Şıpsevdi(Kitap Tanıtımı) - EĞİTİM PINARI

Şıpsevdi(Kitap Tanıtımı)



Sipsevdi, Huseyin Rahmi Gurpinar
Şıpsevdi


Şıpsevdi
, Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın çok beğendiğim eserlerinden birisidir. Eserimizin başkahramanı yakın akrabaları ile birlikte bir köşkte oturmakta olan Meftun’dur. Meftun, Fransa’dan yeni dönmüş ve orada öğrendiği nezaket kurallarını yakınlarına öğretmeye çalışmaktadır.

Paraya çok düşkün olan Meftun, yan köşkün sahibi Kasım Bey’in kızıyla evlenerek parasına konmayı planlar. Ancak Kasım Bey, kızını vermek istemez. Meftun kızı alabilmek amacıyla çeşitli yöntemler geliştirir; kendisine piyangodan çok yüklü miktarda para çıktığı haberini yayarak Kasım Bey’i kandırır. Haberi duyan Kasım Bey’in kızını kendisine vereceğini düşünmektedir.

Meftun’un planı tutmuş; paranın kokusunu alan Kasım Bey yüklü bir başlık parası isteyerek kızını Meftun’a vermiştir. Meftun çok yüksek bir meblağ olmasına rağmen parayı bulup Kasım Bey’e ödemiştir.

Meftun Edibe ile evlenerek çoluk çocuğa karışmıştır. Ancak Meftun’un alafranga yaşam özentisi ekonomik durumunu bozmuş ve Meftun geçim sıkıntısı çekmeye başlamıştır.

Meftun, Kasım Bey’in paralarına konamayınca başka planlar devreye sokar. Kayınçosu Mahir’den babasının çeşitli evraklarını kendisine getirmesini ister. Mahir bu isteklere razı olmayınca bu defa da Mahir’i içki alemlerine ve kadın kız ortamlarına alıştırarak istediğini yaptırır.

Kasım Bey, oğlunun borç senetlerini çalarak Meftun’a verdiğini öğrenince Mahir’i evlatlıktan reddeder.  Mahir içine düştüğü sıkıntılı durumlardan dolayı intihar eder.

Meftun’u tanıyanlar bütün bu olumsuzlukların baş sorumlusunun Meftun’un açgözlülüğü olduğunu bilmekte ve onu suçlamaktadırlar. Bütün faturanın kendisine kesileceğini bilen Meftun ise çareyi Fransa’ya kaçmakta bulmuştur.

Şıpsevdi isimli bu roman Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın diğer eserlerinin çoğunda olduğu gibi Avrupai yaşam özentisini sakıncaları ile birlikte anlatmayı amaçlamıştır.
 Görseller:nadirkitap.com


Şıpsevdi(Kitap Tanıtımı) Şıpsevdi(Kitap Tanıtımı) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Kasım 26, 2019 Rating: 5

24 yorum:

  1. Tanıtım için teşekkürler, türk yazarları okumayı istiyorum yeniden inşallah da kısa zaman içinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. konu olarak günümüze çok uygun ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, zaman geçse de olay ve olgular benzerlikler gösteriyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Aslında ortada sevgi falan yok değil mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz gibi; kitabın ismi ile içeriği birebir örtüşmemektedir. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. "Hüseyin rahmi eserleri tanıtımı" için teşekkürler editör

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size değerli yorumlar için çok teşekkürler.

      Sil
  5. Türk klasikleri ♥ en kısa zamanda okuyacağım.

    YanıtlaSil
  6. blogunuzda bol bol kitap tanıtımı görmek o kadar güzel ki... Hem de klasik edebi kitap tanıtımları yapıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben klasik eserleri çok seviyorum Elmas Hanım. Yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Blogunuzu takibe aldım sizide bloguma bekliyorum.
    https://sevdaiklimineyolculuk.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, en kısa zamanda ziyaretinize geleceğim.

      Sil
    2. Rica ederim "Eğitim Pınarı" sabırsızlıkla bloguma bekliyorum sizide.Teşekkürler.

      Sil
    3. Fırsat bulduğum an sizi ziyaret edeceğim. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. çok tatlı ve komik roman. hüseyin rahmi bi tanecik yaa, reşat nuri gibii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  9. Sayenizde Türk yazarları okuma isteğim artıyor, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, klasikleri okumayı çok seviyorum. Ben de size çok teşekkür ederim.:))

      Sil
  10. Meftun'un entrikasız işi yok anlaşılan... Tük klasiklerini çok sevmeme rağmen hala çoook eksiğim var, okunacak tonla kitap var. Bir ömür yetmiyor ki... :(
    Teşekkür ederim değerli paylaşımlar için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bu konuda ben de sizin gibi düşünmekteyim. Gerçekten de okunacak öyle çok kitap var ki, yetişmek mümkün değil. Çok teşekkürler bu güzel yorum için.:))

      Sil
  11. Gıcık oldum Meftuna ben şu an :D

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.