Fatih Harbiye - EĞİTİM PINARI

Fatih Harbiye



Fatih Harbiye romani, Peyami Safa
Fatih Harbiye


Fatih Harbiye
, yazar Peyami Safa’nın Doğu Medeniyeti ile Batı Medeniyetini mukayeseli olarak anlatmaya çalıştığı bir eseridir. Eserde bu iki medeniyet arasında bocalayan bir genç kız anlatılmaktadır.

Neriman, lise yıllarında tanıştığı ve uzun zamandan beri birlikte olduğu Şinasi’ye mesafeli durmaya başlamıştır. Çünkü ona göre Şinasi geri kalmış Doğu Medeniyetini sembolize etmektedir.

Neriman, yaşadığı çevreden ve Doğu Medeniyetinden iğrenmektedir. Öyle ki, kendi yaşadığı semtten, sokakta gezen helvacılardan ve minareden yükselen ezandan nefret etmektedir. 

Neriman Macit’e ilgi duymaktadır. Çünkü Macit, Neriman’ın hayran olduğu Batı Medeniyeti değerleri ile yetişmiş bir delikanlıdır. Neriman, Batı Medeniyeti özelliklerinin yaşandığı Beyoğlu semtine sık sık gider ve burada Macit ile buluşur.

Neriman bu şekilde kafa karışıklığı yaşarken bir hikaye dinler.  Dinlediği hikayede fakir bir Rus gitaristi ile yaşamak istemeyen bir Rus kızının gitaristi terk ederek zengin bir Rum ile evlenmesi daha sonra da mutlu olamadığı için tekrar Rus gitariste dönmesi ve Rus gitarist kabul etmeyince genç kızın intihar etmesi anlatılır.

Neriman bu hikayede adeta kendisini bulur. Mutlu olmak için sadece para pul ve gösterişin yeterli olmadığını; insanda iç huzurun ve maneviyatın da olması gerektiğini düşünür. Böylelikle Macit’ten vazgeçer ve eski arkadaşı Şinasi’ye döner. Neriman, artık doğruları görmüştür. Neriman'ın eski haline dönmesi herkesi çok mutlu eder.

Peyami Safa, Fatih Harbiye isimli eserinde Neriman kahramanı üzerinden geleneksel değerlerle, batılı değerler arasında çelişki yaşayan genç nesli anlatmaya gayret etmiştir.

Görseller:dr.com.tr


Fatih Harbiye Fatih Harbiye Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 30, 2019 Rating: 5

21 yorum:

  1. Güzel bir inceleme olmuş 😊 Peyami Safa sevdiğim bir yazar özellikle bu kitabı ve Matmazel Noralyanin Koltuğu kitabını tavsiye ederim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeler ve yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  2. Beğenerek okuduğum bir kitapdı. Ancak, yazarın Dokuzuncu Hariciye Koğuşu benim için çok özeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için de Dokuzuncu Hariciye Koğuşu'nun özel bir yeri vardır. Teşekkürler yorum için.

      Sil
  3. Peyami safanın tüm eserlerini okudum tüm eserleri birbirinden güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuzla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim Tolum site.

      Sil
  4. Fatih Bey,bu kitabı ben de beğenerek okumuştum.:) Dokuzuncu Hariciye Koğuşu'nu da okumayı düşünüyorum.Tavsiye eder misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu siyasi bir mesaj vermez. Aşk romantizm seviyorsanız tavsiye ederim. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. yazarı da bu kitabını da severim. mazi olarak güzel yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin sevmediğin ve bilgi sahibi olmadığın bir yazar Var mı Allah aşkına?

      Sil
  7. Konusu güzelmiş kitabın, teşekkürler :) Ayrıca ismini de hep sevmişimdir Peyami Safa'nın :)

    YanıtlaSil
  8. Dizisi vardı bu kitabın. Dizisiyi arada izliyordum. Ama kitabını okumak daha iyi :)

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten üzerinde düşünülmesi gereken bir kitap:)

    YanıtlaSil
  10. Bu kitabı ben de severek okumuştum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuzla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim Kağıt salıncak.

      Sil
  11. Fatih Harbiye benim en sevdiğim romanlardandır. Toplumdaki ayrışmayı gayet güzel anlatır. Teşekkürler tavsiye ettiğiniz için. Bu aralar bazı sorunlarımız olduğundan blogları dolaşamıyorum. En kısa zamanda dönüp, eskisi gibi blog ziyaretlerini aksatmamayı düşünmekteyim. Teşekkürler ziyaret ve yorumlarınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog ziyaretleri çok önemli değil Gülhan Hanım, önemli olan sizin sorunlarınıza çözüm bulmanızdır. Umarım problemlerinize en kısa zamanda çözüm bulursunuz. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.