Bir Çöküşün Öyküsü - EĞİTİM PINARI

Bir Çöküşün Öyküsü




Bir Cokusun Oykusu, Stefan Zweig
Bir Çöküşün Öyküsü


Stefan Zweig
’in edebi açıdan birbirinden değerli pek çok eseri mevcuttur. Daha önceden blogumda bazılarını tanıtmaya gayret göstermiştim. Bu yazımda iktidar temalarını işleyen Bir çöküşün Öyküsü isimli romanı hakkında kısa bir tanıtım yapmak istiyorum. Eserde lüks ve şatafat içinde yaşayan ve insanlara tepeden bakan bir Fransız kraliçesinin başından geçen olaylar anlatılmıştır.

Prenses, Paris dışında bir bölgeye sürgün edilir. Başlangıçta sürgün edildiği yerlerden hoşlanan prenses,  sonraki zamanlarda hayatının monotonlaştığını düşünmüş ve bu sebeple Paris’i özlemeye başlamıştır.

Bulunduğu yerden çok sıkılan prenses, krala bir mektup yazarak yaşadığı yerden çok sıkıldığını ve buradan kurtulmak istediğini söyler. Bu konuda kraldan anlayış beklemektedir. Ancak kraldan beklediği cevabı alamayan prenses bu durum karşısında yıkılmıştır.

Daha önceden yaşadığı ihtişamlı hayatı özleyen prenses çok üzgündür. Çünkü hiç kimse prensesi takmamaktadır. Prenses bir tiyatro gösterisi hazırlayarak insanlara duyurur. Bu gösteride ölüm tarihini açıklayacağını bildirmektedir. Prenses böylelikle kendisinden söz ettirmeyi ve tüm Paris’in kendisini konuşacağını düşünmektedir.

Gösteri sırasında bir şişe zehir içerek yaşamına son veren prensesin beklediği olmamıştır. İnsanlar prensesin ölüm haberini aldıkları halde orada sahnelenen bir hokkabaz gösterisini izlemeye devam ederler. Kibirli prensesin yaşamı dramatik bir şekilde sonlanmıştır.
Stefan Zweig’in Bir çöküşün Öyküsü isimli eseri ‘’Ne oldum değil; ne olacağım.’’ Sözünü akla getirmektedir.

Görseller:rehberlikservisi.net
Bir Çöküşün Öyküsü Bir Çöküşün Öyküsü Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 02, 2019 Rating: 5

38 yorum:

  1. zvayk okuyom sırayla okurum bunu daa iyimiş :)

    YanıtlaSil
  2. İki defa okudum bu kitabı. Birde yazı paylastım blogumda bu kitapla ilgili.
    Kaçtığınız kitaplardan kısa kısa havadisler getiriyorsunuz. İyi de ediyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Stefan Zweig.... 😁 Kesinlikle okunmalı!

    YanıtlaSil
  4. Güzel tanıtım için çok teşekkürler, merak duygusu uyandırdınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. zweig okuyorum seviyorum kendisini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazar bir çok insan tarafından sevilmektedir.

      Sil
  6. Bir çok kitabını okudum fakat bunu okumadım konusu baya ilginçmiş. Bu yazarın en önemli özelliği bence, çok iyi psikolojik tahliller yapması.

    YanıtlaSil
  7. Zweig seyahat yazılarını tek geçerim. Bloğumda yorumlamıştım. Öykü ve hikayeler konuları güçlü olsa da pek zevk vermemektedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, blogunuzda çok kapsamlı kitap tanıtımlar var. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Güzel bir kitaba benziyor, Zweig'in anlatımını beğeniyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de güzel bir kitap, çok teşekkürler.

      Sil
  9. Teşekkürler bu güzel tavsiye için. Bu yazarın kendisi de hayata intihar ederek vefat etmiştir ne ilginç. Demek ki bazı şeyler kafada kurgulayarak başlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, İstiridye Avcısı Hanım. Hem yazar hem de karısı intihar etmek suretiyle yaşamlarına son verdiler. Kafada kurgulama konusunda çok haklısınız. Kafamızda ne kurgularsak onu yaşıyoruz maalesef. Bundan dolayı daima iyi şeyler kurgulamak gerekir.

      Sil
  10. Merhaba, her hafta ortak bir konu üzerine yazılar paylaşmayı düşündüğümüz yeni bir etkinlik başlattık. Müsait vaktinde bloguma göz atıp incelersen hatta sen de yazarsan çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, incelerim ve vakit bulursam ben de etkinliklere katılmak isterim. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Yazarın usta kaleminin en güzel eserlerinden biri...baş karakterin duygularını çok iyi yansıtmıştı yazar yine. Çok sevdiğim bir alıntı vardır kitaptan...“…insanlık tarihi davetsiz misafirleri sevmezdi; kahramanlarını kendi seçer, ne kadar usandırıcı bir çabaya girerlerse girsinler hakkı olmayanları acımasızca geri çevirirdi; talihin ilerlemekte olan arabasından düşen kişi, arabaya bir daha yetişemezdi. (Sayfa 48)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin blogunuzdaki tanıtımların yanında benim yazılar çok kısır kalıyor Emine Hanım. Böyle alıntılarla katkı yapmanız çok hoş, çok teşekkür ederim. Bundan sonra da böyle güzel katkılarınızı beklerim. Teşekkürler.

      Sil
  12. "Ne yapacağını bulamıyordu; içinde her şey susmuş, yüreğinin anlamlı müziği, anahtarı kaybolmuş müzikli saat gibi ölmüştü." Ben de kitaptan etkileyici bir alıntıyı paylaşmak istedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alıntılarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim Emine Hanım.

      Sil
  13. epey oldu okuyalı psikolojik sanrıları güzel işlemişti.

    YanıtlaSil
  14. Stefan Zweing çok okunan bir yazar. Hatta şu İnstagram postlarında kahvenin yanına en çok yakıştırılan kitaplar Stefan Zweig'e ait. :) O postlara göre milletçe Zweig hakkında doktora tezi yazacak kadar bilgimiz var. :) Umarım gerçekten okunuyordur diyelim. Satranç kitabını çok severim. Bu kitabı da uzun zaman önce okumuştum. Ama tekrar okumak istedim siz anlatınca. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. Bir Çöküşün Öyküsü'nü listeme aldım hocam. Tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size çok teşekkür ederim İbrahim Bey.

      Sil
  16. Okumak istediklerim arasında bu kitabı. Ah kibir ahhh dedirtiyor.

    YanıtlaSil
  17. bu eserini okumamıştım diğerleri kadar çarpıcı görünüyor ben de okuyayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumakta fayda var diye düşünüyorum, ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  18. Stefan Zweig'in Yakıcı Sır adlı kitabını okuyorum bitsin hemen geçeceğim buna da, Zweig'in bir oturmada bitirmelik kitaplarını seviyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim Aybüke Hanım.

      Sil
  19. Üzüldüm prenses için. Güzel bir konusu var öykünün. Ders alınacak çok şey var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten amaç, tüm okuduklarımızdan ders almak değil midir? Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.