Ağlanacak Halimize Gülüyoruz - EĞİTİM PINARI

Ağlanacak Halimize Gülüyoruz



Aglanacak Halimize Guluyoruz, ogrenme, egitim ogretim
Ağlanacak Halimize Gülüyoruz


Sevgili Okurlarım, hani bir söz vardır ya… Ağlanacak halimize gülüyoruz.’’ Diye. Ben de yaşadığım bir olayı sizlere anlatmak istiyorum. Artık ağlar mısınız, yoksa güler misiniz? Size kalmış. En iyisi anlattığım olaya siz gülün ben de ağlayayım. Ne de olsa dert benim derdim.

Amerika’yı tekrar keşfetmek için bir blog açtım. Eğitim öğretim alanında kendimce değerli bulduğum fikirlerim vardı, olaylara çok farklı açılardan bakıyordum ve bu birikimlerimi insanlarla paylaşmak istiyordum.

Bu amaçla blogumu açıp yazıları yazmaya başladıktan sonra bir de baktım ki, benim orijinal dediğim ne kadar fikir varsa bu fikirleri birileri keşfetmiş, söylenecek hangi söz varsa başkaları söylemiş. Bana söylenecek bir şey kalmamış.

Hz. Mevlana’nın o güzel sözü aklıma geldi; ‘’Dün dünde kaldı cancağızım; bugün yeni bir söz söylemek lazım.’’ Yeni bir şeyler söylemek lazım ancak yeni bir şey söylemek için herkeste kapasite yok ki. Yeni bir şeyler söylemek için insanların kafalarını zonklatırcasına çalışmaları gerekir. Sıradan insanların söyleyecekleri sözler de kendileri gibi sıradan olur.

Fakat her şeye rağmen samimi olarak yılmadan çalışan insanların er ya da geç başarıya ulaşacaklarına olan inancım da tamdır. Bloguma yazıları yazarken iki parmakla yazı yazmanın zor olacağını düşündüm ve internetten indirdiğim bir programla yaklaşık iki ay çalışarak on parmak klavye kullanmayı öğrendim. On parmak klavye kullanmayı nasıl öğrendim başlıklı yazıma tekrar göz atmanızda fayda var. Şimdi on parmak klavye kullanıyorum.

Her zaman bilgisayardan bir şeyler okumak ve yazmak mümkün olmuyor; çoğunlukla mobilden okuyoruz ve oradan yazdığımız da oluyor. Başlangıçta bloguma yazılan yorumları telefonumdan cevaplamaya ve okuduğum blogger arkadaşlarımın yazılarına telefondan yorumlar bırakmaya çalışıyordum.

Cep telefonu klavyesinden yazı yazmak iğne ile kuyu kazmaya benziyor. İnsanı bayağı zorluyor. Bundan dolayı sesli yazmanın yollarını aradım ve sonunda buldum. Düşüncelerimi Whatsapp’ a konuşuyorum ve Whatsapp’ın yazıya dönüştürdüğü metni kopyalayarak yorum kısmına yapıştırıyorum. 

Aman Allah’ım öyle seviniyorum ki; cep telefonunun klavyesi ile yazmak zorunda kalmıyorum. Sonradan bir de fark ettim ki, yazı yazdığım klavyede de mikrofon özelliği varmış ve oraya konuşarak yazma imkanı da varmış. Ben ise Whatsapp’ta boşu boşuna dolaşmaktaymışım.

‘’Ağlanacak halimize gülüyoruz.’’ Deme sebebim bu idi. Maalesef genelde deneme yanılma yolu ile öğreniyoruz ve bundan dolayı da çok zaman ve emek kaybı yaşıyoruz. Oysa bize gerekli olan kitabi ve nitelikli öğrenmedir.
Görseller:hamerivet.blogspot.com

Ağlanacak Halimize Gülüyoruz Ağlanacak Halimize Gülüyoruz Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 04, 2019 Rating: 5

48 yorum:

  1. Değerli bir iş yapıyorsunuz hocam. Siz yazmaya lütfen devam edin fikirlerinizden, tecrübelerinizden yararlanacak çok insan olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, Güray Bey. Umarım yazılarımın insanlara bir faydası dokunur.

