Beklentisiz Bekle - EĞİTİM PINARI

Beklentisiz Bekle


Beklentisiz Bekle deneme yazısı
Beklentisiz Bekle


 
Sevgili okurlarım bu yazımda sizlere ‘’Yumurta mı tavuktan çıkar yoksa tavuk mu yumurtadan çıkar? Tarzında bir yazı hazırlamaya çalışacağım. Ancak bu yazıyı nasıl hazırlayacağım, meramımı size nasıl anlatacağım? Bunu tam olarak ben de bilemiyorum. Yazıyı sonuna kadar okursanız belki ne dediğimi anlayabilirsiniz. Anlayabilirseniz ne ala; anlayamazsanız anlamış gibi yapabilirsiniz.:)

 Bir işle iştigal ediyorsunuz ve o işten doğal olarak bir ürün beklemek en doğal hakkınız. Örneğin ciddi emek ve para harcayarak eve bir inek(İnek örneği hoşuma gitmedi ancak ne yapalım aklıma bu geldi.) almışsınız, önüne ot ve yem atıyorsunuz e… tabii doğal olarak zavallı hayvandan süt vermesini beklersiniz.

Yaptığınız çalışma sonucunda bir emek beklemek kadar doğal bir şey yoktur. Ancak yapılan iş ile alakalı olarak aşırı bir beklenti içine girmek veya yaptığınız işin karşılığını çok kısa zamanda almayı düşünmek gereksiz bir gerilimin oluşmasına sebep olur. Çalışma ortamındaki gerilim ise yüzde elliden fazla verim kaybının sebebidir.

 Yapılan çalışma ile ilgili bir ürün beklense bile bu beklenti kısa vadede olmamalı; uzun vadede bir beklenti olmalıdır. Beklentisiz çalışmak insanda hoş bir rahatlama meydana getirir. Rahat ortamda çalışmak bireylerin maksimum kapasite ile çalışmalarına ve kendini gerçekleştirmelerine olanak sağlar.

İnsanların kendilerini gerçekleştirme olanağı bulduğu iş ortamları ise verimliliğin en üst seviyelere çıktığı ortamlardır. Bu sebeple bir alanda çalışma yaparken hemen bir sonuç bekleme; bu beklentini uzun vadeye yay, yani beklentisiz bekle. Yazıdan bir şey anladınız mı? Bilmiyorum. O halde siz de yazımı da beklentisiz okuyun lütfen. 
Not: Bahsettiğim yöntem gönül işlerinde etkili olmayabilir!

Görseller:benimhaller.blogspot.com

Beklentisiz Bekle Beklentisiz Bekle Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 11, 2019 Rating: 5

38 yorum:

  1. Bu paylaşımınız bana bloggere verdiğimiz emekleri hatırlattı nedense :)
    Blogumuzla gerçekten çok ilgileniyoruz ama gereken yorum ve tıklanmayı sağlayamıyoruz bu da şevkimizi kırıyor açıkçası :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakarsanız ben bloglardan örnek vermeyi düşünmüştüm. Fakat daha sonra yazı başka türlü gel işti. Hani bir söz vardır ya ağzımdan aldınız diye gerçekten de öyle oldu. Çok teşekkür ederim. Bloglarınmızdan bir beklenti beklemek bile biz de bir gerilime sebep olmaktadır. Bu da verimimizi düşürmektedir. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim Emine Hanım.

      Sil
    2. Kesinlikle çok haklısınız

      Sil
    3. Bana destek olmanız çok güzel çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Yazıyı okuyunca benim de ilk aklıma blogum geldi. Onca emek ve zaman verip uğraşıyoruz karşılığını alabiliyor muyuz? karşılık olarak çok birşey değil sadece daha fazla okunmasını ve geri dönüş almayı bekliyorum sadece...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu düşünce gerilim yaratıyor; beklentisiz olmak en iyisi. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Beklenti yüksek olunca zaten sonuçtan da memnun olmuyoruz, en güzeli beklentisizlik :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentisizliğin rahatını yaşamak çok güzel bir duygudur. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Yazma eylemi, bunu yapmayı seven için, tarifsiz bir keyif. Zihninizden geçeni aktardınız ve bize de beklentiden azade kaleminize sağlık demek düşer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz gözden kaçmış. Çok teşekkürler değerli yorum için.

