Beyaz Gemi - EĞİTİM PINARI

Beyaz Gemi





Beyaz Gemi Romani, Cengiz Aytmatov
Beyaz Gemi


Bu yazımda Kırgız gelenek ve göreneklerini harika bir şekilde anlatan  Cengiz Aytmatov’un Beyaz Gemi romanı hakkında kısa bir tanıtım yazısı hazırladım.

Kırgız gelenek ve göreneklerine çok bağlı bir insan; Mümin Dede, küçük torunu ile yaşamaktadır. Mümin Dede, küçük torununa Kırgız efsaneleri anlatmaktadır.

Bu efsanelerden en önemlisi Meral Ana efsanesidir. Meral Ana efsanesine göre tuzağa düşürülerek öldürülen Kırgızlardan sadece bir küçük kız ve erkek kurtulmuştur. Çocukları kurtaran ise Maral Ana’dır.

Küçük çocuğun en büyük zevki Isık Gölü’ndeki Beyaz Gemi’yi seyretmektir. Yıllar önce kendisini terk eden babasının Beyaz Gemi’de çalıştığını düşünmektedir. Bir gün Beyaz Gemi’ye yüzerek gideceğini ve babasıyla kavuşacağını hayal etmektedir.

Mümin Dede, damadının yanında ormanda çalışmaktadır. Damadı Mümin Dede’ye çok kötü davranmaktadır. Çünkü çocuklarının olmamasında Mümin Dede’nin kızını sorumlu görmektedir.

Mümin Dede, olanlardan çok rahatsız olsa bile yine de damadının yanında çalışmaya devam eder. Çünkü bakması gereken bir torunu vardır.

Küçük çocuk, bir gün dedesinin iki tane maralı avladığını görür. Marallarının kesik başlarını gördüğünde bu duruma çok üzülmüştür. Çünkü çocuk maralları çok sevmektedir.

Artık buralarda duramayacağını düşünen çocuk Beyaz Gemi’ye yüzerek babasına ulaşma hayali ile gölün kenarına gelir ve kendisini göle bırakır. Kırgız yazar Cengiz Aytmatov diğer eserlerinde olduğu gibi Beyaz Gemi isimli eserinde de Kırgız kültürünü çok güzel bir şekilde işlemiştir.

Görseller:dr.com.tr
Beyaz Gemi Beyaz Gemi Reviewed by EĞİTİM PINARI on Kasım 23, 2019 Rating: 5

27 yorum:

  1. Cengiz Aytmatov’ dünya edebiyatının önemli yazarlarından
    Teşekkürler editör harika eserler tanıtıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtımı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Teşekkürler Sibel Hanım.

      Sil
  2. Güzel ve duygusal bir esere benziyor beyaz gemi yazarını da daha önce duymuştum çok teşekkür ederiz hocam tanıtımınız için saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da söylediğiniz gibi. Hem duygusal hem de güzel bir eser. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  3. Kaleminize sağlık 😊 cengiz aytmatov denilince aklıma gelen ilk eseri Beyaz gemi... Benim için en özel kitaplardan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında pek çok insan için yazar ''Beyaz Gemi'' eseri ile tanınır. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  4. Çok sevdiğim bir kitaptır. Kısa ve güzel olmuş yazınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Yunus Bey, kitap tanıtımlarının kısa olduğunu biliyorum. Ancak okumayı pek sevmeyen bir millet olduğumuzdan özellikle tanıtımları kısa tutuyorum. Daha uzun, edebi ve teknik tanıtımlar için size kitaplarımolmadanasla.blogspot.com adresini tavsiye edebilirim. Çok teşekkürler.

      Sil
    2. Ben "kısa" yı sizi olumlamak için yazmıştım. Kısa yazarak maksada ulaşmak ayrı bir meziyeti gerektiriyor. Böyle devam edin. Sizin için de iyi bir arşiv olcaktır. Kitaplarımolmadanasla ilgiyle takip ettiğim bir blog.

      Sil
    3. Değerlendirmelerinizden rahatsız olmadım Yunus Bey, aksine her türlü değerlendirme bana olumlu anlamda katkı sağlıyor. Değerli yorumlarınızı blogumda daima görmek isterim. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Okumamıştım, teşekkürler, emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size değerli yorumlar için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Beyaz Gemi, Aytmatov’un totaliter rejimden yakınan, ancak bu yakınmayı müthiş dehasıyla metaforlar kullanarak aktardığı şahane bir eser. Aslında (bana göre) eserin konusundan ziyade, Aytmatov’un konuyu aktarış biçimi, kullandığı dil...
    Harika bir tanıtım Fatih Bey, çok teşekkür ederim paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın sizin yorumunuz yazıdan daha harika Deniz Hanım. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. bu yazarın bütün romanları biricik yaa ve bu daa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda ben de size sonuna kadar katılıyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Kitap rafta okunacağı günü bekliyor, bir kaç kitap sonra sıra onda :) güzel paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size bu güzel yorumunuzdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Güzel bir eser, okumanızı tavsiye ederim. Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. ortaokulda ödev olarak okumuştum bunu zorunluktan okuduğum içinde hiç keyif almamıştım. Ama ne kadar haksızlık ettiğimi fark ediyorum şu an...

    YanıtlaSil
  11. Cengiz Aytmatov bugüne kadar hiç okumadığım nadir yazarlardan. Bu yazı sonrasında Beyaz Gemi kitabını çok merak ettim. Hemen listeme alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kısa bilgilendirme size az da olsa fikir verdi ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.