Kişisel Gelişim Fikirleri 7 - EĞİTİM PINARI

Kişisel Gelişim Fikirleri 7


Kisisel Gelisim Fikirleri 7, Kisisel Gelisim
Kişisel Gelişim Fikirleri 7


Sevgili okurlarım, bu yazımda da sizler için okuduğum kişisel gelişim kitaplarından önemli fikirler derledim. Derlediğim fikirlerin fazla kitabi ve sıkıcı olmaması için yararlandığım  kaynağı açıklamadım. Zira kişisel gelişim fikirlerini incelediğimizde cümlelerin farklı ancak vurgulanmak istenen temaların genelde benzer olduğu gözükmektedir. 

Kişisel Gelişim Fikirleri 7

** Unutma! Hiçbir son bir bitiş değil, sadece bir sonuçtur! 
** Rüzgarın yönünü değiştiremiyorsan yelkenlerini rüzgara göre ayarla.
** Gerçekte, başımıza gelen hemen her şeyin sorumlusu bizleriz ve bütün bunları düşüncelerimizle var ediyoruz. 
** Sorumluluklarımızı ele almalı ve bütün olumsuz düşünce ve duyguları zihnimizden kovmalıyız.
** Hiç kimse karşılaştığın fırtınaları umursamaz; herkes
gemiyi limana götürüp götürmediğinle ilgilenir.
** Hayatı çok da ciddiye almayın. Bir zamanlar ağladığımız şeylere yıllar geçtiğinde nasıl gülebiliyorsak, bugün içinden çıkılmaz dediğimiz problemlere de, yarın mutlaka güleceğimizi asla unutmamalıyız.
** Düştüğün zaman yalnızca dizlerin kanamaz, yüreğin de kanar.
** Siz ne kadar kendinizi paralarsanız paralayın, anlattığınız şeyler, karşınızdaki insanın anlayabildiği kadardır.
** Hayat ciddiye alınmayacak kadar kısa; mutlu olabilecek kadar uzundur.
** Başarının sırlarından biri; azimli, tutarlı, inançlı olmanın yanı sıra kendimize, çevremize, sağlığımıza da zaman ayırmayı bilmektir.
** Başarılı olmak için ilk yapmanız gereken şey, kendinize somut ve ulaşılabilir hedefler belirlemektir.
** Tutkuyla istenen ve sürekli bir çabayla desteklenen her eylem, eninde sonunda başarıya ulaştırır.
** Yapılan işler bir plana bağlı olmazsa ve kişi kendini yenilemeyi başaramazsa, hedefe ulaşmak mümkün değildir. 

Sevgili okurlarım, yukarıda sıralamaya çalıştığım Kişisel Gelişim Fikirleri 7 başlıklı yazıdaki fikirleri yaşantımıza dahil edebilirsek eminim çok faydası olacaktır. İnsan fikirlerle yaşar ve fikirlerle ölür. Fikir insanların yakıtı gibidir. Ben, burada sizlere faydalı olabileceğini düşündüğüm fikirleri sıralamaya gayret gösterdim ancak fikirleri öğrenmekten daha önemli olanı bu fikirleri yaşantımıza girdi olarak dahil edebilmektir. Bu da sistemli bir gayret gerektirmektedir.
Görseller:unsplash.com

Kişisel Gelişim Fikirleri 7 Kişisel Gelişim Fikirleri 7 Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 13, 2019 Rating: 5

42 yorum:

  1. Doğru tespitler. Her zaman düşüncelerin bu boyutta kalmasını sağlamak zor gibi ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet düşünceler değişkendir ama biz yine de faydalı düşünceleri uygulamaya gayret göstermeliyiz. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. güzel maddelermiş bunlar
    Asla başkalarının seni engellemesine izin verme, azmeden derviş misali uygula düşündüklerini
    olumsuz eleştrilerden fazla etkilenme
    kıskançlık en kötü özellik güzel bir şey yapanı kıskanma imren, yücelt

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  4. Olayların bir anlamı yoktur, biz anlam yükleriz. İlk cümle bana bunu düşündürdü.

    YanıtlaSil
  5. Güzel maddeler, hayatımıza daha çok dahil edebilmek umuduyla..

    YanıtlaSil
  6. ne güzel öneriler..keşke yapabilsek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım birazını bile olsa yapabiliriz. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Güzel tespitler, ancak uygulamak o kadar kolay değil. Özellikle, ikici sıradaki benim için çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor olabilir ancak hayata bir yerinden adapte olmak gerekir. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Ben bazen hayatı çok ciddiye alıyorum ama sonra kendimi durdurup normale dönüyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef hayatı ciddiye almak zaman zaman hepimizde oluyor ancak fazla ciddiye almamakta fayda vardır bence de. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. "Tutkuyla istenen ve sürekli bir çabayla desteklenen her eylem, eninde sonunda başarıya ulaştırır."
    İnşallah..

    YanıtlaSil
  10. "Rüzgarın yönünü değiştiremiyorsan yelkenlerini rüzgara göre ayarla."

    Bu sanki "yenilgiyi kabul et" anlamına da geliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yönüyle öyle diye biliriz ama başka bir yönüyle başarısız yöntemlerde ısrar etmenin bir anlamı yoktur diye de düşünebiliriz. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Çok faydalı bir yazı olmuş. Bu şekilde kişisel gelişim yazılarını çok beğenerek okuyorum emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size çok teşekkür ederim. Yazıları beğenerek okumanızdan dolayı çok mutlu oldum.

      Sil
  12. An'ın tadını yaşamalı..Herşey geliyor ve geçiyor.

    YanıtlaSil
  13. Kişisel gelişim kitaplarının içeriklerini gayet güzel özetlemişsiniz. Bunlar zaten işin özünü oluşturuyor. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Gülhan Hanım. Değerli yorumlarla bana katkıda bulunduğunuz için.

      Sil
  14. rüzgar, ciddiye almamak, tutku. bu üçünü sevdiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ziyaret ve yorumlarla bana katkı sağladığınız için.

      Sil
  15. İşte o kilit nokta olan yaşama adapte edebilsek bu noktaları her şey çok güzel olacak gerçekten :)

    YanıtlaSil
  16. ziyaretinize karşılık vermek istedim geç de olsa...güzel konularınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, sefalar getirdiniz. Çok teşekkürler.

      Sil
  17. Evet, bilmekten daha önemlisi hayatımıza geçirebilmek. Ama önce bilmek. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  19. Ben bu son yıllarda moda olan kişisel gelişim furyasına pek inanmıyorum. Yani en azından kitaplarla olabileceğine inanmıyorum. Ama faydalanan kişiler varsa ne ala:) fakat bu söz: ''Siz ne kadar kendinizi paralarsanız paralayın, anlattığınız şeyler, karşınızdaki insanın anlayabildiği kadardır'' çok doğru. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eleştirilerinizde haklılık payınız çok. Ancak ben yine de bir fikir vermesi adına bloguma taşımaya devam edeceğim. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.