Eski Ramazanlar - EĞİTİM PINARI

Eski Ramazanlar



Eski Ramazanlar mim yazısı, fatihpinarca
Eski Ramazanlar


Sevgili okurlarım, daha önceden de bazı blogger arkadaşlarımızın düzenlemiş olduğu mim etkinliklerine katılarak bazı mim yazıları hazırlamıştım. İstiridye Avcısı arkadaşımızın bu anlamda çok güzel mim yazıları hazırladığını görüyorum ve hazırlanan yazıları okuyorum. Hatta en son Bahar Mim’i etkinliğinde bir arkadaşımız da beni mimlese diye iç geçirirken bu isteğim içimde kurumuş güller gibi kurumuştu. Allah’tan bu yazıda bizzat İstiridye Avcısı arkadaşımız beni mimlemiş de içim ferahladı. Allah ondan razı olsun. Bakalım Eski Ramazanlar başlıklı mim yazısında ben neler yazacağım?

Eski Ramazanlar

1-   Ramazan’ı bir hediye paketine benzetirsek; sizin için nasıl bir paket olurdu?, İçinde sizin için neler olurdu?
Ramazan’ı bir hediye paketine benzetse idik; içinde benim için arkadaşlarımla birlikte geç vakitlere kadar oynadığımız o güzel oyunların mutlulukları olurdu, misafirliğe gittiğimiz akraba ve komşularımızla güzel sohbetlerden aldığım sevinçler olurdu, insanların birbirlerine kardeşçe sarılmaları olurdu, iftarda ve sahurda yediğimiz güzel yemeklerden duyduğum hazlar olurdu, Hacivat ve Karagöz olurdu.

2-   Ramazan ile ilgili hatırladığınız en net anınız hangisidir? Size kazandırdığı hislerle birlikle anlatır mısınız?
Ramazan ile ilgili en net anım; ilk orucumu tuttuğumda dedemin bana çok güzel hediyeler alması idi. O zaman öyle mutlu oldum ki; kendimi çok değerli hissettim. Oruç tutabilecek kadar büyümüş olmak çok güzel bir duygu idi.

3-   Çocukluğunuzdaki Ramazan ve şimdiki Ramazan arasındaki en belirgin farklar sizce nelerdir?
Çocukluğumuzdaki Ramazanların tadını hiçbir şey veremez. O yüzden sürekli olarak çocukluğumuzu hatırlıyoruz. Çocukluk çağlarında her şey daha saf ve daha temizdi. Duygularımız daha coşkulu idi, yaşama sevinci ile dolu idik. Yetişkinlik çağlarında insanların sorumluluklarla uğraşmak zorunda olmaları bazı güzel duyguları ıskalamalarına sebep olmaktadır.

Ramazan ile ilgili benim Eski Ramazanlar mim yazım bu kadardı. Aslında Ramazan Ayı ile ilgili yazılacaklar buraya sığmaz. Böyle güzel bir mim yazısı hazırladığı için İstiridye Avcısı arkadaşımıza çok teşekkür ediyorum. Ayrıca böyle mimlerin devamının gelmesini de bekliyorum. Çünkü böyle yazılar insanların yaşadığı güzellikleri paylaşması adına bana göre çok faydalı yazılardır.

Görseller:sultanmagazine.com

Eski Ramazanlar Eski Ramazanlar Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 07, 2019 Rating: 5

76 yorum:

  1. Güzel, içten cevaplardı. Hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Size de hayırlı Ramazanlar.

      Sil
  2. Güzel bir mim olmuş, umarım hayırlı bir Ramazan olur hepimiz adına :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerinize ben de katılıyorum. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Keyifle okudum :) Hayırlı ramazanlar olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben de bu güzel dileklere katılıyorum. Tüm insanlık için hayırlı Ramazanlar olsun.

