Hayırsever Muhtar(Kısa Hikaye) - EĞİTİM PINARI

Hayırsever Muhtar(Kısa Hikaye)


Hayirsever Muhtar kisa hikaye
Hayırsever Muhtar


Öğretmenliğe yeni başladığım yıllardı, tek öğretmenli bir köye atanmıştım.  Öyle idealist bir insanım ki adeta dünyayı ben kurtaracaktım. Okulun ihtiyaçlarını gidermek için hayaller kuruyordum.

Okulumuzun bahçesinde 30-35 tane zeytin ağacı vardı. Bu ağaçlardan topladığımız zeytini satarak okulun ihtiyaçlarını gidermeyi düşünüyordum.  Zeytinleri satarak düşündüğüm şeylerin tamamını alamasam da en azından bir kısmını alabilecektim ve öğrencilerime daha iyi bir eğitim öğretim sunma imkanı bulabilecektim.

Bir gün köy muhtarı yanıma gelerek: ‘’ Hocam daha önceki yıllarda zeytinlerimizi ihale yöntemi ile satıyorduk, dolayısıyla zeytinlerden hem biz kazanırken hem de ihaleyi alan kişi kazanmak durumundaydı; bu da bizim gelirimizi düşürüyordu. Bu sene zeytinlerimizi yevmiyeciye toplattırırsak daha fazla kar ederiz. Dolayısıyla okulun daha fazla ihtiyaçlarını gideririz.’’ Dedi.

Muhtarın fikri bana mantıklı geldi. ‘’Tamam muhtarım, bu sene öyle yapalım. Dedim. Muhtarın bu teklifinden sonra öyle mutlu oldum ki, içimden muhtara methiyeler dizdim: ‘’ Allah ne muradın varsa versin, Hayırsever Muhtar’’

Zeytinlerin hasat zamanı geldiğinde zeytinlerimizi yevmiyeciye toplattırdık ve Muhtar götürüp ilçedeki esnaflara zeytinleri sattı. Zeytinlerin parasını 1 ay sonra alabileceğimizi söyledi.

Aradan 1 ay gibi bir zaman geçtikten sonra muhtarın yanına giderek; ‘’Muhtarım artık zeytinlerin parasını alsak da okulumuzun ihtiyaçlarını gidersek, okulumuzda bir tane bile hikaye kitabı yok.’’ Dedim.

Benim bu sözüme karşı muhtar şu cevabı verdi: ‘’Hocam zeytinlerin parası bu sene ancak yevmiyecinin parasını karşıladı.’’ Muhtarın evinden gelirken içimde hep şu cümle yankılanıyordu: ‘’Hayırsever Muhtar’’

Görseller:tarimiscisi.com

Hayırsever Muhtar(Kısa Hikaye) Hayırsever Muhtar(Kısa Hikaye) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 16, 2019 Rating: 5

30 yorum:

  1. Yine hayırlı bir iş yapmış aslında muhtar, çocuklara değil de köylüye kazandırmış. Eee oyları kim veriyor çocuk mu:))

    YanıtlaSil
  2. Kıssadan hisse.... İyi niyetli, çalışkan insanların şevkini, çalışma azmini baltalamasalar, geleceği çalmasalar ne güzel olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Ben köyde görev yaparken, yazın köyün anahtarını zimmet karşılığı köy muhtarına veriyorduk. Okulun sobalarını almıştı. bir daha haber alamadık. Dahası da var hayırseverliğinin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne desem bilmem ki?:) Yorum ve ziyaretlerle bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Emine Hanım.

      Sil
  4. Eğitimin her şeyden önce ve önemli olduğunu halka keşke öğretebilsek :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl mesele de bu ya; eğitim her şeyden daha önemlidir. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. ya muhtarı teyit eden doğrular varsa... ya da doğrulamayan durumlar...öğretmen araştırsa idi keşke...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmen ilk mesleki tecrübesini bu olayla kazanmış oldu bence. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. ha haa bizim ülkenin komik acınası halleriiiii :)

    YanıtlaSil
  7. hayırsever muhtar :) sevdim bunu

    YanıtlaSil
  8. ayol ikisi de japon dizisi değil kiiiii :)

    YanıtlaSil
  9. çok hayırsever muhtar..😀 doğru mu söyledi acaba?😊

    YanıtlaSil
  10. Hasat az olunca demek ki....okula nasip değilmiş.

    YanıtlaSil
  11. Böyle buyurdu "hayırsever muhtar!" Yorumsuz!
    Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. Öyle söz vermekle olmuyor bu işler işte.

    YanıtlaSil
  13. Aaaa hayır olamaz.. Hayırsever muhtar naptın sen..

    YanıtlaSil
  14. Acaba doğruyu mu söyledi 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir ihtimal de var. insanlara önyargısız yaklaşmak gerekir.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.