      Sil
  2. önce bir güleyim hahahah ama bence siz de gülün ağlamayın, bir şey öğrenmek hiçbir zaman üzülünecek bir şey değildir ki bize neyin gerekli veya gereksiz olduğunu bilemeyiz bir gün mutlaka işinize yarayacaktır ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet katılıyorum bir şey öğrenmek çok güzeldir. Ancak böyle saatlerce uğraşmak yerine cep telefonu kullanma kılavuzundan klavyenin kullanımını gerektiği gibi öğrense idik bu kadar zaman kaybetmemize gerek kalmayacaktı. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Önemli olan sonuçta bir şeyler öğrenmek ve öğrendiklerimizi paylaşmaktır. Ben klavyedeki özelliği karıştırarak bulmuştum ve bilmeyen arkadaşlarıma anlatmıştım onlar da kullansın diye . Sizin bu yazınızdan da bilmeyen ya da bu özelliği fark etmeyenler faylanacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Temel amacım; faydalı bilgileri arkadaşlarımla paylaşmaktır. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. ben de öğrenmiş oldum, gerçi böyle bir çabam yoktu hatta hiç aklıma gelmezdi mikrofona konuşup yazıya çevirmek.Böyle iki parmak yazmaya baya alışkınım ama pratiklik ,zaman tasarrufu açısından iyi yöntemmiş uygulamanız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve ziyaretiniz için çok teşekkürler Mehtap Hanım.

      Sil
  5. Kıymetli hocam gün geçmiyor ki emek hırsızlarından paçayı kurtaralım. Memleket hırsızlazrı, fikir hırsızları, gönül hırsızları ne ararsan bol bizde. Toplum olarak ahlaksızlık tavan yapmış durumda. Seviyoruz kısa yol üçkağıtlarını. Köşeleri hızlı dönmeyi. Emin olun bir süre sonra nefessiz kalıyorlar. Zira işin temeli yok ki!!
    Selamlarımla ...

    YanıtlaSil
  6. "Sıradan insanların söyleyecekleri sözler de kendileri gibi sıradan olur."
    Düşünmek lazım ,evet Fatih,hem de çok düşünmek lazım. Güncel laflarla ortaya hiçbir şey çıkmaz. Nasrettin Hoca'nın hemşehrisi olarak düşünmeyi çok severim ama bilgisizce ve esinlenmeden çıkılan düşünce yolu bir yerde çıkmaza giriyor.
    Yine çok anlamlıydı paylaşımın. Emeğine sağlık oğlum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yorumlarınız da çok değerli, bloguma değer katıyor Ece Anne çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. İçinizden gelerek söylediğiniz her şey orijinaldir merak etmeyin :) yazı konusunda da epey geliştirmişsiniz kendinizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz ve ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Sesli kayıt nasıl metine dönüşür ben bunu anlayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum yapmak için tıkladığınızda klavye gelmektedir. Klavyenin üstünde mikrofon simgesi vardır. Mikrofon simgesine tıklayıp konuştuğumuzda konuştuğumuz şeyleri yazıya dönüştürmektedir. Böylelikle parmaklarımızla klavyeden yazmak durumunda kalmıyoruz hem de çok kısa bir zamanda yazmış oluyoruz.

      Sil
    2. Ben biliyorum da bilmeyenler için görsellerle destekli bir şekilde anlatsaydınız keşke Fatih Hocam.

      Sil
    3. Tamam geniş bir zamanda hazırlamaya çalışacağım Recep Bey çok teşekkürler.

      Sil
    4. Iphone için mi geçerli?

      Sil
    5. İphone larda böyle bir özellik var mı bilmiyorum. Samsung lar için bu anlattığım. Ancak bu özellikler standarttır diye düşünmekteyim. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. On parmak klavye çok iyi oluyor, telefondan ise hiç internete girmiyorum ben. Sadece bilgisayardan bakıyorum. Olsun üzülmeyin çok sık oluyor düşündüğümüz şeylerin daha önce düşünülmesi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bana katkı sağladığınız için.

