Hasan Mellah, Hüseyin Fellah - EĞİTİM PINARI

Hasan Mellah, Hüseyin Fellah



Hasan Mellah romani, Ahmet Mithat Efendi
Hasan Mellah
Not: Yolu bir şekilde bloğuma düşmüş olan sevgili okuyucularım; lütfen bloğumdaki diğer yazılarımı da okuyarak değerli yorumlarınızla bana katkı sağlayınız.

Ahmet Mithat Efendi
’nin Hasan Mellah isimli romanı aşk ve macera romanıdır. Hasan Mellah, denizci bir gençtir. Ülkeden ülkeye gezmektedir. Bir defasında İspanya’da korsanlara esir düşmüştür. Korsanlar Hasan’ı bir evden hırsızlık yapması için zorlarlar ve Hasan çaresiz bu işi yapar.

Hasan Mellah, hırsızlık yapmak için girdiği evde çok güzel bir kız görür. Bu kız Hasan Mellah’a aşık olur. Kız, Hasan Mellah'ı saklar ve korsanların elinden kurtarır.

Hasan korsanlardan kurtulmuştur. Ancak o da kendisini kurtaran kıza aşık olmuştur. Daha sonraki günlerde her yerde bu kızı arayan Hasan Mellah, en sonunda sevdiği kızı bulur ve onunla evlenir.

Ahmet Mithat Efendi’nin Hasan Mellah  isimli eserinde aşk ve maceranın dışında toplumsal bir mesaj verme kaygısı yoktur.

Hüseyin Fellah

Hüseyin Fellah, Ahmet Mithat
Efendi’nin aşk romanlarından bir başkasıdır. Gelir düzeyi çok iyi olan bir ağanın işleri bozulunca karısı ve kızı zor durumda kalır. Ağanın kızı annesine ekonomik açıdan  yardımcı olmak için esir olarak satılmayı kabul eder.

Anne, Kuzey Afrika’ya gitmek için gemiye biner, ancak Girit’te korsanlar tarafında esir alınır. Kızı ise Cezayir’de Hüseyin Fellah isminde bir esnafın evinde yaşamaya başlar. Hüseyin Fellah kızı çok sever. Ona her anlamda yardımcı olur. Sonrasında anne ve kız buluşurlar ve aralarındaki hasret sona erer.

Ahmet Mithat Efendi, Hüseyin Fellah isimli romanında  da Hasan Mellah gibi aşk ve macera teması hakim temadır.


 Görseller:hepsiburada.com


Hasan Mellah, Hüseyin Fellah Hasan Mellah, Hüseyin Fellah Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 20, 2019 Rating: 5

27 yorum:

  1. okumamıştım ama maceralı bir aşka benziyor ikisi de :)

    YanıtlaSil
  2. Özetlerini liseden hatırlıyorum, kitapları da okumalıyım :))

    YanıtlaSil
  3. ahmet mithat çok okumadım bu sevimliymiş okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, tanıtım size bir fikir verdi ise ne mutlu bana.

      Sil
  4. Her zaman da kitapların bir mesaj vermesi gerekmiyor değil mi? Ahmet Mıthat da okumadığım yazarlardan ama severim bu konuları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum Mehtap Hanım. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. O halde bu bilgilendirme size bir fikir vermiş olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. İki kitap da eğlenceli gözüküyor. Emeğinize sağlık Fatih bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler istiridye Avcısı.

      Sil
  8. Klasik kitaplar her zaman ayrı bir köşede benim için 😊 kaleminize sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel değerlendirmeler için çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. güzel tanıtım için teşekkürler, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Ahmet Mithat Efendi önemli bir yazar, ancak tarzı beni pek cezbetmiyor sanırım. Yine de hoş bir tanıtım olmuş. Yüreğinize sağlık. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size katılıyorum Deniz Hanım. Çok teşekkürler sağlıcakla.:))

      Sil
  11. Pek aşk meşk kitaplarından haz etmiyorum ama tanıtım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de bu değerli yorum için size çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Belki bu kısa tanıtım okumanız konusunda size fikir vermiş olabilir. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Soyadlar ilginçmiş, Fellah Mellah :))

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.