Olağanüstü Bir Gece - EĞİTİM PINARI

Olağanüstü Bir Gece



Olaganustu Bir Gece, Stefan Zweig, kitap tanitimi
Olağanüstü Bir Gece


Stefan Zweig
’in Olağanüstü Bir Gece isimli eserinde hayatının anlamını bulmaya çalışan bir baronun başından geçenleri okuma imkanına sahip olacağız. Ailesinden yüklü miktarda para kalan bir baron çalışmak yerine paranın sefasını sürmek istemektedir.

Baron, antikacılardan nadir parçaları arar, çok okunan kitapları araştırır ve tüm gününü güzel kadınlarla geçirir. Uzun süre bu şekilde yaşayan baron için hayat anlamsızlaşmıştır. Taa ki o olağanüstü bir geceye kadar.

Bir gece at yarışlarına giden baron, çok mutlu olur. Uzun zamandır böyle ortamlara gitmemiştir. At yarışlarını izleyen baronun orada bulunan bir kadına gözü takılır. Kadın barona ilgili bir şekilde bakmaktadır.

Güzel bayanın yanında şişman bir adam vardır. Baron bu adamın güzel bayanın eşi olacağını tahmin eder. Adamın elinde yarış biletleri vardır. Bir karmaşa sonunda şişman adamın elindeki biletler yere düşer. Biletlerden bir tanesini de baron alır ve baronun aldığı bilete büyük ikramiye çıkar. Baron çok zengin olur fakat vicdanen rahat değildir. Çünkü ona göre soylu bir insanın böyle bir şey yapması doğru değildir.

Baron elindeki parayı gariban insanlara dağıtır ve çok mutlu olur. Baron artık hayatının amacını bulmuştur. İnsanlara yardımcı olmanın mutluluk kaynağı olduğunu fark eder.

Stefan Zweig’in Olağanüstü Bir Gece isimli eserinde insanların maddi olarak her türlü imkana sahip olmalarının tek başına mutluluk kaynağı olamadığı; mutlu olabilmek için diğer insanlara yardımcı olmak gerektiği anlatılmaya çalışılmıştır.

Görseller:idefix.com

Olağanüstü Bir Gece Olağanüstü Bir Gece Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 20, 2019 Rating: 5

29 yorum:

  1. Bu kitabı okumuştum. Gerçekten kısa ama etkileyici bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de etkileyici olduğu fikrine katılmaktayım. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Zwweig in okumadığım kitaplarından biriydi. Güzel bir teması varmış. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım bu kısa tanıtım kitap hakkında size bir fikir vermiştir.

      Sil
  3. Başkasının malı ile cömertlik yapmak gibi olmuş konusu

    YanıtlaSil
  4. zweig in piskolojik çözümlemeleri enfestir çok çok severim kendisini

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir ismi var, konusu da çok güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  6. Sevdiğim bir yazarın sevdiğim bir eseri.
    Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  7. ooooo hep eski türk klasiklerini okuyoduuun :) bi zweig bi de toptaş ile değişiklik yapmışsıııın :)

    YanıtlaSil
  8. Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. çok güzel bir kitap satrancı okuyorum ben de

    YanıtlaSil
  10. Yazarı pek sevmiyorum, bu kitabını okumadım ama konusu tahmin ettiğimden farklıymış.

    YanıtlaSil
  11. kazanmış olduğu parayı kendi iç huzurunu aramak için harcıyordu ve aradığı huzuru da verdiği mücadele ile buluyordu sanırım çok oldu bu kitabı okuyalım tek hatırladığım bu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sahip olduğu parayı başkalarına harcayarak daha da mutlu olunabileceğini keşfetmiş yazar. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Zweig'ın birçok eserini okudum o yüzden isimler karışıyor kafamda bazen.. Özeti okurken hatırladım hikayeyi ve ayrıntılarını unuttuğumu fark ettim. Bazı kitapları okuyup bir kenara koymamak gerekiyor işte.. Yine okuyasım geldi. Teşekkürler yayınınız için :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size bu güzel yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. Ne yazsa güzel yazmış siz de iyi özetlemişsiniz teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, özeti beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Sınırsız mutluluk için malesef para yetmiyor, paylaşmak ne güzel işlenmiş kitapta :) Sevdim kitabı ekledim listeme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet paylaşmak çok güzel. Keşke kitabımızın kahramanı kendi parasını paylaşsaydı.Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Stefan Zweig mükemmel bir yazar ve filozof. Olağan Üstü Bir Gece kitabı ayrıca güzeldir. Uzun zaman oldu okuyalı. Tekrar mı okusam diye düşündüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Mehmet Bey.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.