Kim Demiş Öğrenciler Duygularını İfade Edemezler Diye - EĞİTİM PINARI

Kim Demiş Öğrenciler Duygularını İfade Edemezler Diye


Kim Demis Ögrenciler Duygularini İfade Edemezler Diye
Kim Demiş Öğrenciler Duygularını İfade Edemezler Diye


Türk Eğitim Sisteminin önemli sorunlarından birisi de; çocuklarımızın üç beş cümle ile de olsa duygu ve düşüncelerini ifade edememeleridir. Gerçekten de sınıf ortamında anlatılan bir konuyu anlayabilen ve anladığını üç beş cümle ile ifade eden öğrenci sayısı oldukça azdır.

Bu durum acaba çocuklarımızın algılama kapasitelerinde mi bir sorun var? Yoksa onlara uygulanan yöntem ve tekniklerde mi bir eksiklik var? Sorusunu aklımıza getiriyor.

Geçenlerde bir öğretmen arkadaşım başından geçen bir olayı anlattı. Bu konudaki düşüncelerim tamamen değişti. Olay kısaca şöyleydi:
‘’ Anamur’da çalışmakta olan babasının işleri bozulunca köye gelmek zorunda kalan Ahmet benim okuttuğum sınıfa nakil oldu. 

Ahmet çok sessiz ama aslında duygulu bir çocuk olduğu her halinden belli olan bir öğrenci idi.  Sınıfta pek konuşmaz genellikle dersle alakası olmayan şeylerle uğraşırdı. Ben de başlangıçta sınıf ortamına alışması için bu durumu görmezden gelmeye çalıştım. Ancak yine de gözüm bu öğrencinin üstünde idi. Zaman geçtikçe sınıfa alışacağını ve arkadaşları ile diyalog kuracağını düşündüm. Fakat olaylar hiç de benim beklediğim gibi gelişmedi.

Ahmet, sorduğum sorulara düzgün cevaplar veremiyor; sınıf ortamında heyecanlanıyor ve sürekli olarak ''Amasya Elması'' gibi kızarıyordu. Ben ise bu duruma çok üzülmekte idim. Çünkü öğrencilerimin toplumsal hayata uyum sağlayabilmeleri için akranları ile gerektiği gibi iletişim kurabilmeleri gerekiyordu. Kafamda sürekli olarak öğrencimin duygu ve düşüncelerini nasıl ifade edebileceği ve benim bu anlamda neler yapabileceğim sorusu dolaşmakta idi.

Böyle sorularla kafamın meşgul olduğu bir günde öğrencilerimden birisi yanıma gelerek ‘’Öğretmenim bu mektubu Ahmet falanca arkadaşıma vermem için bana verdi.’’ Dedi. Mektubu açıp okuduğumda Ahmet’in sınıftaki bir kız arkadaşına mektup yazdığını anladım.

Mektupta aynen şunlar yazıyordu: ‘’…….öyle güzelsin ki, peri kızı bile seni kıskanır, güzelliğin karşısında güneş bile sönük kalır.’’ 

Öğretmen arkadaşım bu olayı anlatınca şu kanaate vardım: Kim demiş öğrenciler duygu ve düşüncelerini ifade edemezler diye. Öğrenciler ilgi duydukları konularda duygu ve düşüncelerini gayet güzel ifade ediyorlar.

Görseller:nfku.com

Kim Demiş Öğrenciler Duygularını İfade Edemezler Diye Kim Demiş Öğrenciler Duygularını İfade Edemezler Diye Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 09, 2019 Rating: 5

32 yorum:

  1. Aklıma Bernard Shaw'ın şu çok sevdiğim sözü geldi:

    Bir adamın söyleyecek birşeyi varsa şu dünyada, güç olan onu söyletebilmek değil, durmadan söyleyebilmesini engelleyebilmektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerli yorum ve ziyaretleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Okurken icim ezildi, burkuldu, tuhaf oldu... bir o kadar da hoşuma gitti. Ne yazacagimi bilemedim işte affedin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayet güzel şeyler yazmışsınız. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Yazıyı okumaya başlayınca sonunu bende merak ediyordum. Acaba çocukla nasıl bir iletişim kurulduda sınıf ortamında ve arkadaşlarına uyum sağladı diye. Son paragrafı okuyunca hem şaşırdım. Hemde hafiften bir gülümsedim. Yani uzun lafın kısası; çocuklar duygularını çok iyi ifade edebiliyor aslında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kısa anekdotun amacı öğrencilerimize ilgi duydukları alanlarda çalışmalar yaptırabilirsek; duygularını daha iyi anlatabilecekleri ana fikrini vermektir. Yazıdaki gibi gönül işi olsun demiyorum ancak başka türlü ilgi çekici faaliyetler üzerinde odaklanmak gerekir. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Sözlü ifadelerde öğrencilerin zorlandığı bir gerçek. ancak yazma fırsatı verildiğinde çok güzel ifadeler çıkıyor karşıma. öğrencilerimi tanımamda da fırsat tanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaş ve çevre baskısı olmaksızın duyguları yazarak anlatmak gerçekten de çok faydalı bir yöntemdir. Değerli yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Emine Hanım.

