Çalışsam da Anlamam ki




Çalissam da Anlamam ki egitim ogretim
Çalışsam da Anlamam ki


‘’Çalışsam da anlamam ki,’’ sözü eğitim öğretimden ümidini kesmiş, dükkanı kapatmış, kepenkleri indirmiş bir öğrenci sözüdür. İşin ilginç yanı böyle öğrencilerin sayısı azımsanmayacak kadar da fazladır.

Bu öğrencilerin dükkanı kapatmalarının çeşitli sebepleri olabilir ancak en önemli sebeplerinden birisi bazı matematik öğretmenlerinin tutumlarıdır.
Müfredatı yetiştirmek uğruna öğrencilerinin konuları anlayıp anlamadığına bakmaksızın ders işleyen matematik öğretmenleri bazı öğrencilerin dersten kopmalarına sebebiyet verir. Dersten kopan öğrenciler ise kendi zekaları hakkında olumsuz bir kanaat geliştirir. İşte çalışsam da anlamam ki, diyen öğrenciler böyle öğrencilerdir.

Çalışsam da anlamam ki, diye düşünen öğrencilerin böyle düşünmelerine sebep olan bir diğer öğretmen grubu ise kuralcı sınıf öğretmenleridir.
İlkokula daha yeni başlayan öğrencilerden dört dörtlük çalışma bekleyen ve öğrencilerin küçük hatalarını görmezden gelmeyen sınıf öğretmenleri öğrencilere anlama konusunda sıkıntılarının olduğunu düşündürebilirler.

Oysa sınıf öğretmenleri öğrencilerinin küçük hatalarını görmezden gelerek ve onlara sürekli olarak olumlu pekiştireçler vererek kendileri hakkında olumlu kanaat geliştirmelerine katkı sağlamaları gerekmektedir.

Çalışsam da anlamam ki, diye düşünen öğrencilerin böyle bir düşünce geliştirmelerine neden olan bir başka faktör ise bilinçsiz velilerdir. Çocuklarına devamlı olarak benim çocuğum anlamaz, benim çocuğum ders çalışmaz diye olumsuz telkinde bulunan anne/babalar çocuklarının bu şekilde bir kanaat geliştirmelerine sebep olmaktadırlar.

Çalışsam da anlamam ki, diye düşünen öğrencilere faydalı olabilmek için en önce onların bu konudaki kanaatlerini değiştirmek gerekir. Bunun yolu ise onlara küçük başarılar yaşatmaktır. Öğrencilerine küçük başarılar yaşatarak onların bakış açılarını ve kaderini değiştiren mucize öğretmenler her türlü övgüyü hak etmektedirler.

Görseller:kisiselbasari.com
Çalışsam da Anlamam ki Çalışsam da Anlamam ki Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 08, 2019 Rating: 5

25 yorum:

  1. Kesinlikle harika bir tespit. Bu konuda ben de lisedeki Matematik öğretmenimden yola çıkarak bir yazı yazmıştım. Yorum linkine bırakıyorum linki. En sevdiğim dersmiş meğersem Matematik. Ancak zamanında hiçbir şey anlamamıştım.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle katılıyorum! İlkokulda bana kendimi böyle hissettiren öğretmene sahiptim ve bu duygu lise 1 e kadar sürdü. Ancak orda kırabildim zincirleri. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana hak vermeniz çok güzel. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Küçük başarılar yaşatmak gerçekten çok etkiyici bir yöntem.Değerli bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  4. Seviye gruplari olusturma bakis aciniz nedir merak ediyoruz..
    Evet yetiştirilmesi gereken bir program var ve her öğrenci farklı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakarsanız seviye gruplarını otoriteler ve yetkililer onaylamıyor. Ancak benim şahsi fikrim; seviye gruplarının faydalı olacağıdır. Çünkü hızlı koşanlar hızlı koşanlarla, yavaş koşanlar da yavaş koşanlarla aynı kulvarda koşarsa daha verimli olur diye düşünüyorum. Bireyleri yeteneklerinin üzerinde zorlamamak gerekir. Ayrıca yazılarıma yapmış olduğunuz pedagojik katkılardan dolayı size minnettarım Sibel Hanım. İyi ki, varsınız.:)))

      Sil
    2. Cevabınızı merak ediyordum.
      Teşekkürler editör

      Sil
    3. Rica ederim Sibel Hanım, doğrusunu isterseniz ben de sizin bu konudaki görüşlerinizi çok merak ediyorum.

      Sil
  5. Rehberlik adına örnek bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  6. Yapamaz, edemez deyipte onların modunu düşürmek yerine çocukları yeri geldimi onure edip onlara çalışma motivasyonu aşılamamız gerekir. Güzel bir yazı olmuş. Teşekkürler. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motivasyon çok önemli gerçekten de. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Tam zamanında yayınlamış olduğunuz yazınız için teşekkür ederim. Okul değişikliği nedeniyle yeni sınıfında matematik derslerinden korkar oldu kızım. Çok soru soran derse katılımı yüksek bir çocuk olmasına karşın, bu sınıfında soru sormuyormuş. Neden diye merak ettiğimde;'kimse soru sormuyor, herkes herşeyi biliyor, ben sorarsam bana gülerler bilmiyorum diye' gibi bir açıklama yaptı. Sonrasında öğretmeninin disiplinli tatlı sert diye tabir edilen karakterde olduğunu öğrendim rehberlik öğretmeninden. Anladım hemen kızımın neden bazı soruları çözemediğini.
    Bakalım neler olacak, çözüm için gerekli yerlerle görüştüm.
    İsteyip çalışınca yapamayacağın şey yok diye yetiştiriyoruz evladımızı. Her daim destek olup arkasındayız.
    Çok faydalı yazılarınızdan biri daha olmuş bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarımızın arkasında olmalıyız tabii ki. Sizin kızınızın bu çekingenliğini aşması için en doğru yöntem: Öğretmenlerle görüşmek ve soru sorma konusunda öğretmenlerin cesaretlendirmesi olacaktır. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Ben çok çalışan bir öğrenciydim sözel notlarım çok iyiydi ama gel gör ki matematik çalışmak istesem de uyuya kalırdım kitabın üzerine çok iyi hatırlıyorum ve ben ticaret lisesi mezunuyum üstüne üstlük muhasebeci oldum yani nasip =))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, nasipten öte bir şey olmaz ama sebeplere de riayet etmek gerekir diye düşünüyorum. Teşekkürler.

      Sil
  9. Öğretmenlerin çok daha bilinçli olması gerek :/

    YanıtlaSil
  10. Bu umutsuzluğa kapılan öğrencilerden biri de bendim matematik konusunda.. Zamanla bu durum bende aşırı matematik sevgisine dönüştü. Tabi ki zamanında öğrenilmeliydi her şey. Öğretmen-öğrenci-aile trafiğinde iletişim çok önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum.Öğretmen, öğrenci ve veli işbirliği eğitim öğretimde çok önemlidir. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. matematik öğretmeninden soğuyup matematiğe küsmüştüm. kafamda yok saydığım bi dönem bile oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef, sizin yaşadıklarınızı yaşayan öğrencilerin sayısı öyle fazla ki, onlar adına çok üzülüyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. bizim tipik türk öğrencisi işte. beynini yormaz bizim insanımız, kolaycıyız :)

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.