Okul Sıkıntısı - EĞİTİM PINARI

Okul Sıkıntısı



Okul Sikintisi kitabi tanitimi, Danial Pennac
Okul Sıkıntısı

Sevgili okurlarım,  okul sıkıntısı günümüzde çok fazla geçerliliği olan bir durum değildir. Çünkü eğitimcilerimiz geçmişe nazaran öğrencilerin psikolojilerinden daha fazla anlamaktadırlar. Oysa yıllar önce öğrencilerin okula gitmekten endişe ettiği bir dönem yaşanmakta idi.  Yazar da geçmişte okul sıkıntısı çeken bir insan olarak yaşamış olduğu bu sıkıntıları kitaplaştırmıştır.

Daniel Pennac’ın Okul Sıkıntısı isimli kitabında öğretim hayatında yaşamış olduğu sıkıntılara dikkat çekmiştir. Kitapta eğitim öğretim adına ciddi saptamalar vardır. Bu saptamaları kısaca sıralamak istiyorum.

Yazar, öğrencilik hayatında hem tembel öğrenci hem de çalışkan öğrenci hayatı yaşamıştır. Tembel öğrenci olarak etiketlendiği dönemde kendisinin aslında tembel değil; kendini gerçekleştirme imkanı bulamayan bir öğrenci olarak niteler ve okullarda kendisi ile aynı psikolojiyi yaşayan pek çok öğrenci olduğuna da vurgu yapar.

Daniel Pennac, eğitim öğretim hayatında öğrencilerin birçoğunun sıkıntı yaşadığından bahisle öğrencilerin sıkıntılarının temelinde anlaşılamamak yattığını söyler. Bundan dolayı öğretmenlere öğrencileri anlama konusunda daha dikkatli olmalarını tavsiye eder.

Yazar başarılı/başarısız öğrencinin de tanımını yaparak başarılı öğrenciyi başarısız öğrenciden ayıran en büyük farkın hızlı düşünebilme yeteneği olduğunu söyler.

Daniel Pennac, problemli öğrencilerden de bahsederek, problemli öğrencilerle baş etmenin en önemli yolunun bu öğrencileri dersin içine çekmek olduğunu söyler. Öğrencileri dersin içine çekme konusunda da en önemli görevin yine öğretmenlere düştüğünü söyler.

Yazara göre iyi öğretmen varlığı ile sınıfı doldurabilen öğretmendir. Ben de daha önceden iyi öğretmenin özellikleri başlığı ile iyi öğretmenin özelliklerini anlatmaya gayret etmiştim. Bu yazıma tekrar göz atmanız faydalı olacaktır.

Kitabında sınıf yönetiminden de bahseden yazar, sınıfı bir orkestra ve öğretmeni de orkestra şefi olarak düşünür. Yazara göre iyi bir sınıf yönetimi öğretmenin sınıfında güçlü bir ahenk oluşturması ile mümkündür.

Yazar, öğrencilik hayatında problemli denilen pek çok öğrencisi ile yıllar sonra karşılaştığını ve bu öğrencilerin büyük çoğunluğunun iyi işlerde çalıştığını anlatır. Daniel Pennac,  eğitim sisteminin gerektiği gibi anlayamadığı öğrencileri problemli olarak etiketlediğine vurgu yapmaktadır.

Daniel Pennac, Okul Sıkıntısı isimli kitabında çok gerçekçi tespitler yapmıştır. Yazarın kitabındaki saptamalara dikkatli bir gözle baktığımızda eğitim sistemi ile ilgili yapmış olduğu saptamaların bizim eğitim sistemimizde de geçerli olduğunu görmekteyiz. Bundan dolayı kitapta istifade edebileceğimiz önemli fikirler mevcuttur.


Görseller:nilgungunaydin.me

Okul Sıkıntısı Okul Sıkıntısı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 20, 2019 Rating: 5

36 yorum:

  1. Okul sıkıntısının, günümüzde çok fazla geçerliliği olan bir durum olmadığını belitmişsiniz yazınız başında. Bence, sorumluluktan uzak öğrencilerin öğretmenlerini, nesil yetiştirme derdinden, idealizmden uzak, çocukların içsel dünyalarına yabancı, "varlığı ile sınıf dolduramayan" eğitim sistemindeki sorun denilince ilk aklına maaşı gelen öğretmenlerin öğrencileri anlamadığı, yap boz tahtasına dönen eğitim sistemi içinde okul sıkıntısı devam ediyor. Bu yüzden, yazı sonunda bahsettiğiniz gibi biz bu kitaptan istifade etmeliyiz.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptan istifade etmek gerekir. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Öğretmenler bence de daha dikkatli olmalı. Çok kritik bir meslek, öğrencinin hayatını iyileştirebilir de öğrenciyi soğutabilir de. Maalesef ki günümüzde eğitim fakültelerine gidenlerin böyle bir düşüncesi olduğunu düşünmüyorum ya da bilincinde değiller. Öğretmenlik sadece ders anlatmaktan ibaret değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öğretmenlik çok kapsamlı ve önemli bir meslektir. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Eğitimcilere klavuz kitabı merak ederek not aldım.
    Teşekkürler editor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size çok teşekkür ederim. Sibel Hanım bu güzel yorum için.