      Sil
  5. vay ahmet vay,yere bakan yürek yakan,ne varsa sende varmış,hemen de alışmış ortama..😁 hakkaten "kim demiş öğrenciler duygularını ifade edemiyor" diye,ahmet bunun kanıtı..elinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, değerli yorumlarla bana katkı sağladığınız için.

      Sil
  6. Ne tatlı ya..Peri kızı gibi ,demek:)
    Şimdiki neslin duygu ve düşüncelerini daha rahat anlatabildikleri kanısındaydım ama sizler eğitimcisiniz, demek hala çekingen ve baskı altında çocuklar yetişiyor.Eğitim ve öğretim sistemimizi toptan değiştirmek lazım.İlgi alanlarına yönlendirilen çocukların daha kolay öğreneceği ve daha mutlu çocuklar olacağı fikrine kesinlikle katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırsal kesimde hala duygu ve düşüncelerini gerektiği gibi anlatamayan çocuk sayısı çok fazla katkılarınız için çok teşekkürler.

      Sil
  7. Yazının sonunda yüzümde koca bir gülümseme oldu. Şimdi burada ispiyoncu bir öğrencide var. Arkadaşı ona güvenmiş not teslime etmiş, o da gelmiş öğretmenine anlatmış:( Öğrenciler yada o yaştaki çocuklar, şimdiki zamane çocukları o kadar iyi kendilerini ifade edebiliyor ki ben şaşıp kalıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamane çocuklarının daha şanslı olduğuna ben de katılıyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Çok hoş bir anı. Eğitim sistemimizle alakalı diye düşünüyorum ben , öğrencilerin ilgisini çekecek konulara yoğunlaşmasına izin verilmesi durumunda çok güzel ifade edeceklerini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işin püf noktası öğrencilerin dikkatini çekecek konular bulmak ve bu konular üzerinde çalışmaktır. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Ahmet yaaa..:) Sen ne tatlı bir çocuksun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet gibi duygularını anlatmakta zorlanan çocuk sayısı çok fazla. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. her çocuk kendine özgüdür ve onun dilinden konuşmak gerekir ki o da kendini ifade edebilsin.

    YanıtlaSil
  11. Testler, sistem çocujların duygu ve düşüncelerini anlatmalarına engel oluyor. Çok üzgünüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef eğitim sistemimizde böyle bir durum söz konusudur. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Bazen konuşarak bazen yazarak anlatırız duygu ve düşüncelerimizi. Ahmet arkadaşımız da yazıyor tıpkı biz bloggerlar gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa, öz ama net bir tespit. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Bu ilgi duydukları konudan fazlası oluyor sanki hocam, aşk denilen ok değmiş Ahmet'e :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Erhan Bey, bu olay biraz uç bir olaydır, kabul ederim ancak bu olayı bir fikir vermesi adına derledim. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Öğrenciler tabii ki kendilerini ifade edebilir. Ancak onlara fırsat sunulmalı. Özellikle sınıfta sessiz kalan öğrencilerle ilgilenilmeli diye düşünüyorum. Güzel bir örnek vermişsiniz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessiz kalan öğrencilerin ihmal edilmemesi çok yerinde bir öneri idi. Çok teşekkürler Gülhan Hanım.

      Sil
  15. güzelmiş hıhım. bizim ülke insanının genel sorunu bu. genelde ailede okulda filan nedense çekingen oluyoruz. öyle yetişiyoz. yanlış yapma korkusu ile hiç konuşmayız sormayız derslerde. kurslarda filan. öğrenciler yurtdışına çıkınca da orda da hiç sesleri çıkmıyor kurslarda derslerde filan. yanlış yapma korkusu. kendine güvensizlik. panik. böyleyiz yaa işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bizim bize özgü hallerimiz var. Belki de bizi farklı kılan bu özellikler olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  16. Ah gençlik 😊. Bazi insan duygularini yazarak daha iyi ifade edebilir .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı insanların duygularını yazarak daha iyi anlattıklarına ben de katılıyorum. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.