Yurdunu Kaybeden Adam - EĞİTİM PINARI

Yurdunu Kaybeden Adam



Yurdunu Kaybeden Adam, Cengiz Dagci
Yurdunu Kaybeden Adam


Korkunç Yıllar
romanının devamı niteliğinde olan Yurdunu Kaybeden Adam romanında yazar Cengiz Dağcı vatanın önemini ve vatansızlığın zorluklarını işlemeye çalışmıştır. Bana göre eseri fazla ayrıntıya girmeden özetlemek daha mantıklı bir davranış gibi gelmektedir. Çünkü tarihi romanları çok detaylı bir şekilde özetlemek olayın gizemine zarar vermekte ve okuyucudaki, doğal heyecanı yok etmektedir. Kısa özetimiz şu şekildedir:

İkinci Dünya Savaşı’nda Almanlar Ruslarla savaşıyorlar ve ele geçirdikleri Kırım Türklerinden Ruslara karşı bir ordu kurmak istiyorlar. Sadık ise bu ordunun üst rütbeli subaylarından olan Kırımlı bir gençtir. Cepheye gitmeden önce memleketi ve memleketteki yakınlarını görmek ister. Sadık’ın öldüğünü düşünen yakınları Sadık’ı karşılarında görünce çok mutlu olurlar.

Sadık’ın kardeşi Bekir Ruslar adına Sadık ise Almanlar adına savaşmaktadırlar. Kader ilerleyen zamanlarda bu iki kardeşi karşı karşıya getirecektir.

Sadık’ın bulunduğu bölgede savaş iyice şiddetlenmiş, bölük Rusların saldırısına uğramış, Sadık ağır yaralanmıştır. Sadık’ın yardımına hiç kimse gelmez ancak Polonya’da bir kampta tanıştığı ve aşık olduğu Marya adındaki genç kadın Sadık’ın yaralarını sarar ve onu birlikte kaçmak üzere ikna eder. Sadık ve Marya birlikte kaçarlar ancak bu esnada Marya vefat etmiş, Sadık ise kaçmayı başarmıştır.

Cengiz Dağcı’nın Yurdunu Kaybeden Adam isimli eserinde vatanı koruma refleksi ile kimin dost; kimin düşman olduğuna karar vermekte zorlanan insanların yaşadığı duygusal çelişkileri ve kafa karışıklıklarını okuma imkanına sahip olacağız.
Görseller:dr.com.tr



Yurdunu Kaybeden Adam Yurdunu Kaybeden Adam Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 30, 2019 Rating: 5

11 yorum:

  1. Konusu güzelmiş. Teşekkürleeeeerrr 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size kucak dolusu sevgiler sunarım.:)

      Sil
  2. aklımda olsun bu yazar geçen de yazmıştın, hiç okumadım, belki karşıma çıkar bir yerde de alır okuruum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bu yazarı okumalısın; vatan sevgisini bu yazar kadar dokunaklı anlatanı görmedim.

      Sil
  3. https://berlin7586.blogspot.com/2019/12/ilk-kitabm-ckt.html

    bu yazıyı kaçırma, seversin :)

    YanıtlaSil
  4. Konusunu beğendim, tavsiye için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de sizin beğenmenizi beğendim.:)

      Sil
  5. Umarım bu kısa bilgilendirme size faydalı olur.

    YanıtlaSil
  6. Konusu harikaymış, teşekkürler tavsiye için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.