      Sil
  5. Bence meramınızı gayet net anlattığınız bir yazı olmuş Fatih Bey. Dipnot iyiydi😀😆

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Yıldız Hanım Zeki insanların hali başka oluyor.

      Sil
  6. Güzel olmuş isteyen istediği şekilde ister senelerce bekleyerek ister aylarca herkes içinden nasıl geliyorsa o şekilde devam etsin güzel yazı olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. İnsan beklentiye girdiğinde, zihninde o işten veya ilişkiden bir şeyler umar. Neticede umduğunun aynısı gerçekleşmediğinde (%99 umduğunun aynısı gerçekleşmez) tabii olarak mutsuz olur. Beklentiye girmemek ise insanı güçlü ve mutlu kılar. Beklentisiz beklemek tabirini çok sevdim kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınız ile bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Yazıyı özetleyen bir başlık olmuş kullandığınız :) Bu durumda yazıyı doğru anlamışım :)

    YanıtlaSil
  9. Güzel sonuçların uzun vadede daha çok ortaya çıkması zannımca beklemenin verdiği lezzettendir. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet beklemek insana bir lezzet veriyor ama aynı zamanda gerilim de yaşatıyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. Beklentisiz olmak, sürprizlere daha çok sevinmeyi de beraberinde getirir. Hayat da zaten sürprizler dolu değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat sürprizlerle dolu ama bu sürprizlere hazırlıklı olmak gerekir Çok teşekkürler.

      Sil
  11. beklemeden beklemek. yaaa bu işte zen düşüncesi. uzakdoğu felsefesi. beklentisiz olmak. hayatta gerekeni yapmak ama sonuç beklememek. sonuç değil süreci önemsemek. beklemezsek istediklerimiz olur hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel. Yorumlarınız bloguma değer katıyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Üründen çok beklemek insana çok koyuyor sabırsız insanlar için adeta cehennemin ön provası gibi oluyor. Depresyon ve kaygı etkisini vücuda yayıyor.

    YanıtlaSil
  13. Uzun vadeli hedefler ve beklentiler daha gerçekçi. Aceleci olmamak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tespitleriniz çok yerinde. Çok teşekkürler İbrahim Bey.

      Sil
  14. Faydalı bilgiler teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben de yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  15. Gayet iyi anladım ve çünkü ben çok sabırsızim

    YanıtlaSil
  16. Beklentisizliğin beklentisi gerçekten felsefi bir söylem olmuş :) Elinden gelenin en iyisini yapıp gerisini akışa bırakmak da diyebiliriz sanırım. Beklentisizliği öğrenmenin biz insanlar için de çok büyük ve zorlayıcı bir erdem olduğu kesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de beklentisiz olmanın en büyük erdemlerden olduğuna inanıyorum. Değerlendirmeleriniz çok harika. Çok teşekkürler Aytül Hanım.

      Sil
  17. yazı sanatını gerçekten çok profesyonel kullanan bir üstadsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazılarımı beğenmeniz beni çok mutlu etti.Çok teşekkürler.

      Sil
  18. Fatih oğlum, ben çok iyi anladım. "Emek vermeden yemek olmaz" gibi küçük bir örnek verebilirim. Tabii ki önce ulaşmak istediğimiz amaç için elimizden geleni yapacağız. Sonra da bu amacın yüksekliğine göre sabırla bekleyeceğiz.
    Emeğine, düşüncene sağlık. Sevgilerimle oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin ruhunu özetlediniz, çok teşekkürler Ece anne.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.