Beyaz Geceler - EĞİTİM PINARI

Beyaz Geceler

Beyaz Geceler, Dostoyevski,
Beyaz Geceler


Bu yazımda Dostoyevski’nin Beyaz Geceler isimli romanı hakkında kısa bir tanıtım yapmak istiyorum. Tanıtım fazla uzun değil ancak eminin kitap hakkında kısa da olsa bir fikir verecektir.

Beyaz Geceler, Dostoyevski’nin duygusal romanlarından birisidir. Kitabımızın kahramanı genç bir delikanlıdır.

Delikanlı, Petersburg sokaklarında yalnız gezen ve hiç arkadaşı olmayan bir delikanlıdır.

Sokaklarda aylak aylak dolaştığı bir gün genç bir kız ile tanışır. Delikanlı, genç kız ile dertleşir ve uzun sohbetler eder. Bu sohbetler esnasında delikanlı genç kıza aşık olur.

Delikanlı tam genç kızla evlenme hayalleri kurarken genç kızın eski sevgilisi ile evlenme kararı aldığını öğrenir. Bu olaydan çok etkilenen delikanlının yapabileceği bir şey yoktur.

Ünlü yazar Dostoyevski’nin Beyaz Geceler isimli romanı yazıldığı dönem Rus halkının yaşantısını çok güzel anlatmakta olan bir eserdir.

Görseller:dr.com.tr
Beyaz Geceler Beyaz Geceler Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 26, 2019 Rating: 5

24 yorum:

  1. Güzel bir kitaptı. Ama Nastenka çok ayıp etmişti çoook :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok ayıp etti. Delikanlıyı kullanıp bir kenara attı. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Dostoyevski müthiş bir yazar Fatih oğlum. Birçok kitabını okudum.Beyaz Geceler hakkında da sayende bilgi sahibi oldum. Teşekkürler oğlum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Ece Anne. Size faydalı olabildimse ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Bu sene içinde tekrar okumayı planladığım bir eser.
    Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  4. Yazarın okuyucuya psikolojik açıdan yaklaşımı çok başarılı. Bende bazı eserlerini okudum ve çok beğendim.

    YanıtlaSil
  5. Nastenka biraz haksızlık etmişti, daha dün bitirdim ben de bu kitabı ne güzel tesadüf. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de genç kız, delikanlıya biraz haksızlık yaptı. Çünkü önceleri bayağı sohbet ettiler ve aralarında samimiyet oluştu. Belki de eski kiracıları olan sevgilisinden haber almasaydı delikanlı ile evlenecekti. Katkılar için çok teşekkürler.

      Sil
  6. Güzel ve değerli eserler,teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur Fatma Hanım.

      Sil
  7. Okunacak kitaplarım arasında. Bu sene değil ama seneye inşallah okuyacağım.

    YanıtlaSil
  8. bunun radyo tiyatrosu var google'da bul dinle nefis nefis. filmi de var o da nefis :)

    YanıtlaSil
  9. Dostoyevski nin tüm kitaplarını seviyorum, yavaş yavaş kütüphanemi dolduracağım bakalım :)

    YanıtlaSil
  10. Henüz okuma fırsatı bulamadığım bir kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okumak için ilerleyen zamanlarda vakit bulabilirsiniz. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Üniversitede Dostoyevski ye doymuştum. Bu kitapta da söz verme ve vefa üzerine güzel vurgular var. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence vefasızlık üzerine güzel örnekler var gibi. Değerli yorumunuz için çok teşekkürler.

      Sil
  12. Yazarın en sevdiğim kitaplarından biri :))

    YanıtlaSil
  13. Tespitleriniz çok yerinde ve değerli. Bu güzel ve edebi yorumlar için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.