir kıza ilgi duymaktadır.

Mazlume, güzel bir kızdır ancak babası ve annesinin ölümünden sonra yalnız kalmış ve geçimini dilencilik yaparak sürdürmeye çalışmıştır. Mihriban, Mazlume’nin durumundan yararlanmak ister; Mazlume’ye yardım ediyormuş gibi gözükerek onu evlerine birlikte yaşamak üzere çağırır. Ancak Mihriban'ın amacı onu fuhuş yapmaya alıştırmaktır.

İkbal, İhsan'ın başka bir kadına yakınlaşmasına tahammül edemediği için rahatsızlanır ve kısa bir zaman sonra da vefat eder. İhsan yaşadığı zorlukların üstesinden gelebilmek için içkiye başlamıştır.

Mazlume, İhsan'dan hamile olduğunu söyler. Ancak ihsan çocuğun kendisinden olduğuna inanmak istemez. Mazlume, İhsan'ın kendisini yüzüstü bıraktığını görünce ihsan'ı öldürür.

Görüldüğü gibi eserimizde birden fazla dram vardır. Halit Ziya Uşaklıgil, Sefile isimli romanda o dönem toplumundaki yozlaşmayı ve Avrupa-i yaşam özentisinin toplumda meydana getirdiği travmaları anlatmaya çalışmıştır.

Sefile Sefile Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 08, 2020 Rating: 5

18 yorum:

  1. Bu kitabı ortaokulda öğretmenim önermişti ama okumamıştım,bilgiler için teşekkürler eline sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halit Ziya Uşaklıgil'in Sefile isimli romanı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler Tuba.:)

      Sil
  2. Halit ziya Uşaklıgil'in bu kitabını hiç duymamıştım, inanamadım kendime. Nasıl gözden kaçırmışım? Yazı için teşekkürler, bilgilenmiş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olmak çok güzel bir duygudur Kalemucu.:)

      Sil
  3. Uzun zamandır okumadığım bir yazar. Paylaşımınız için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim gizlipencere.:)

      Sil
  4. parasal değil de ruhsal ve ahlaki sefilliği anlatmış yazar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halit Ziya Uşaklıgil'in Sefile isimli romanı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkür ederim audrey.:)

      Sil
  5. aa bunu duymamışım, konusunu çok sevdim okuruum :)

    YanıtlaSil
  6. Halit Ziya'nın Sefile kitabını daha önce duymamıştım. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur Arif Bey.:)

      Sil
  7. Valla bu kitabı okumayan varmıdır? bilemedim çünkü ben bile okudum o derece evet biraz dramı fazla bir kitap sefile adlı eser tanıtımı için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  8. Batı hayranı Servetifünun döneminde kitaplarda bolca yasak aşk ve ahlaksızlıklar anlatılmıştır. Batınin ilmini almaktan yoksun kalıp sadece ahlaksizliklarini almışlardir kitaplara. Haliyle koca bir nesil bu tarz kitapları okuyup kafasında bunları dusleyerek büyüyünce İslam etkisi kayboldu. Ne batinin ilmini alabildik ne de doğunun İslam kültürünü koruyabildik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de bahsettiğiniz dönem sanatçıları için böyle bir eleştiri yapılmaktadır. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.:)

      Sil
  9. Bu kitabı hiç duymamışım, Uşaklıgil'i seviyorum ama bu kadar dram bana fazla gelebilir gibi geldi yine de aklımda bulunsun. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de yorum ve ziyaret için çok çok teşekkürler ederim Gül Akça Hanım.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.