      Sil
  4. Eski ramazanlar başlıklı yazınız gayet güzel olmuş. Samimi ve içten cevaplar vermişsiniz. Evet çocukluğumuzda her şey çok daha güzeldi. Teknoloji yoktu belki, bugün imkanlarına sahip değildik ama mutluyduk. Çocukluğumuzdaki ramazanlar tadında bir ramazan geçirmek dileği ile. Bu arada İstiridye avcısı bizi de mimlemiş. Biz de yazacağız bunu. Teşekkürler bu keyifli paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yorumunuzu da bir an önce okumak isteriz Gülhan Hanım Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Eski Ramazanlar ne güzeldi kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Değerli yorum için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Fatih bey tıpkı mimi hazırlarken hayal ettiğim gibi sıcacık anılarla bezeli cevaplar olmuş. Yüreğinize sağlık. Ayrıca hızlı geri dönüşünüz için de sağolasınız. Sizi hediyerle Ramazan için motive eden dedeciğiniz hayatta ise sevgiler hürmetler ona. Rahmetli oldu ise de ruhu şad olsun diyelim. İşte böyle şeyler bu güzel ayı daha da güzelleştirdi hep yıllarca. Mimlerin devamı gelecek sanırsam ve ilk planda size pas edilecek hiç merak etmeyin. Ha bu arada bahar mimini halen yapmak için geç kalmadınız size o vakit de demiştim ki. Ah ahh içinizde kalmasına üzüldüm şimdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Siz güzel mim hazırlayınca cevaplar da doğal olarak güzel oluyor. O güzel hediyeleri alan Dedeciğim rahmetli oldu, ruhu şad olsun. mimlerin devamının gelmesi çok güzel olur. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Hayırlı ramazanlar 😊güzel bir mim olmuş 😊

    YanıtlaSil
  9. Bu güzel yorum için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  10. Güzel cevap olmuş. Bizde mimlenmişiz benimde güzel cevaplar düşünmem lazım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de güzel cevaplar bulacağınızdan şüphem yoktur. Yazınızı heyecanla bekliyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda Hanım, yorumunuz yanlışlıkla silindi. Tekrar yazabilirseniz sevinirim. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Eski ramazanlarla ilgili mimi beğeniyle okudum. Çocukken dünyaya olaylara bakışımızla şimdiki zaman arasında fark olduğu muhakkak. Şimdinin çocuklar bir 30 sene sonra bizim düşündüklerimizi düşünecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel tespitler için çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. Okuması en güzel cevaplar oluyor eskilerin anlarının anlatıldığı anlar.

    Çocukluk ile şimdiki Ramazanlar arasında dünyalar var.
    Cevaplar gülümsetti. Hoştu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazım sizin tebessüm etmenize sebep olduysa ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Samimi cevapların ile çok güzel bir mim olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Çocukluğumuzda bulduğumuz tadların hiç biri şimdi yok ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylemektesiniz. Çok teşekkürler.

      Sil
  16. çok güzel yazmışsın gerçekten.. insan ister istemez nerede o eski ramazanlar diyoruz ... güzel ve içten olmuş yüreğinize sağlık Fatih bey sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de eski Ramazanları arıyoruz. Çok teşekkürler bu güzel yorum için.

      Sil
  17. Samimi cevaplar olmuş.Hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  18. Ramazanın ruhuna uygun bir ay geçmesi dileğiyle. Koca koca iftar sofralarına oturmus yemek yiyen insanların çevresinde aç çocukların biraz öteden seyrediyor oluşunu görmediğimiz bir ay dilerim. Herşey paylaştıkça anlamlı. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ramazanların ruhuna uygun davranabilmek en güzel olanı. Çok teşekkürler.

      Sil
  19. hakikaten nerde o eski Ramazanlar bende eski ramazan denilince ilk aklima babaannem ile birlikte yuruyerek gittigimiz teravih namazlari aklima gelir. Babaannem simdilerde felcli 😖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babaannenize şifa dilerim. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  20. güzel bir mim olmuş gerçekten de
    eski ramazanları andım ben de
    belki bir yazıma göz atmak istersin konuyla ilgili
    https://mavianne.blogspot.com/2014/07/dis-kirasi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, yazınıza göz atacağım. Çok teşekkürler.

      Sil
  21. Okuması çok keyifli bir mim yazısı olmuş.Hediye paketi sorusuna verdiğiniz cevabı çok sevdim. Sanırım benim paketimin içinde de sizin tarif ettikleriniz olurdu. Emeğinize sağlık, hayırlı bereketli ramazanlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmenize çok sevindim. Çok teşekkürler.

