Hayat Aynı Cevapları Farklı Farklı Yazmakmış - EĞİTİM PINARI

Hayat Aynı Cevapları Farklı Farklı Yazmakmış



kisa hikaye, kisa hikayeler, sınav, puan
Hayat Aynı Cevapları Farklı Farklı Yazmakmış


Üniversite yıllarında Sağlık Bilgisi dersinden sınavımız var. Sınavda çok iyi bir not alabilmek için sınıf arkadaşım ve aynı zamanda oda arkadaşım olan kişi ile anlaştık; sabaha kadar çalışacağız ve çok iyi notlar alacağız.

Kararlaştırdığımız gibi sabaha kadar ders çalıştık. Tam ezan okunmak Üzereydi ki, azıcık dinlenmek amacı ile başımızı yastığa koyduk. Hem ben, hem de arkadaşım uyuyakalmışız. Uyandığımızda çok geç olmuştu. Sınav saatini geçirmiştik.

Arkadaşımla hocamıza dakikalarca yalvardık: ‘’Ne olur hocam biz dönem tatilinde taaa… memleketten gelemeyiz. Zaten ailelerimizin ekonomik durumu çok iyi sayılmaz. Bir de onlara fazladan bir masraf çıkarmayalım.’’

Hoca, hiçbir şekilde razı olmadı;’’ Mazeretlerinizi belgelendirin ve mazeret sınavına gelin.’’ Dedi. Arkadaşım ve ben çaresiz dönem ortasında tekrar sınava girmek için üniversite okuduğumuz şehre geldik ve hocamızı bulduk.

Hocamız bizi kendi odasında sınav yaptı. Sorular klasikti. Diğer soruları hatırlamamakla birlikte ‘’Sağlık Bilgisinin Amaçları’’ gibi bir soru vardı. Bu soruyu hiç unutmam; on bir maddeden oluşmaktaydı.

Hocanın üst sınıflara daima bu soruyu sorduğunu bildiğimden o soruyu öyle iyi ezberlemiştim ki, adım gibi. Sınavdan önce satır satır yazabileceğimi düşünüyordum.

Tahmin ettiğimi gibi oldu. Hoca birkaç tane klasik soru hazırlamış bunlardan birisi de benim beklediğim soru idi. Soruyu görünce çok sevinmiştim ancak ilginç bir şey oldu ve beklediğim sorunun cevaplarını sınavda hatırlayamadım.

Cevapları on bir madde olan sorunun sadece dört tane cevabını hatırlayabildim. Ancak sorunun tüm cevaplarını yazmam gerekiyordu. Çünkü hocamız öyle kuralcı bir insandı ki; cevaplardan bir tanesi eksik olsa o sorunun üstünü çizerdi; hiçbir şekilde puan vermezdi.

Diğer soruları şöyle böyle yapmıştım fakat dersten geçebilmek için bahsettiğim soruyu da eksiksiz yapmam gerekiyordu. Çünkü bahsettiğim sorunun puan değeri diğer sorulardan çok yüksekti. Ne kadar düşündüysem sorunun diğer cevaplarını hatırlayamadım.

Aklıma başka bir hocamın devamlı olarak söylediği bir söz geldi. Hocamız: ''Çocuklara ders anlatırken Temcit Pilavı gibi aynı şeyleri anlatmayın;  anlatacağınız şeyleri daima değiştirerek anlatın.'' Derdi. Hocamın sözü beynimde bir şimşek çakmasına neden oldu.

Aklıma gelen dört maddeyi yazdım, aynı dört maddeyi kelimelerin yerini değiştirerek farklı cümlelermiş gibi bir daha yazdım, geriye kalan üç madde için o dört maddeyi daha da değiştirerek yazdım. Oldu mu sana on bir madde? Al sana ''Yaratıcı Düşünce'' al sana ''İnovasyon.''

Sınavı bitirdik ve sıra kağıtların okunmasına gelmişti. Hoca tam benim kağıdı okurken kalbim yerinden çıkacakmış gibi oluyor; acaba hoca benim yaptığım cinliği fark edecek mi? Diye. Tam o esnada hocamızın odasına birisi geldi ve hoca ile konuşmaya başladı. Hoca bir taraftan konuşuyor, bir taraftan da benim kağıdı okuyor.

Biraz sonra notlarımızı açıkladı. Arkadaşım ve ben dersten geçmiştik. Normal şartlarda benim dersten geçmem mümkün değildi. İşte o an anladım:’’ Hayat aynı cevapları farklı farklı yazmakmış.’’
 Görseller:ntv.com.tr


Hayat Aynı Cevapları Farklı Farklı Yazmakmış Hayat Aynı Cevapları Farklı Farklı Yazmakmış Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 22, 2019 Rating: 5

33 yorum:

  1. Bir zayıf yüzünden başıma gelmedik kalmadı üniversitede...burslarim kesildi...Evet sınava geç kaldım ve sınava giremedim...bizde mazeret de yoktu...
    Benzer durumları yaşamışız editör.
    Geriye bakınca bir tebessüm kaliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size tebessüm ettirebildiysem ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Şansınız yaver gitmiş ama:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet doğrusu biraz şansım yaver gitti. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Öncellikle bende aynı şeyi yaşamıştım ama bizim hoca kabul etti yaza gelmedik tekrardan bahsettiğiniz yönetimi çoğu zaman cvpları hatırlamadığım sorularda benzer veya farklı kelimlerle yazmayı çok denemişimdir her zaman olmasa da bazen işe yarıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bazen işe yarıyor ama ondan önce, farklı ve yaratıcı düşünme konusuna dikkat çekmeye çalışmıştım Engin Bey. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Ne yalan söyleyeyim, benim aklıma geldi. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Belli ki hoca da cevapların hepsini ezeberlememiş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu cevapta çok yaratıcı bir cevaptı. Çok güldüm doğrusu, çok teşekkürler.