      Sil
  4. kitabı okuma isteği doğdu içime :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, Emine Hanım. Kitap size fikir verdi ise ne mutlu bana.

      Sil
  5. Öğretmene değer verilmediği bir yerde öğretmen bu değeri yaratmalı.

    YanıtlaSil
  6. Eğitim müfredatının sürekli değiştiği ve istikrarın sağlanamadığı yerde çözüm belki de münferit olarak öğretmenlere düşüyor çaresiz! Meşakkatli bir iş, başarı diliyorum gönülden işini hakkıyla yapmak isteyen tüm öğretmenlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmenlik mesleğinin zorluklarına dikkat çekmekte fayda vardır bence. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Şuan ki eğitim sisteminde eskiye oranla sorun yok demişsiniz ama dışarıdan hiç öyle gözükmüyor. Öğretmenlerin idealleri kaybolmuş gibi, öğrenciler durmadan değişen sistemden darmaduman durumda. Umarım yine sizin dediğiniz gibidir. Tanıtımını yaptığınız kitabın her şekilde faydası olacaktır. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak şu an eğitimde sorun yok demedim ancak; öğretmenlerimizin geçmişe nazaran öğrenci psikolojisinden daha fazla anladıklarını anlatmaya çalışmıştım. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  8. Okul ve öğretmen sıkıntısını öyle iyi bilirim ki... İlk okula giden kardeşimde fazlasıyla yaşadık ve öğretmen öğrenicin bir kere hevesini kırıp rencide ettiğinde bu çocukta derin bir özgüvensizlik ve kaygıya sebep oluyor. Bir öğretmenin sorumsuzluğu çocuğun hayatında büyük bir boşluk açabiliyor hele ki ilk okul dönemide.
    Güzel bir tanıtım olmuş, işime yarayacağını düşündüğüm bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıtım size fikir verdi ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. pennac çok değişik bir yazar yaaaaa okudum üç beş kitabınııııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim adına güzel fikirleri var. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. okumadım,ilginç kitap olmalı..tanıtım için emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Gerçekten de faydalı bir kitap. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Öğretmenlik sevilmeden ve ideali olmadan yapılabilecek bir iş değil. Çocuklarımızın hayatında iyi ve olumlu etkiler bırakacak öğretmenlere ihtiyaç var, o yüzden eğitim verenlerin eğitimi önemli!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Eğitim verenler için de eğitim ''Beşikten mezara kadar'' devam etmeli. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Bu kitabı alayaım, oğlumla okuyayım o zaman :)

    YanıtlaSil
  13. Bence de doğru saptamalar alıntılamalarınız..

    YanıtlaSil
  14. Tembel öğrenci yoktur, kendini gerçekleştiremeyen öğrenci vardır. Kitapla ilgili alıntı ve tespitlerin çok iyi, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncelerinize katılıyorum. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  15. Mutlaka okunması gereken bir kitap çünkü eğitim sistemini düzeltmek adına yapılan tüm çalışmalar değerlendirilmeli bence..

    YanıtlaSil
  16. Çocuklarımı daha iyi anlamak ve onlara yardımcı olmak adına okumak istediğim bir kitap. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kitap tanıtımının size faydalı olmasını ümit ediyorum.

      Sil
  17. Bu konuda ben de bir kitap yazacapım yakındır, ilkokula başlayacak bir çocuk sahibi çalışan ve anası babası yakınında olmayan ebeveynlere tercüman olmak adına 🤣🤣🤣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim çok faydalı bir çalışma olacaktır. Çok teşekkürler.

      Sil
  18. Bu kitabı duymamıştım, sayenizde bilgi sahibi oldum. Dediğiniz gibi eskiden çocuk psikolojisi üzerinde pek durulmuyordu. Öğretmenin ne kadar önemli olduğunu ise hepimiz biliyoruz. Şimdi oğlum için okul geziyoruz... Karar vermek gittikçe zorlaşıyor.
    Orkestra çok güzel bir benzetme olmuş.
    Öğretmenliği, bu işi gerçekten seven insanların yapması dileğiyle.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Ziyaretiniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.