      Sil
  22. Hayırlı ramazanlar...Çocukluğunuzdaki ramazanları yaşamanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, size de hayırlı Ramazanlar dilerim.

      Sil
  23. Hayırlı ramazanlar. Ben de çocukluğumdaki ramazanları özleyenlerdenim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluk yıllarındaki Ramazanların tadı bir başkadır. Çok teşekkürler.

      Sil
  24. Güzel cevaplar. Keşke eski Ramazanlar olsa. Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski ramazanları arıyoruz. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  25. çocukluk günlerin güzel geçmiş demekkisi herhaldeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluk günlerim dört dörtlük geçmedi ama yine de güzel günler çoğunluktaydı çok teşekkür ederim.

      Sil
  26. elinize sağlık keyifle okudum, sayenizde ben de çocukluğumdaki ramazanlara gittim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  27. Ramazan paketinin içini beğendim, ben de aynı şeyleri hissettim. Bu güzel duyguyu tekrar yaşattığın için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Size geçmişte yaşadığınız güzel günleri hatırlatabildiysem ne mutlu bana çok teşekkürler.

      Sil
  28. En büyük mutluluğum ben nasıl hatırlıyorsam çocukluğumun ramazanlarını oğluşlarımın da hatırlayacak olması. Iftar sofraları, sahura kalktıklarında yatmafan izlediğimiz çizgi filmler, kalabalık misafirler, pide kuyruğuna gitmeler. Dönüp baktıklarında içlerini sıcacık yapacak güzellikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ramazanın kendine has güzellikleri vardır. Çok teşekkürler.

      Sil
  29. Güzel şeyler hep eskide kaldı sanırım..
    Çocukken oynadığım oyunları anımsadım ben de mimi okurken..
    Huzurlu ramazanlar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size mazide bir gezinti yaptırdı isem ne mutlu bana.Çok teşekkürler.

      Sil
  30. Selam. Ne güzel bir anlatım olmuş.
    Benim çok fazla anım yoktur ramazana dair onyğzrrn hep gıpta ile okurum ve dinlerim böyle anıları.
    Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yorumlarla bana katkı sağladığınız için.

      Sil
  31. eskiden bayramlarda hacivat ve karagöz de çok izlenirdi,okullarda da tiyatrosu yapılırdı mesela..her devrin bayramı kendine göre farklı ve güzel oluyor..yazı güzeldi,elinize sağlık,hayırlı ramazanlar..😊

    YanıtlaSil
  32. Güzel cevaplar :) Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Size de hayırlı ramazanlar dilerim.

      Sil
  33. Ne güzel bir mim. Dün de deep'te gördüm. Şimdi sizde. bende yapayım. Bakalım neler dökülecek kalbimden. Sevgiler. Hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Elmas Hanım, sizin yazınızı da sabırsızlıkla bekliyorum.

      Sil
  34. Bazı güzellikler yitiriliyor malesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize ait güzelliklerin kıymetini bilmeliyiz. Çok teşekkürler.

      Sil
  35. Eski ramazanlar... Sizin de belirttiğiniz gibi çocuk olduğumuz için her şey daha saf, güzeldi. O zamanki büyükler ne söylerlerdi acaba... yine de giderek daha az umursanan ve geçiştirilen bir ay olduğunu düşünüyorum ramazan-ı şerifin. Dediğiniz gibi dünya gailesi bizi uhrevi şuurdan alıkoyuyor maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle sıkıntılar var maalesef yine de Ramazanı doya doya yaşamak gerekir bence. Çok teşekkürler yorumlarla bana katkı sağladığınız için.

      Sil
  36. Evet ilklerin ve eskilerin tadı başka oluyor birde insan büyüdükçe sorumluluklar artıkça sevinmek için fırsat yaratmak zorunda kalıyor emeğinize sağlık hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Size de hayırlı Ramazanlar.

      Sil
  37. Geç de olsa sözümü tuttum bak :D Eski ramazanlar kişinin yaşadığı ortama, duygu durumuna göre değişiyor. ben eski ramazanları düşündüğümde hafiften bir sızı duyarım sol yanımda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözünüzü neydi hatırlayamadım kusura bakmayın eski Ramazanlar ile ilgili sol yanınızda bir sızı hissetmenize üzüldüm, umarım gelecek günleriniz geçmişten daha güzel olur. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.