      Sil
  6. Çok iyiymiş,gülümseyerek okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmeniz çok hoşuma gitti. Çok teşekkürler Küçük Hanım.:))

      Sil
  7. Yaratıcı düşünce kalıpların dışına taşmaktır ki, siz de bunu gayet akılcı bir şekilde uygulayıp (azıcık da şansınızın etkisiyle) başarıyı yakalamışsınız. Yaratıcı insanlar, problemleri çözmek ve zorlukların üstesinden gelmek için mutlaka yeni yollar bulur :)
    Yüreğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz gibi biraz da şansım yaver gitti. Çok teşekkürler, sevgilerle:))

      Sil
  8. Aynen ben de bu yöntemi çok kullanıyorum. Gerçekten de çok doğru!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenci arkadaşlara kopya vermiş gibi olmayalım da.:))

      Sil
  9. Öncelikle nacizane bir önerim olacak. Aman sakın ukalalık olarak almayın. Benimkisi sadece yıllardır blog yazan birinin gözlemleri sonucu bir öneri :) Şu "EĞİTİM PINARI" kullanıcı adınız tamamı büyük harf olduğu için biraz "fazla" geliyor, gözü yoruyor, zihni zorluyor. Eminim siz de biliyorsunuzdur: yazılı dilde tamamı büyük harfle yazılmış kelimeler bağırarak söylenen şeyleri ifade etmek için kullanılıyor. Bu durum sebebiyle "EĞİTİM PINARI" şeklindeki kullanıcı adınız, ne zaman görsem bağırıyormuşsunuz hissi uyandırıyor bende. Bilmiyorum belki bu durum sadece bana özeldir ama yine de sizinle paylaşmak istedim. Bir de neden bu adı seçtiniz hikayesini tam bilmiyorum ama anlamsal olarak da biraz iddialı geldi bana. Yani öyledir değildir demiyorum, sadece bende uyandırdığı ilk izlenim böyle. Umarım yanlış anlaşılmaz bu yorumum. Bu arada yazınız ile ilgili yorumumu da unutmadan yazayım. Bir çoğumuzun öğrencilikte tecrübe ettiği trajikomik bir tecrübeyi güzel anlatmışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum için çok teşekkür ederim, KuyruksuzKedi. Ukalalık ne demek? her görüş kendi bağlamında harika fikirler barındırır. Aslına bakarsanız blog aleminde genelde küçük harf kullanıldığı için biraz göze batsın, dikkat çeksin diye böyle bir uygulama yaptım. Büyük harflerin bağırdığını ilk defa sizden duydum ve benim için çok önemli bir kazanım oldu. Bundan dolayı da size çok çok teşekkür ederim. Büyük harfler bağırmış olsa bile bir şekilde dikkat çekiyor; mesela olumsuz bile olsa sizin dikkatinizi çekmiş anladığım kadarı ile. Blog ismimin anlamsal olarak neden iddialı olduğunu anlayamadım. Böyle bir isim seçme sebebim; eğitimci olduğum için eğitim, soy ismim sebebi ile de pınar olarak belirledim. Çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Anlamsal olarak iddialı dememin sebebi, "pınar" kelimesinin "yerden kaynayarak çıkan su, kaynak" anlamlarına gelmesi idi ki bu tercihiniz soyadınız sebebi ile olmasaydı kendinizi "EĞİTİM KAYNAĞI" olarak lanse ettiğiniz anlamına çekilebilirdi. Ama soyadınız olduğunu öğrenince söylenecek bir şey yok tabi ki :) Ben de öğretmenim, demek ki meslektaşız. Gelelim dikkat çekme konusuna; Ağaç Ev Sohbetleri sebebiyle bir çok blogger tanıdım. İçlerinden yorumlarını beğendiklerimin bloglarını ziyaret ettim. Benim blogumu ziyaret edip yorum bırakanlara da mutlaka iade-i ziyaret yapmaya çalışıyorum :) Yorumuma alınmayıp yayınladığınız için ayrıca teşekkürler.

      Sil
    3. Alınmak ne demek hocam. Bir eğitimci entellektüel düşünebilmeli, eleştirilerden de ders çıkarabilmeli. Şahsen ben sizin yorumlarınızdan çok şey öğrendim. Bundan dolayı da çok çok teşekkür ederim size.:))

      Sil
  10. Inovasyon degil de şans desek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, şans da diyebiliriz ancak ''Şans hazırlıklı olanlara güler.'' diye de bir söz vardır.:))

      Sil
  11. Belki öğretmenin dalgınlığına geldi, bir başkasıyla sohbet ettiği için. 11 maddeyi görünce, o da algıda seçicilik yaptı sanırım, içeriğe bakmadan :))

    YanıtlaSil
  12. süper bir hikaye gerçekten, yaratıcı düşünce bu olmalı kesinlikle, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok nitelikli bir fikir sayılmaz ama küçük çaplı bir düşünce olarak kabul edilebilir.:))

      Sil
  13. çok güzeldi 😊 ve çok iyi bir yaratıcılık olmuş gerçekten emeğinize sağlık sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim. Sevgilerle.:))

      Sil
  14. ha haaa kendine uygun yöne çevirmişsin, zekiceee :)

    YanıtlaSil
  15. Hoca hak etmiş. Elinize sağlık☺️

    YanıtlaSil
  16. Vayy çok güzel bir hikayeydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikayeyi beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.