Her Öğretmen Blog Yazmalıdır - EĞİTİM PINARI

Her Öğretmen Blog Yazmalıdır




blog, blog yazmak, blog yazmanin faydalari
Her Öğretmen Blog Yazmalıdır

Daha önce de başka bir sitede ‘’neden blog yazmalıyız? ve blog yazmanın faydaları’’ başlığı ile blog yazmanın faydalarını anlatmaya gayret etmiştim. Ben, blog yazmanın herkese faydalı olduğuna ancak öğretmenlerin blog yazmasının çok daha faydalı olduğuna inanıyorum ve bundan dolayı da her öğretmen blog yazmalıdır. Görüşünü savunuyorum.

Yaklaşık 3 ay gibi kısa bir zamandır mesleki tecrübelerimi http://fatihpinarca.blogspot.com adresinde aktarmaya çalışmaktayım. Ancak şunu söylemeliyim ki, blog yazma işine girmek için çok gecikmişim. Blog yazdığıma mı sevineyim yoksa bu konudaki gecikmişliğime mi üzüleyim? Karar veremedim. Bu yazımda blog yazmanın faydalarını kendi tecrübelerime dayanarak aktarmaya çalışacağım. En sonunda da blog yazmanın öğretmenler için neden çok önemli olduğunu anlatmaya gayret edeceğim.

Blog yazmanın faydaları

-         On parmak klavyeyi öğrendim. Blog yazmaya başlamadan önce iki parmağımla klavye kullanmaktaydım. İki parmakla klavye kullanmak ciddi anlamda zaman kaybına sebep olmaktaydı, blog yazmaya başladıktan sonra iki parmakla yazı yazmanın blog yazarlığı için yeterli olmayacağını düşünerek, on parmak klavye kullanmayı öğrenmeye karar verdim. İnternetten indirdiğim on parmak klavye kullanma programı ile yaklaşık iki aylık bir çalışma ile on parmak klavye kullanmayı öğrendim.

-         Beyin hücrelerim daha aktif çalışmaya başladı. Daha önceki yıllarda da az veya çok araştırmayı seven bir yapım vardı ancak blog yazmaya başladıktan sonra olayları daha dikkatli gözlemlemeye başladım. Karşılaştığım her şeyi yazı konusu olarak düşünmeye başladım. Böylelikle beyin hücrelerim daha aktif bir şekilde çalışmaya başladı.

-         Yaşantıma çok büyük dinamizm geldi. Blog yazmaya başlamadan önce boş zamanlarımı değerlendirmek için ciddi bir uğraşım olmadığı için hayatımda bir parça tekdüzelik hüküm sürmekteydi. Oysa blog yazmaya başladıktan sonra devamlı olarak bir şeylerle uğraştığım için hayatıma bir dinamizm ve heyecan geldi.

-         Blog yazarak çok iyi paralar kazandım. Bu maddenin gerçek olmasını herkes gibi ben de çok isterdim. Ancak şu ana kadar böyle bir şey olmadı. Blog yazarak para kazanma işinin öyle kolay bir şey olmadığını en başında söylemek isterim. Blog yazarak para kazanmak adeta bir çiftçinin çalışması gibi meyve ağaçlarını diktikten sonra yaklaşık üç beş sene ürün beklemeden o tarlanın bakımını yapmaya benzer. Başlangıçta çok çalışıp bir şey beklememek gerekir. Ancak ısrarla tarlasına bakan insanlar günün birinde şüphesiz meyveleri toplayacaklardır.

-         Öğretmenlerin blog yazması neden önemli. Yakın zamanda Milli Eğitim Bakanımız Ziya Selçuk Bey, ‘’Bir milyon öğretmen; bir milyon fikir.’’ İsmi ile bir kampanya başlattılar. Ben de bu konudaki fikirlerimi bir milyon öğretmen;bir milyon fikir başlığı ile yazdığım yazıda aktarmaya çalışmıştım. ‘’Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.’’ Diye bir atasözü vardır. Gerçekten de öğretmenlerimiz üniversitede standart bir eğitim alarak sayısız yöntem ve teknikler okumuş olsalar da sınıfa girdiklerinde kendilerine ait yöntem ve teknikler geliştirirler. Hatta öğretmenlerimiz kendilerine ait öyle orijinal fikirler bulurlar ki, bu fikirleri başka yerde bulmak mümkün olmayabilir.