      Sil
  10. Evet bu özellik var ve çok da kolay kullanımı. Bunu hatırlatıp detaylı anlattığınız için teşekkürler👍😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım bu özellikten haberi olmayan okuyucularıma bir faydam dokunur. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. hocam 1000 kelime konuşursun hepsi söylenmiştir ama bir tanesi senin gibi söylenmemiştir sen çok güzel yazıyor ve istikrarlı şekilde devam ediyorsun inan ki çok sıradan olsaydı biz burada olmazdık saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana psikolojik destek sağlama nezaketini gösterdiğiniz için çok teşekkür ederim Engin Bey.

      Sil
  12. Çabanızdan dolayı tebrik ederim.Bu özellikleri bende öğrenmiş oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bu özellikleri sizin de öğrenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Amma çok şey yapmışsınız:) Ben yalnızca bilgisayardan yazıyorum, kısa mesajlar dışında telefondan bir şey yazmayı sevmiyorum, sadece tatildeysem ve gelen yoruma hemen bir şey yazmam gerekiyorsa telefonumdan yazıyorum yoksa dönüşümü bekliyor. Genel olarak ben ekrandan okumayı da sevmiyorum o yüzden kendi yazdıklarımı da kısa tutmaya çalışıyorum ki benim gibi olanlara kolaylık olsun:) sesli mesajı yazılıya çevirmeyi bilmiyordum sayenizde öğrenmiş oldum ama muhtemelen hiç kullanmayacağım yine de bilmek iyidir. teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanmasak bile bilmek İyidir, değerli yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  14. Çoğu zaman ben de deneme yanılma yöntemiyle öğreniyorum ve bu da bir emek değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneme yanılma yöntemine de bir emek vermek gerekir. Ama biraz zahmetli bir yöntemdir. bu Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Merhabalar. Sayfanızı takipteyim. Paylaşımlarınızı severek takip edeceğim ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Gamze Hanım paylaşımlarımı severek takip edeceğinizden eminim.

      Sil
  16. bunların hepsini şimdi senden öğrendiim :) telden hiç yazmadım daha hiç yorum da yapmadım :) laptopta yazıyom blog okuyom yorum yapıyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazım size faydalı olduysa ne mutlu bana çok teşekkürler.

      Sil
  17. yazmaya devam pes etmeden hiç bir ifade aynı olamaz :) ben sizi takipyetim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana olan desteklerinizden dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  18. bilgisayarı ben de on parmak kullanıyorum ve bu büyük kolaylık :) yalnız bilgisayarımın bazı tuşları bozuldu onu da ekran klavyvesi ile çözüyorum. telefon klavyesinden ben de nefret ediyorum, onu da konuşarak hallediyorum kolay oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefondan konuşarak yazmak çok büyük kolaylık sağlamaktadır.Değerli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  19. Ben şimdi de sizden hiç bilmediğim bir şey öğrendim. Emeklerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Size faydalı olabildiysem ne mutlu bana çok teşekkürler.

      Sil
  20. Siz çok değerli paylaşımlarda bulunuyorsunuz Fatih Bey. Özellikle öğrenciler için faydalı fikirleriniz var. Ama ağlanacak hale gülme kısmına katılıyorum. Bazen de bunu yapmamız gerektiğini düşünüyorum. Bazen dünya o kadar çirkinleşiyor ki, gülmekten başka yapacak bir şey kalmıyor. Bizim milletimiz, en kötü kriz anlarından bile espri üretme konusunda gayet başarılı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yanıt için çok teşekkür ederim Gülhan Hanım saygılarımla.

      Sil
  21. Konusmayi kaydetme isini ben de daha öğrenemedim. Bir de bir konuyu herkes farkli yönden ele alabilir. Sonuçta söyle düşünün her bloğun okur kitlesi farklidir.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.