Mürebbiye - EĞİTİM PINARI

Mürebbiye



Murebbiye romai, Huseyin Rahmi Gurpinar
Mürebbiye


Hüseyin Rahmi Gürpınar
’ın Mürebbiye isimli romanında eserin yazıldığı dönemdeki yozlaşma, insanlar arası iki yüzlü ilişkiler, milli ve manevi değerlerimizdeki aşınma ciddi anlamda göze batmaktadır.

Kitabın başkahramanı, memurluktan emekli olmuş Dehri Bey, varlıklı bir insandır ve konakta yaşamaktadır. Dehri Bey’in konağında kızı, damadı, cariyesi, cariyesinden olma çocukları ve başkaca yakınları da yaşamaktadır. Dehri Bey, çocuklarına bakmak için Anjel adında Fransız bir mürebbiye tutar.

Mürebbiye geldikten sonra konak şenlenir. Dehri Bey’in damadı, kardeşi ve konakta yaşayan diğer erkekler mürebbiyeye kur yapmaya başlarlar. Mürebbiye ise birden fazla erkeği aynı anda idare etmektedir.

Konağın kahyası olayların farkına varır ve ahlaksız mürebbiyeyi kovdurmak için çabalar ancak iddiasını ispatlayamadığı için iftiracı durumuna düşer ve Dehri Bey tarafından konaktaki görevinden kovulur.

Mürebbiyenin yaptıklarını öğrenen  Dehri Bey'in genç oğlu Semi Bey, çok üzülür. Mürebbiyeyi öldürerek kendisi de intihar etmeyi düşünmektedir. 

Mürebbiyenin odasına bir gece baskın yapmak amacı ile girer. Elbise dolabının kapısını açar ve gördükleri karşısında şoke olur. Çünkü dolabın içinde Dehri Bey vardır.

Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın Mürebbiye isimli romanında, eserin yazıldığı dönemde Avrupai yaşam tarzının her yönüyle revaçta oluğu anlaşılmaktadır.
Görs eller:dr.com.tr

Mürebbiye Mürebbiye Reviewed by EĞİTİM PINARI on Kasım 17, 2019 Rating: 5

22 yorum:

  1. Dönemin memur emeklisi kitap yazmış genelde çoğunluğu edebiyat ile iç içe
    Şimdiki emekli memurlara bakıyorumda okey oynamaktan basını kaldırmıyorlar...kitap yazmayı bırak gazete bile okumuyorlar..
    Ne varsa eskilerde var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuza kısmi olarak katılmaktayım. Gerçekten de eskilerin bugünün insanlarına göre aranacak çok fazla özellikleri mevcuttur.

      Sil
  2. Yine okumayı sevdiğim dönemlerde geçen bir roman, teşekkürler tanıtım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kısa tanıtım size faydalı oldu ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler bu güzel yorum için.:))

      Sil
  3. lisede okumuştum. epey alengirli bi kitap olduğunu hatırlıyorum. doğu - batı ilişkisine dair çok şey bulmuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eserde bahsettiğiniz gibi doğu ve batı kültürleri göz önüne serilmektedir. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  4. Ne varsa eskilerde.. bunu da tutar dizi olarak çekerler sadece. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiler yenilerden daima bir adım önde gibi sanki, teşekkürler.

      Sil
  5. bu yazardan bi dolu okudum ama bunu daha okumadım keyifliymiş konusu okurum :)

    YanıtlaSil
  6. Tanıtım için teşekkürler, aklımda bulunduracağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  7. benim okumadığım ama duyduğum bir kitap aslında günümüzde de çok farklı şeyler olmamakta aksine artmakta tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlığın yaratılışından bu güne olanaklı bazı şeyleri anlatıyor. Günümüzden bazı kesitler barındırması da çok normal bence. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Eski eserlere daha çok odaklanmam gerek, hep diyorum ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok isabetli bir karar eski klasiklerimize odaklanmak. Çok teşekkürler.:))

      Sil
  9. Doğru Semi Bey'in kim olduğunu çözememeniz çok normal çünkü özetin o kısmında bir kopukluk olmuş. Semi Bey, Dehri Efendi'nin okul çağındaki genç oğludur. Yorum için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Bu kitap bana bir Kemal Sunal filmini hatırlattı ama. :) Acaba film bu eserden alıntılanarak çekilmiş olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden olmasın? Zaten filmlerin neredeyse tamamı kitaplardan esinlenerek çekilmektedir. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler Recep Bey.:)

      Sil
  11. Okuyacaklarımın arasında bu sene türk klasiklerine ağırlık vermek istemiştim ama maalesef hiç vaktim olmadı umarım bir an önce okumaya başlayabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasiklere öncelik vermek bence de doğru bir karar. Teşekkürler Küçük Dünya.:)

      Sil
  12. Rica ederim, tabii ki, okuyucularımın sorularını cevaplayacağım. Hatta bu benim için çok büyük bir mutluluk kaynağıdır. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.