-         Maalesef öğretmenlerimizin bulduğu kendilerine özgü yöntem ve teknikler kendilerine kalmaktadır. Bu yöntem ve teknikleri diğer insanlarla paylaşma olanağı olmadığı için başka öğretmenlerin bu yöntemlerden faydalanmaları pek mümkün olmaz. Gerçi sosyal medyanın yaygınlaşması bilgi paylaşımını mümkün kılmaya başlamıştır ancak yine de tecrübelerin bir blogda toplanması bilgilerin daha derli toplu olmasını sağlayacaktır.

-         Yaklaşık 25 sene görev yapan bir öğretmen 5000 iş gününe yakın görev yapmaktadır. Günlük ders etkinliklerini bloguna yazan bir öğretmen 5000 sayfalık bir arşive sahip olacaktır. 5000 sayfalık bir arşiv hem blog yazan öğretmenlerimiz için bulunmaz bir servet hem de başka insanlara tecrübelerini aktarmak adına diğer öğretmenlere iyi bir kaynak olacaktır. Böyle bir çalışma görüldüğü gibi her açıdan faydalıdır. Öğretmenlere performansa dayalı bir çalışma sistemi düşünüldüğü şu günlerde blog yazan öğretmenlere ekstradan not verilerek teşvik edilmelidir.

Yukarıda sıralamaya gayret gösterdiğim nedenlerden dolayı her öğretmen blog yazmalıdır fikrini savunuyorum. Aslında sadece öğretmenler değil bana göre herkesin blog yazmasında çok fayda vardır diye düşünüyorum.

Görseller: https://unsplash.com/
Her Öğretmen Blog Yazmalıdır Her Öğretmen Blog Yazmalıdır Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 31, 2019 Rating: 5

16 yorum:

  1. Çok güzel bir şekilde ifade etmissiniz. Başarılar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve değerlendirme için çok teşekkürler.

      Sil
  2. Öğretmenlerin blog yazması fikri güzel, fakat blog yazmak az da olsa teknik bilgi istiyor bu nedenle zaten o kadar işlerinin arasında uğraşmak isterler mi soru işareti. Fakat Meb veya benzer bir kurum öğretmenlerin paylaşım yapabileciği medium benzeri bir paltform oluştursa çok güzel olabilir.

    Bu arada yazıyı tam okumadan sadece başlıklara bir baktım ve çok apra kazandımı grünce bir şaşırdım acaba sorun bende mi ben niye kazanamıyorum diye düşündüm ki yazıyı okuyunca anladım sorun bende değil reklam firmalarında, rekalm verenlerde :(

    YanıtlaSil
  3. Her öğretmen blog yazma tecrübesini deneyimlemelidir kesinlikle. Böylece okulda performansını yeterince açığa çıkaramayan ve müfredata bağlı kalmak zorunda olan öğretmenler, blog yazma aracılığıyla daha farklı, belki de baskılamak zorunda kaldıkları potansiyellerini sergileyebilirler. Konuyu titizlikle ele almışsınız ve her kelimesine gönülden katılıyorum. Bu arada blog yazarak büyük paralar kazanmak (özellikle Türkçe içerikle) neredeyse imkansız. Tabii tanıtımını yapmak için iyi bir sermayesi olan kurumsallaşmış siteler için geçerli değil bu.
    Adsense reklamlarıyla kazanmak pek mümkün olmasa da satış ortaklığı gibi yöntemlerle daha iyi gelirler elde edilebilir.

    Harika bir yazıydı, yüreğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman olduğu gibi yine değerli fikirlerle yazıma katkıda bulunuyorsunuz. Bundan dolayı çok teşekkür ederim Deniz Hanım.

      Sil
  4. hımmm öğretmenler için faydalı yani iyimiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı, öğretmeler adına ortak hafıza olabilir. Böylelikle eğitim öğretimimize katkısı olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Kesinlikle değinilmesi gereken bir konuydu
    öğretmenler ve yüksek bilgiye sahip insanlar açmalıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Recep Bey, ben de sizin gibi düşünmekteyim.

      Sil
  6. Bence de belli meslek grupları blog yazmalı. Hatta herkes yazmalı. Herkesten öğreneceğimiz bir şey mutlaka vardır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''Herkesten öğrenilecek bir şeyler vardır.'' Sözünü çok değerli buluyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. https://mustafauzbek.blogspot.com/?m=1

    Sizi, buraya da bekliyorum. Daha geniş bir zamanda tekrar buralarda olacağım, unutturmayın kendinizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret için çok teşekkürler Mustafa Bey, en kısa zamanda sizi ziyarete geleceğim.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.